המחצית הראשונה הייתה של הפועל ת"א (31:40) יחד עם מופע מרשים של טיילור אניס (17 נקודות), אבל רבע שלישי מצוין של מכבי ת"א (14:27) והתעוררות מרשימה של לורזנו בראון (19 נקודות), הפכו את התוצאה ואת המגמה. בסיום: ניצחון 82:88 לחבורה של עודד קטש, שמבטיח לה את הפסגה ואת יתרון הביתיות במשחקי הפלייאוף, ובעיקר צובע את העיר בצהוב. האדומים, למרות ששמרו את המארחת קרוב לאורך כל שלבי המשחק, רושמים הפסד ראשון אחרי חמישה ניצחונות רצופים בעידן סטפנוס דדאס ויסתפקו במקום השני.
"ההבדל בין המחציות היה באנרגיות", אמר קטש בסיום, "עצרנו אותם ברבע שלישי על 14 נקודות אבל בעיקר החזרנו את המבנה שלנו שהשתבש במחצית הראשונה. אחרי זה שיחקנו את המשחק שלנו, ותמיד טוב כשזריקות נכנסות".
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
שני חצאים שונים. קטש
(צילום: עוז מועלם)
על הבטחת המקום הראשון, הוסיף המאמן: "היה חשוב לנו לעשות את זה. אנחנו באמת בלוח משחקים מאוד מטורף, ומאוד קצרים ברוטציה. עכשיו נוכל קצת לחלק את הדקות".
"באנו למשחק קצת רדומים", הוסיף רומן סורקין שהצטיין עם 18 נקודות. "הגענו למשחק מול קבוצה טובה עם האנרגיה הלא נכונה. אבל הוכחנו שבסוף זה תלוי בנו. חוזרים ואומרים לנו על ירידת המתח בעקבות ההדחה מהיורוליג. אבל בסוף זה תלוי בנו, כשאנחנו באים כפי שצריך לבוא למשחק כזה, וכשאנחנו רוצים – אנחנו מנצחים".
2 צפייה בגלריה
סורקין מול גינת
סורקין מול גינת
הצטיין עם 18 נקודות. סורקין מול גינת
(צילום: עוז מועלם)
כשנשאל על המשחק של בראון (אחרי ההופעה החלשה בגמר הגביע שגררה נגדו ביקורת), ענה: "אני לא דואג לו, הוא כבר הוכיח לכולם שלא צריך למצוא דרך להרים אותו, הוא ירים אותנו".
דדאס אמר: "היו לי תלונות לשופטים, הם נתנו להם דחיפה קטנה כי הם התלוננו על השיפוט במשחק מול ירושלים. אני יודע איך זה עובד. זה לא רציני. אני מתלונן, אבל ברכות למכבי. היה לנו רבע שלישי רע, זאת המציאות. כמאמן יש לי סבלנות ואני רוצה את פסקי הזמן שלי לסוף, אני עובד על זה. אפילו את הצ'אלנג' לקחתי בשביל פסק הזמן. אולי אני הייתי היחיד שחשב בסוף שאנחנו יכולים לעשות את זה, הצלחנו עם קצת לחץ".