את אימוני פגרת הנבחרות שתחל מחר, תעביר הפועל חולון עם מספר שחקנים מצומצם בשל מכת פציעות שלא עוזבת את הקבוצה. אך כל זה לא מנע מחניכיו של עמית שרף לרשום אתמול ניצחון גדול 90:98 על הפועל ת"א - הראשון על אחת הקבוצות הבכירות העונה.
אחרי שנודע ביום חמישי כי גם שון דאוסון לא ייקח חלק במפגש מול האדומים, לא הסתירו בחולוניה שאין ציפייה לתפוקה מהקו האחורי, כאשר גם סי.ג'יי האריס פצוע. צמד המילים היה תקף בעיקר לדיאונדרה ברנס, ואף בהנהלה אמרו לא פעם שבמהלך פגרת הנבחרות יחפשו לו מחליף בשל התפוקה הדלה אותה מקבלים מהגארד.
3 צפייה בגלריה
שרף
שרף
"אפשר לעשות דברים גדולים". שרף
(צילום: FIBA PHOTOS)
אלא שאתמול הוא התעלה עם 20 נקודות ויחד עם קווין הרווי, המכונה "רכש בינגו", העמידו השניים 41 נקודות משותפות. שרף אמר לאחר מכן, כאשר ברנס הגיע באנרגיות אחרות - הוא הבין שהניצחון אפשרי. שחר עמיר רשם שיא קריירה מרשים של 16 נקודות, הכפלת שיאו הקודם.
"זה כיף, ידעתי שמשחק כזה יגיע, וכיף שזה הגיע במשחק גדול", אמר עמיר בסיום. "אנחנו יכולים להסתכל לכל קבוצה בלבן של העיניים. רצינו את המשחק הזה יותר, עם הכנה נכונה של צוות מקצועי עשינו עבודה מצוינת. אני באופי שלי אופטימי כל הזמן. גם ברגעים פחות טובים שהיו הרבה מהם, המשכתי לעבוד ולהתמיד. אנחנו לא אף פעם לא ממעיטים מערכנו, אנחנו יכולים לעשות פלייאוף מעמדה מצוינת, מאמינים בזה כל יום, הצוות המקצועי דואג שנאמין בזה כל יום".
3 צפייה בגלריה
"רצינו יותר". עמיר
"רצינו יותר". עמיר
"רצינו יותר". עמיר
(רועי כפיר, ONE)
שרף דיבר גם כן על ההגעה לפלייאוף, שעדיין קבוצתו צריכה לעבוד קשה כדי להגיע לשם עם מאזן של 5:7. "ידענו שיש להפועל ת"א אינטליגנציה, הבנת משחק וכימיה, ושמח שהצלחנו להתמודד עם זה, להיות אגרסיביים גם כשהם חזרו. באופי הזה, בבית הזה, כל משחק בית חשוב, אנחנו רוצים להגיע לפלייאוף עם יתרון ביתיות, הניצחון הזה ייתן לנו הרבה אנרגיות. נצטרך להיות יותר עמוקים".
"הם לקחו 15 ריבאונדים בהתקפה, זה היה קרב בפנים נגד מבחוץ, לא יכולים להסתמך רק על השלשות. אנחנו בנויים למשחק שהכדור נכנס לצבע. היינו צריכים להוריד כמה שלשות פחות מהירות.
"הבנו שעם קווין הרווי יש משהו מיוחד, גם האנס וגם חנוכי נותנים לנו המון, אבל הקבוצה הייתה בנויה על הקליעה של הפורוורדים ובכל משחק שהצלחנו להביא את זה אז הצבע נפתח לעוד דברים, וכשלא הבנו את זה נתקענו. האנס וחנוכי נתנו המון היום. קווין זה החתמה גדולה של המערכת הזאת, במצב כלכלי לא פשוט, שמסמנת שאנחנו פה. אם אתה מגיע במומנטום הנכון, אפשר לעשות דברים גדולים".

פרנקו: "אין לנו מקום לתירוצים"

מהצד השני, הפועל ת"א רושמת את הפסדה השני השבוע אחרי הדרבי, כשהיא לא מציגה הגנה מרשימה. הקבוצה מחפשת ישראלי נוסף לחיזוק ועוקבת אחרי הנעשה בשוק, כאשר נמרוד לוי, שאחד היה המועמדים להגיע, חתם בסופו של דבר בהפועל ירושלים. הקבוצה תצא לפגרת הנבחרות כאשר חלק לא מבוטל משחקניה מוזמן למשחקים הבינלאומיים, ומשחקה של סגנית האלופה אמור להיות בדרייב-אין, אז תארח את חולון "לגומלין".
"באופן טבעי רצינו לצאת לפגרה הזאת עם ניצחון", אמר דני פרנקו. "אנחנו לאחרונה קצת נגמרים מוקדם מדי ברמת הריכוז, זה קרה גם במשחק-שניים הקודמים, מתחילים טוב וכשככל המשחק מתקדם לא מצליחים לשמור על רמת ריכוז מספקת ותקשורת מספקת כדי להיות חדים עד הסוף. כל הנושא של עייפות, תשישות, פחות מעניין אותי, אין לנו מקום לתירוצים. ציפיתי שנעשה עבודה יותר טובה אבל שיחקנו כדורסל שהוא לא הכדורסל שלנו".
3 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל גליל עליון בר טימור
הפועל ת"א הפועל גליל עליון בר טימור
נקודת אור בצד האדום. טימור
(צילום: יאיר שגיא )
"זה היה מאכזב, אמרתי לשחקנים שאני צועק עליהם כי אני מאמן לא טוב, כי מאמן טוב לא צועק במשחק כזה לפני שהקבוצה מתפזרת ונוסעת הביתה", הוסיף פרנקו. "צעקתי כי כאב לי בשבילנו. הקבוצה שהייתה על המגרש זאת לא הקבוצה שעשתה כל כך הרבה דברים טובים לאורך העונה הזאת. עשינו שני אסיסטים ברבע האחרון, הקבוצה שמוסרת הכי הרבה אסיסטים ביורוקאפ. כאב לי בשבילם. צריך לתת קרדיט לחולון שידעו שהם באים חסרים, וכל אחד הוציא מעצמו יותר. כשהיינו פצועים וחבולים ושחקנים נפצעו, עשינו משחקים הרואיים, ועכשיו לפעמים יותר זה פחות. אף אחד לא נהנה מהמשחק הזה".
על כך שיש לקבוצה נציגים מרכזיים בנבחרת ועל ההשפעה שיש לכך על הקבוצה, ענה המאמן: "לבר (טימור) ולתומר (גינת) היה הכי טוב לא להיות בנבחרת, הם צריכים את הזמן יותר מכולם. יכול להיות שאצטרך לתת להם שבוע חופש אחרי שהם יחזרו מהנבחרת. לא חושב שראיתם את בר כמו היום, זה לא אנושי, הוא סוחב את הקבוצה הזאת. תומר עדיין לא בריא. הם גברים ולא יבואו לנבחרת ויגידו שישחררו אותם. לנו, להפועל ת"א זאת גאווה שיש לנו שחקנים בנבחרת, וכשמזמינים אנחנו מתייצבים תמיד. מקווים שזה יעשה להם טוב".