סדרת גמר הפלייאוף בכדורסל הולכת למשחק שלישי ומכריע. בתום ערב רווי אירועים, חלקם לא קשורים לכדורסל, הפועל ת"א הביסה הערב (ראשון) את מכבי ת"א 74:112 - התבוסה הגדולה ביותר של הצהובים בזירה המקומית מאז ומעולם - והשוותה את הסדרה ל-1:1.
מדובר בניצחון ראשון של הפועל ת"א בדרבי בפלייאוף מאז 1992, ובהפרש הגבוה ביותר שלה על היריבה העירונית. השיא הקודם עמד על 25 הפרש ב-2004. האליפות כאמור תוכרע במשחק שלישי, שייערך מחרתיים (21:15) בביתם של הצהובים, היכל מנורה מבטחים.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו
"אין הרבה יותר מדי מה לקחת הלאה". פרנקו
(צילום: יאיר שגיא)
המאמן המנצח דני פרנקו אמר: "עברנו עונה ארוכה, מאוד ארוכה, המשחק הקודם לא היה הכדורסל שלנו, לא היתה הרוח שלנו, הרגשנו שלא עשינו את כל זה כדי להגיע ולסיים ככה. עשינו שינוי גישה, הבנו שמשהו נכבה בנו והדלקנו את זה מחדש. עשינו פה ניצחון, אבל אף אחת מהנקודות הללו לא תעזור לנו במשחק הבא, אולי להיפך".
"זה לא היה בנאדם אחד היום, התוצאה הזו לא משקפת שום דבר בין הקבוצות. הכבוד שלנו היה על הרצפה. המשחק הערב נגמר ברבע הראשון, אין הרבה יותר מדי מה לקחת הלאה. גם אנחנו תוך כדי המשחק רצינו לשמר את האינטנסיביות והיכולת, אבל זה נגמר די מהר. אין ספק שהמשחק הבא לא יהיה דומה לזה, כמו שזה לא היה דומה לקודם. אני מקווה שיהיה משחק גדול".
המאמן המפסיד עודד קטש אמר: "קיבלנו מכה חזקה. יש משחקים שמפסידים אותם מחוסר אנרגיה, יש משחקים מפסידים אותם בהגנה, יש משחקים שמפסידים אותם מחוסר צניעות - היום זה היה הכל ביחד. לא שיחקנו בדרך הנכונה, צריך לקחת אחריות - אני וכל מי שדרך על המגרש - ולטפל בזה לקראת המשחק הבא". על האם העיכוב בשריקת הפתיחה ב-45 דקות בשל הדלקת אבוקות השפיע על קבוצתו: "יכול להיות, אבל אלה תירוצים".
3 צפייה בגלריה
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
"קיבלנו מכה חזקה". קטש
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א חוגגים
שחקני הפועל ת"א חוגגים
שחקני הפועל ת"א חוגגים
(צילום: יאיר שגיא)
אקסבייר מנספורד הוביל את קלעי הפועל ת"א עם 26 נקודות מהספסל (10 מ-16 מהשדה, 6 מ-8 מחוץ לקשת). "אני מרגיש מדהים", אמר בסיום הגארד. "הייתה אווירה מדהימה והקהל היה מדהים. לקחנו את המומנטום הזה לאורך המשחק ונמשיך ככה בשלישי. היינו יותר אינטנסיביים עם הכדור, לחצנו טוב וזה השתלם לנו התקפית. בולדוייון ובראון? צריך לבוא מוכן לשחק מול שניים כאלה, צריך לשחק קשוח מולם. הבאנו את האנרגיות. זה משחק גדול עבור שתי הקבוצות, כל אחד רוצה לנצח והאמוציות גרמו לדברים להתלקח. לזכות באליפות? אני מקווה מאוד שנצליח לעשות את זה".