מחזיקת הגביע, הפועל ירושלים, קיימה היום (חמישי) את מסיבת העיתונאים המסורתית לפתיחת העונה בפיס ארנה בהשתתפות המנהל המקצועי יונתן אלון, מאמן הקבוצה אלכסנדר דז'יקיץ', הקפטן החדש ליוואי רנדולף ושחקן החיזוק יובל זוסמן.
בקבוצה מהבירה נעשו לא מעט שינויים בקיץ הנוכחי אם זה שדרה ניהולית חדשה בהובלתו של הבעלים הטרי מתן אדלסון, שינויים תקציביים וכמובן גם בסגל השחקנים. קאדין קרינגטון, נועם דוברת, ליוואי רנדולף, ז'אק הנקינס, עוז בלייזר, ספידי סמית' ואור קורנליוס נשארו, אך אליהם הצטרפו זוסמן, גבי צאצאשווילי, ברינטון למאר, מוריס אנדור וכריס ג'ונסון. בירושלים מכוונים הכי גבוה שאפשר, גם במסגרת האירופית, אחרי שבעונה החולפת נעצרו רק בגמר ליגת האלופות של פיב"א.
דז'יקיץ': "נמשיך לשחק בסגנון אחראי"
(ONE)
4 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
"רוצים לעשות צעד קדימה בכל תחרות". דז'יקיץ'
(צילום: שלו שלום)
אלכסנדר דז'יקיץ' אמר בפתיחה: "לפני שנתחיל לדבר על העונה, אני רוצה לומר תודה לשחקנים שהיו איתנו בעונה שעברה, תודה להם על העבודה הקשה, התשוקה וכל מה שהם נתנו למועדון, לאוהדים ולי. לקראת העונה החדשה הרכבנו סגל שאנחנו מאמינים בו. בשנה שעברה היו הרבה תלונות שאין שמות גדולים, אני חושב שלא אכזבנו הפעם. מאמינים בספורט קבוצתי ועבודה קשה יחד שתביא תוצאות".
יונתן אלון אמר: "עברנו קיץ ארוך ומאתגר עם הרבה שינויים, בסך הכול עמדנו במטרות שהצבנו, יצרנו המשכיות בצוות המקצועי, בשחקנים מרכזיים והתחזקנו במקומות שרצינו, שמחים עם הסגל ומצפים לתחילת העונה".
דז'יקיץ' על מה היא הצלחה העונה: "זו שאלה סופר קשה. אנחנו רוצים לעשות צעד קדימה בכל תחרות. זה לא יהיה קל, כי העונה שעברה הייתה טובה מאוד. התוצאה היא לא המדד היחיד".
אלון על מצב האזרוח של קרינגטון: "זו לא בקשה של הפועל ירושלים, זו בקשה של האיגוד. המטרות הן לנבחרת ישראל, מקווים שזה יקרה כמה שיותר מהר. ברמה הפרקטית נחכה עד השנייה האחרונה של הרישום ולפי זה נקבל החלטה האם נרשום אותו כזר או לא".
דז'יקיץ' הוסיף על האזרוח של קרינגטון: "שנה שעברה הבעיה הכי גדולה שלי הייתה לשים שני שחקנים מחוץ לסגל בכל משחק, אני מבין שזה נורמלי עבורכם בישראל, היה לי קשה עם זה בשנה הראשונה, לקח לי זמן להתרגל לזה, השנה אנחנו רוצים לעשות משהו אחר. בסוף אני מאמין שנמצא את הדרך לעשות מה שהכי יעזור לקבוצה".
4 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים של הפועל ירושלים לפתיחת העונה
מסיבת העיתונאים של הפועל ירושלים לפתיחת העונה
מסיבת העיתונאים של הפועל ירושלים לפתיחת העונה
(צילום: שלו שלום)
4 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
"נמשיך לשחק 'כדורסל אחראי'". דז'יקיץ'
(צילום: שלו שלום)
דז'יקיץ' התבדח על סגנון המשחק: "אני מתנצל על סגנון המשחק ההגנתי. אנחנו כנראה נפתח את המשחק כי הסגל התפתח והבאנו שחקנים חדשים, שישפיעו לטובה בעיקר בהגנה. נמשיך לשחק 'כדורסל אחראי'".
זוסמן על תקופת ההכנה לקראת העונה: "היו כמעט שלושה שבועות, הם רצו לי, מתחברים לאט לאט, לא היה פשוט אבל היינו רחוקים מהבית וזה חייב אותנו להתחבר, להכיר את האנשים שסביבנו, מאוד עזר לנו בחיבור ובכימיה, אני מאמין שלאט לאט נתחבר ונעשה את מה שהמאמן רוצה ואני מאמין שנעשה תוצאות יפות".
אלון על השינויים בהנהלה : "מי שהצטרפו הם אנשים ברמה גבוהה שיכולים לתרום ולעשות טוב למועדון. אני לא באמת יכול לומר איך ניראה עוד עשור, ברור שרוצים להשתדרג, לאו דווקא בדברים שהקהל רואה, המועדון השנה במין שנת מעבר שבה נגבש תוכניות. לוקח זמן ללמוד את העסק, להבין משמעויות, בסוף השנה נהיה יותר ברורים לאיזה כיוונים אנחנו הולכים".
רנדולף על היותו קפטן זר: "אחרי עונה אחת כאן, אני מרגיש בבית. זה כבוד עבורי להיות קפטן של הקבוצה הזאת ולייצג קהילה. אני יודע למה המאמן מצפה מאיתנו. אני כבר שחקן ותיק, אני צריך להיות מנהיג קולני. הייתי קפטן כבר בקולג' ואני הבכור בין שלושה אחים, אז אני מכיר את התפקיד... אעשה בדיוק מה שעשיתי עד עכשיו, רק הטייטל השתנה".
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן
שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן
"אני מאוד שלם עם הבחירה". זוסמן
(צילום: שלו שלום)
זוסמן על התקופה באלבה ברלין וההחלטה להגיע להפועל ירושלים: “המעבר לגרמניה עשה לי טוב ומאוד ביגר אותי, אני מסתכל על הסיטואציות שונה, חוויתי הרבה חוויות שונות, כזר אני רואה דברים אחרת. ירושלים מועדון שתמיד עניין אותי והוא בצמיחה, אני רוצה להיות חלק גדול מהמועדון, לגדול יחד איתו, לעשות משהו גדול יחד ואני חושב שעכשיו זה הזמן הנכון, אני מאוד שלם עם הבחירה. הכדורסל הגרמני שונה מאוד, הוא מהיר ולא כל כך טקטי”.
אלון על נועם דוברת: "הוא בתהליך החלמה. כמובן שאנחנו משקיעים בזה לא מעט ומקווים שהוא יחזור כמה שיותר מהר".
דז'יקיץ' על הירידה ביכולת והעייפות לקראת סיום העונה שעברה: "גמר ליגת האלופות השפיע. אני לא חושב שהיינו עייפים, הייתה שחיקה והתמודדנו עם פציעות, הסגל שלנו לא היה במצב אידיאלי. הפסדנו לקבוצה טובה מאוד כמו הפועל תל אביב. לוח המשחקים משפיע בכל עונה ועל כל הקבוצות, לפעמים זה בא לטובתך ולפעמים זה פוגע בך".