ביום ראשון הקרוב אמורה לצאת לדרך ליגת העל בכדורסל. בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, מספר קבוצות פנו למינהלת הליגה בבקשה לדחות את פתיחת העונה במספר ימים.
לטענתן, בקרב השחקנים הזרים קיים חשש גדול מהמצב. השחקנים הזרים של הקבוצות שנמצאות כרגע באירופה במסגרת משחקי ליגת האלופות של פיב"א, היורוקאפ והיורוליג, רוצות לעשות הערכת מצב בנושא. הפתרון כרגע הוא להחזיר את כל הקבוצה לארץ, מלבד הזרים.
2 צפייה בגלריה
ברונו קאבוקלו
ברונו קאבוקלו
האם הזרים יישארו בחו"ל? ברונו קאבוקלו מהפועל ת"א מול עירוני ר"ג
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
(צילום: דניאל כהן)
יונתן אלון, מאמן הפועל ירושלים שרשמה הערב ניצחון בכורה ביורוקאפ, אמר בנושא: "אנחנו שומעים את הקולות מהארץ וזה מאוד קשה. אנחנו רוצים לחזק את העם שלנו והאוהדים שלנו ונקווה שהכל יהיה כמה שיותר מהר מאחורינו. במהלך המשחק השתדלתי להיות מנותק כמה שיותר אבל זה אף פעם לא פשוט". הפועל ת"א ניצחה הערב 84:89 את וולבס בסופיה, בולגריה. הקבוצה תמריא לארץ, אך שחקנים שלא יירצו להמריא לישראל יוכלו להישאר בסופיה, ולאחר מכן לחבור לקבוצה בבלגרד לקראת המשחק מול בשיקטאש בשבוע הבא (שלישי).
עוד לפני הודיעו במינהלת הליגה כי בעקבות ההנחיות של פיקוד העורף גמר גביע ווינר בין מכבי ת"א למכבי ר"ג, שתוכנן להתקיים במוצ"ש בהיכל הטוטו בחולון, יידחה. מועד חלופי למשחק יימסר בהמשך.
הפועל ירושלים, שאמורה להתארח ביום ראשון הקרוב אצל עירוני נס ציונה במסגרת מחזור הפתיחה של ליגת העל בכדורסל, הודיעה כי היא עצרה את מכירת הכרטיסים לאוהדיה. המשחק בין עירוני קריית אתא להפועל עפולה שיתקיים באותו היום (19:45) ישוחק ללא קהל.