מכבי תל אביב ערכה היום (שבת) ניסוי כלים ראשון לקראת העונה הקרובה וקיוותה לפתוח את תקופת ההכנה שלה ברגל ימין, אבל הפסידה 86:82 לוילרבאן במסגרת טורניר הכנה שנערך בפריז. מחר (17:15) הצהובים יפגשו את פריז באסקט.
עודד קטש פתח עם חמישייה של ווייד בולדווין, אוסטין הולינס, אלכס פוית׳רס, בונזי קולסון וג׳וש ניבו. המחצית הראשונה הייתה שקולה - הרבע הראשון הסתיים בשוויון 21:21 והרבע השני עם יתרון מינימלי 34:36 לזכות ווילרבאן אחרי ריצת 1:9. ברבע השלישי הקבוצה הצרפתית כבר רצה 2:16 ונראה היה שהיא בדרך לניצחון קליל, אבל הצהובים הצליחו לחזור בעזרת היליארד והולינס שהוו את תוצאה ל-65:65 בתחילת הרבע האחרון. מספר מהלכים טובים של דה קולו לקראת הסיום העניקו לקבוצתו את הניצחון.
2 צפייה בגלריה
ווייד בולדוויין
ווייד בולדוויין
קלע 12 נקודות. בולדוויין
(צילום: האינסטגרם של מכבי ת"א)
הצהובים הגיעו לטורניר בלי חמישה שחקנים. רומן סורקין, ג׳ייק כהן, גיא פניני ורפי מנקו שרק אתמול חזרו ארצה אחרי שהשתתפו עם נבחרת ישראל ביורובאסקט, ולורנזו בראון שעדיין משחק עם נבחרת ספרד. כדי לעבות את הסגל בהכנה, מכבי צירפה לאימונים את הפורוורד דרו קרופורד ששיחק בעבר בבני הרצליה ומכבי ראשון לציון, הרכז אי.ג'יי רולנד ששיחק בהפועל ירושלים תחת קטש והסנטר הליטאי מרטינס גבן ששיחק בעונה הקודמת בבאמברג.
וילרבאן, שסיימה את העונה שעברה במקום ה-14 ביורוליג עם מאזן של 8 ניצחונות ו-20 הפסדים, צירפה בקיץ מספר שחקנים מוכרים, נאנדו דה קולו ואקס הפועל ירושלים, רטין אובסוהן, שלא לקח חלק במשחק ההכנה מאחר והוא נמצא עם נבחרת בלגיה ביורובאסקט. הצהובים יצאו לטורניר הכנה נוסף, טורניר ינאקופולוס הידוע שיערך באתונה ב-23-24 בספטמבר בו ישתתפו המארחת, פנאתנייקוס, מילאנו ואנדולו אפס.
2 צפייה בגלריה
אלכס פוית'רס
אלכס פוית'רס
בכורה בצהוב. פוית'רס
(צילום: האינסטגרם של מכבי ת"א)
"משחק ראשון הוא כמו ההגדרה שלו, לא זרם ממש, לא היה יותר מדי יפה לצפייה", אמר קטש לאחר המשחק, "אפשר לקחת כמה דברים טובים בדקות מסוימות ובהרכבים מסוימים. אבל בעיקר אני שמח שקיבלנו הזדמנות לשחק מול קבוצה ברמה הזאת כדי לראות איפה אנחנו עומדים ולתקן, ללמוד מה הצלחנו להשיג עד עכשיו.זאת קבוצה עם שחקנים חדשים ואפשר היה להרגיש את ההתרגשות אצל חלק מהשחקנים, אבל זאת הסיבה שאנחנו פה, בשביל ללמוד, לחוות את החוויות האלה ולצמוח מזה".
קלעו למכבי ת"א: דיברתולומיאו והיליארד 14 כ״א, קולסון ובולדוויון 12 כ״א, פוית׳רס 11, ניבו ומרטין 7 כ״א, הולינס 3, זיו 2.