קטש: ״היינו יותר מידי רגועים״
(באדיבות one)
בני הרצליה הגיעה אתמול (שבת) ליד לאליהו למשחק נגד מכבי ת"א מהמקום האחרון בטבלה ועם רצף של חמישה הפסדים ברציפות - אך הצליחה להתעלות על עצמה ובסיומו של משחק דרמטי שכלל הארכה, ניצחה 93:98 את מוליכת הטבלה ערב המחזור. נכון, מכבי ת"א לא הגיעה בשיא הכשירות, היכולת והריכוז, אבל אי אפשר להוריד מגודל ההישג של הרצליה, שאת שלושת הניצחונות שלה העונה השיגה על חשבון שלוש הגדולות, כשמלבד הצהובים גם הפועל ירושלים והפועל חולון נמצאות בסטטיסטיקה.
זה לא סוד שכבר מספר שבועות הרצליה נמצאת בתחתית, ולא רק מבחינת מיקום בטבלה. שחקנים שנפצעו, שחקנים שהובאו בניגוד לדעתו המקצועית של אורן אהרוני וכמובן המאמן עצמו שרצה להתפטר לפני כשבועיים. כעת, אחרי הניצחון שעשוי להוציא את הקבוצה מהשרון מהמקום האחרון, אהרוני דיבר בגלוי על התקופה האחרונה. "הניצחון הזה נותן שקט לא רק לי, אלא לכל המערכת. אין ספק שההפסדים מערערים את הביטחון שלי כמאמן", הודה אהרוני. "כשאתה מפסיד זה מכניס אותך למין סחרור ואיבוד ביטחון. אין ספק שהתקופה הקשה הזו גורמת לי, לקבוצה, לערער ולהרהר בכמה דברים אם עושים דברים טובים, אם אנחנו בדרך הנכונה. אני מקווה שהניצחון הזה יחזיר אותנו לפסים של ניצחונות".
3 צפייה בגלריה
שחקני בני הרצליה חוגגים
שחקני בני הרצליה חוגגים
שחקני בני הרצליה חוגגים
(צילום: עוז מועלם )
אהרוני המשיך לשתף על התקופה המאתגרת כשאמר: "היה לנו מזל רע עם פציעות כאלה ואחרות, וגם כאשר שותפו דברים בתקשורת ניסינו להישאר מרוכזים בדרך שלנו, אבל זה פגע בנו. אין לי הסבר לזה, אני חושב שאנחנו קבוצה טובה שנקלעה לסיטואציה לא טובה. איבדנו ביטחון, אבל באמת קרדיט ענק לשחקנים על ניצחון פה עם יכולות מנטאליות גדולות מאוד".
על המשחק עצמו הרחיב אהרוני: "אני חושב שהיה משחק ברמה גבוהה מאוד. לבוא לפה ולשחק נגד מכבי כאן היה משמעותי בשבילנו בעיקר בגלל ההפסדים הכואבים שעברנו. אני חושב שזה המשחק השלישי העונה שאנחנו משחקים בסגל מלא. חווינו פציעות, הפסדים כואבים, ומגיע כל הקרדיט לשחקנים שבאו מהרגע הראשון וביצעו תוכנית משחק טובה ויציבה".
עוד הוסיף מאמן הכחולים: "התחלנו את המשחק טוב, שזה הדבר הכי חשוב נגד מכבי, שמרנו הגנה טובה ויציבה. הגבלנו את הסלים שלהם במתפרצת. לקראת סוף הרבע השני גם דארון היליארד, ג'יילן אדאמס וגיא פניני עשו סלים גדולים וירדנו למחצית בפיגור. אמרתי לשחקנים שאנחנו מרגישים יציבים וטובים ועושים עבודה טובה ואם נמשיך ככה נהיה שם כדי לנצח. בסוף זה כמעט ברח לנו עוד פעם. זה היה שיברון לב אם היינו מפסידים עוד פעם משחק בהארכה. הגיע לנו לנצח".
על החזרה של קווינטון הוקר אמר אהרוני: "ראינו כמה הוא חסר לנו כשהיינו בלעדיו חודש וחצי. הוא הברומטר, זה ששולט בקצב אצלנו. לשחק בלעדיו היה מאוד קשה. ברגע שהוא חזר לשחק מספר איבודי הכדור שלנו ירדו משמעותית".
כריס באב, שנתן ערב אדיר של 26 נקודות ושבעה אסיסטים, אמר: "הראינו מה יכול לקרות כשאנחנו משחקים קשה ומתחרים ומה הקבוצה הזו מסוגלת לעשות. התכוננו למשחק הזה כמו לכל משחק בעונה הזו. ידענו שנצטרך להילחם, כמו שאנחנו בעצם יודעים לאחרונה, להראות סימנים לכך שאנחנו קבוצה טובה. יצאנו עם הידיעה שאנחנו הולכים להגביל את הטעויות שלנו ולא לתת להם את המעבר או אופציה של זריקה אחת. אני חושב שעשינו עבודה טובה בכך".
3 צפייה בגלריה
כריס באב
כריס באב
הכוכב של הרצליה. באב
(צילום: עוז מועלם )
3 צפייה בגלריה
כריס באב
כריס באב
(צילום: עוז מועלם )
על המשחק שלו השיב: "ניסיתי לשחק אותו דבר, בין אם אני מפספס זריקה או לא. אני חושב שמבחינת הצלחה צריך לשחק ככה בכל משחק. מוריס קמפ היה זה שהצעיד אותנו במחצית הראשונה, וזה השאיר אותנו במשחק. קרה שאני הייתי זה שעשה את זה במחצית השנייה ובהארכה. זרקנו את הזריקות שהיינו צריכים וזה מה שחשוב".
הרצליה יכולה הערב לצאת זמנית מהקו האדום, במידה והפועל גליל עליון תפסיד לעולה החדשה קרית אתא בחוץ, ובכך לקבל מעט אוויר לנשימה. יחד עם זאת, הקבוצה מהשרון לא יכולה להרשות לעצמה להיות באופוריה ארוכה אחרי הניצחון משום שכבר ביום ראשון הבא תארח באולם היובל את מוליכת הטבלה - הפועל ת"א. עוד קודם לכן תמריא הרצליה בשני בלילה לבירת ליטא למשחק נגד ריאטס וילנה, עליה גברה באולם בחדרה. ניצחון או הפסד בעד חמש נקודות יבטיח להרצליה את המקום בפליי-אין עוד לפני מחזור הסיום בסוף החודש.