קטש: "שמח בשביל היליארד"
(צילום: ONE)
ולנסיה הספרדית אינה ריאל מדריד וגם לא ברצלונה, אבל הניצחון אמש (חמישי) של מכבי ת"א 68:84 איפשר לה להרים מעט את הראש אחרי שני הפסדים ביורוליג. במצבה הנוכחי, כל ניצחון חשוב. המשחק הזה עדיין רחוק מלפתור את הבעיות בקבוצה, אבל לפחות הוא מנע התדרדרות נוספת. הפסד נוסף, ועוד בבית, היה יכול להביא לזעזוע במערכת כולה. דארון היליארד חזר אחרי השעייה משני משחקים והיווה נקודת אור. היה לו חלק חשוב בניצחון.
עבור מכבי ת"א כל משחק הוא מבחן לגבי יכולתה, כך גם שני המשחקים הבאים באיטליה נגד מילאנו ונגד וירטוס בולוניה. הדברים מתחדדים עוד יותר לאור העובדה שהצהובים עדיין לא ניצחו העונה באף משחק חוץ ביורוליג. החדשות הטובות מבחינתם הן שגם השתיים הללו מתקשות עד כה העונה.
3 צפייה בגלריה
דיאן בודירוגה ניקולה וויצ'יץ'
דיאן בודירוגה ניקולה וויצ'יץ'
וויצ'יץ' עם נשיא היורוליג דיאן בודירוגה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
(צילום: עוז מועלם)
מעבר למשחק ולניצחון, אי אפשר להתעלם מהכבוד לו זכה ניקולה וויצ'יץ', שהוכרז כאגדת יורוליג על-ידי הנהלת הליגה היוקרתית. מי שהעניק לו את הפרס היה לא אחר מאשר דיאן בודירוגה, עוד אגדת עבר בכדורסל והיום נשיא היורוליג. וויצ'יץ' נכנס גם להיכל המכבים והגופייה שלו הועלתה לתקרת ההיכל. התואר ביורוליג ניתן לאלה שנחשבו לגדולים בכל הזמנים וניקולה נבחר לאחד מהם.
כל מי ששיחק נגד הסנטר הקרואטי נתקל בחומה בצורה שהתנשאה ל-2.11 מ'. הוא נבחר חמש פעמים לחמישיית העונה ביורוליג, יותר מכל שחקן אחר בתפקיד הזה, והיה לו חלק מרכזי בשתי הזכיות הרצופות של מכבי ת"א בכתר האירופי. בתפקיד המנהל הספורטיבי זכה עם מכבי ת"אב באליפות היבשת האחרונה שלה ב-2014.
3 צפייה בגלריה
מנהלה המקצועי של מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ'
מנהלה המקצועי של מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ'
ניקולה וויצ'יץ'. זכה לכבוד
(צילום: עוז מועלם)
טקס הכניסה למעמד המכובד הפך אותו לשחקן התשיעי שהוכרז כאגדת יורוליג. ברשימה האקסקלוסיבית הזאת מופיעים בין היתר גם חואן קרלוס נבארו, פיליפה רייס, דימיטרי דיאמנטידיס, מירסאד טורצ'אן, ואסיליס ספאנוליס וכמובן חברו של וויצ'יץ' ממכבי ת"א, שארונאס יאסיקביצ'יוס. בעבר הוכרזו כאגדות גם המאמן המנוח דושאן איבקוביץ' ויו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי.
וויצ'יץ', שיעזוב את הקבוצה בתום העונה, ספג בשנתיים האחרונות ביקורת נוקבת מצד אוהדים ומקורבים על תפקודו בהבאת שחקני רכש ועל מצבה של הקבוצה, ואלה אף הפיצו דפי מחאה נגדו. קשה להתעלם מהפער הגדול בין עברו המפואר כשחקן גדול לבין ההווה המקצועי העגום שבו נמצאת מכבי ת"א - מצב שלוויצ'יץ' יש חלק משמעותי בו. ובכל זאת, כל זה לא יכול לקחת ממנו את קריירת המשחק הנהדרת שלו.
לוויצ'יץ' היו יכולות מיוחדות שאין לאחרים, בוודאי לא לסנטרים. יכולת המסירה הפנומנלית שלו הייתה יכולה להשאיר את הצופים בפה פער והפתיעה גם את יריביו בכל פעם מחדש. ראיית המשחק והבנת המשחק שלו היו פשוט מצרכים נדיר.
הוא סיים את הופעותיו ביורוליג ב-2011 עם ממוצעים מרשימים של 12.7 נקודות, 5.4 ריבאונדים, 2.7 אסיסטים ו-0.9 חטיפות למשחק, מה שמצביע על כך שהיה שחקן מאוד מגוון. וויצ'יץ' היה ענק כדורסל לא רק בגלל גובהו, אלא בגלל שבלט בכל פרמטר. שחקנים כמוהו, שנולדו במה שהייתה פעם יוגוסלביה, כמו הגיעו מעולם אחר.