52 פעמים נפגשו נבחרות הכדורסל של ישראל ופולין (34 ניצחונות לישראל). ההפסד היום במחזור השלישי של בית 4 באליפות אירופה היה אחד הגרועים שלנו ברשימה הזו. נכון שזה "רק" תשע הפרש (85:76), אבל יכול להיות שזה היה המשחק הגרוע מכולם. עד כדי כך.
אולי הידיעה כי ניצחון יבטיח כמעט בוודאות את העלייה לשמינית הגמר הייתה בעוכרי הנבחרת והלחיצה את השחקנים. גם בניצחונות על פינלנד והולנד היו דקות גרועות שהמחישו את הבעיות הקיימות בה, אבל הפעם כל 40 הדקות נראו ככה, וזה גם החמיר ברגעים של אובדן שליטה מוחלט בנעשה על המשטח. ועכשיו עוד מצפה לישראל מלחמה על התברגות ברביעייה הראשונה במשחקים נגד סרביה האימתנית והמארחת צ'כיה של המאמן הישראלי ננו גינזבורג, שמכיר היטב את היכולות והבעיות של הסגל בכחול-לבן.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל מול פולין
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל מול פולין
לא העז מספיק. אבדיה מתקשה מול הפולנים
(צילום: רויטרס)
הדבר החיובי היחיד שאפשר לומר הוא שישראל יצאה בזול, בהתחשב בעובדה שהפרשים יקבעו במקרה של בית משולש עם פינלנד ופולין, ועוד הצליחה לצמצם מעט את הנזק. לפי יחסי הכוחות ברוב דקות המשחק, הפולנים היו צריכים לסיים בפלוס 20 ואפילו יותר.
היה קשה לצפות לפתיחה של 0:3 מול שתי נבחרות זהות ברמתן לישראל ועוד אחת חלשה יותר. קשה מאוד לעשות זאת בטורניר צפוף, כשהעייפות מצטברת. עם זאת, בנבחרת התחילו לפתח ציפיות אחרי שני המחזורים הראשונים, ולכן התוצאה הזו מתקבלת באכזבה גדולה.
דני אבדיה, כוכב שני המשחקים הראשונים, נאלץ להסתפק הפעם בשלוש נקודות בלבד. הוא סחב גם פציעה קלה ביד, אבל זו לא הסיבה למשחק החלש שלו. אחרי הניצחון על פינלנד והצגת הענק שלו החמאתי לו מכאן ועד הודעה חדשה, אבל יש גם צד שני למטבע – ברגע שאתה עושה קפיצת מדרגה כזו והופך לכוכב הנבחרת, אי אפשר לסגת אחורה בקיצוניות כזו. שחקנים מובילים ב-NBA מסיימים לפעמים באחוזים איומים אבל עם כמות נקודות יפה, כי הם ממשיכים לנסות. 4 מ-15, 5 מ-18, העיקר לתקוף. אבדיה היה פסיבי מאוד תחת השמירה החזקה ולא ניסה לקחת מספיק זריקות או לחדור פנימה.
2 צפייה בגלריה
איי ג'יי סלוטר שחקן נבחרת פולין עם מתאוש פוניטקה
איי ג'יי סלוטר שחקן נבחרת פולין עם מתאוש פוניטקה
ישראל צריכה אחד כזה. המתאזרח הפולני איי ג'יי סלוטר
(צילום: EPA)
ודבר אחר נוסף שזועק לשמיים. מה זה זועק? מקהלה של מגאפונים. כשאתה רואה שחקן כמו איי-ג'יי סלוטר שורף את המגרש, קשה להבין למה ישראל נשארת מאחור ולא דואגת למתאזרח איכותי. כמעט לכל נבחרת ביבשת יש אחד כזה, והם משנים את מאזן הכוחות.
תירוצים לא חסרים: אין מישהו שטוב יותר מהשמות שבסגל, זה יפגע בשחקן הישראלי, ישראל שונה ממדינות אחרות וצריך שיהיה מתאזרח עם זיקה אמיתית ליהדות ולמדינה. הכל שטויות. באיגוד הכדורסל נכשלו בגדול בנקודה הזו בשנים האחרונות, וממלמלים תשובות לא ראויות כשנדרשים להתייחס לנושא.