דני אבדיה שר קריוקי עם ים מדר
נבחרת ישראל תפתח מחר (חמישי, 18:30) את החלון הרביעי במוקדמות גביע העולם 2023 במשחק מול נבחרת פינלנד בנוקיה ארנה שנחנך לאחרונה. לא בת"א, אלא בטמפרה, לעיני 13 אלף צופים.
ישראל העפילה בחלון המשחקים הקודם, שנערך בחודש שעבר, לשלב הבתים השני אחרי ניצחון על נבחרת אסטוניה. במאזן 3:3 אותו הם סוחבים ויחד עם גרמניה ואסטוניה שהמשיכו איתם, השחקנים בכחול-לבן יפגשו בשלב הנוכחי את פינלנד, סלובניה ושבדיה. שלב החלונות יסתיים בחודש פברואר כשמתוך שש קבוצות בבית 8, בו נמצאת ישראל, רק 3 הראשונות יעפילו לגביע העולם. גרמניה ופינלנד עם 1:5, סלובניה עם 2:4, שבדיה ואסטוניה עם 3:2, וכדי להתברג בשלישייה הראשונה ישראל תהיה חייבת להתעלות.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
משחק רשמי ראשון במדי הנבחרת אחרי שנתיים וחצי. אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
אחרי המשחק מול פינלנד, הנבחרת הישראלית תמריא חזרה לארץ למשחק השני במוקדמות מול שבדיה שיערך ביום ראשון בהיכל קבוצת שלמה. שלושה ימים לאחר מכן יטוסו הכחולים-לבנים לפראג לפתיחת אליפות אירופה ב-2 בספטמבר, כשבמשחק הראשון יפגשו שוב את אותה פינלנד, שנחשבת ליריבה לא קלה בכלל ועם כוכב NBA של ממש - לאורי מרקאנן.
אחרי חמישה משחקי הכנה, מתוכם דני אבדיה לא לקח חלק בשלושה בשל מחלה, שחקנה של וושינגטון וויזארדס יחזור למדים הלאומיים במשחק רשמי לראשונה אחרי שנתיים וחצי. בעצם מאז הבחירה בו בדראפט ה-NBA. בנבחרת מרוצים מאוד מההשתלבות המהירה שלו בחזרה לתוך הסגל ומהשיפור שנראה לעין בצורה בולטת מבחינה מקצועית. לא רק לישראל יש שחקן מהליגה הטובה בעולם, גם ליריבה, כאמור, ואחד שכבר עשה לעצמו שם בארה"ב. מרקאנן (25, 2.13) מקליבלנד קאבלירס (15.4 נקודות בממוצע אשתקד ב-NBA) כבר הספיק לשחק עם הנבחרת שלו בחלון הקודם, כשבשני המשחקים הללו העמיד ממוצע של 20.5 נקודות.
2 צפייה בגלריה
לאורי מארקנן
לאורי מארקנן
הכוכב הגדול של הפינים. מארקנן
(צילום: AP)
מי שלא יצא עם הנבחרת לפינלנד הוא גל מקל, שבהסכמת הצוות המקצועי נשאר בארץ כדי לשהות לצד חותנו, שחקן העבר ווילי סימס, שביום רביעי האחרון עבר אירוע לב ומאז נמצא בבי"ח. אמנם הנבחרת משופעת בשחקנים בעמדת הרכז, אבל זה יהיה חיסרון עצום בשל הניסיון והוותק שהוא מביא בכל פעם שהוא עולה על הפרקט.
"הנבחרת במצב טוב, עברנו תקופה טובה", אמר גיא גודס באימון המסכם. "אנחנו נמצאים בכושר טוב, עשינו משחקי הכנה טובים, אבל עכשיו אלה המשחקים הקובעים. אני מאוד מקווה שנבוא מרוכזים, מפוקסים לדברים שאנחנו צריכים לעשות גם בהגנה וגם בהתקפה. ננסה לנצח במקום קשה, מול קבוצה מצוינת, אבל אפשר לעשות את זה. לכל משחק יש את החיים שלו, אני חושב שאם נהיה מרוכזים מהרגע הראשון ונעצור אותם, אז יהיה לנו סיכוי טוב לנצח. אני מאמין בשחקנים ובנבחרת, יש לנו נבחרת מוכשרת ומחוברת, עכשיו הכסף על הרצפה".
יובל זוסמן הוסיף: "פינלנד היא קבוצה עם קליעה מאוד טובה, אבל אנחנו עדיין צריכים להתרכז בעצמנו. לעשות את מה שמצופה מאיתנו בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים. לבוא עם האנרגיות הנכונות והחיוביות. אני מרגיש שאנחנו שם, שאנחנו מוכנים. כולם מבינים את גודל המעמד, אנחנו מוכנים לאתגר".