נבחרת ישראל תפגוש מחר (שלישי, 19:00) בטאלין את הנבחרת המקומית, אסטוניה, במסגרת מוקדמות הטורניר הקדם אולימיפי. הכחולים-לבנים מגיעים למשחק במומנטום נהדר אחרי שני ניצחונות משכנעים במיוחד על נבחרות צפון מקדוניה וצ'כיה, וקרובים מאוד לעלות לחצי הגמר שיתקיים בהמשך השבוע בפולין, כשרק הפסד בפער גדול מ-23 לצד ניצחון של צ'כיה על צפון מקדוניה ימנעו ממנה את העלייה.
ישראל תעפיל מהמקום הראשון אם תנצח את אסטוניה או תפסיד לה בהפרש של 7 נקודות או פחות. הפסד של צ'כיה לצפון מקדוניה מחרתיים יעלה את ישראל מהמקום השני, אך בית הלחמי ושחקניו ישיגו אותו גם אם הצ'כים ינצחו ובמקביל אסטוניה תכניע את ישראל בהפרש של 9 עד 23 נקודות.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל רומן סורקין
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל רומן סורקין
"אנחנו חברים טובים מאוד". סורקין
(אתר פיב"א)
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל ים מדר
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל ים מדר
ימשיך להרשים? מדר
(אתר פיב"א)
בנבחרת מספרים שהשחקנים יודעים שלמרות החישובים, המטרה היחידה היא לצאת מהמשחק הזה עם הניצחון. מנהל הנבחרת מוטי דניאל אמר לשחקנים שעדיף להם להישאר בצד הנכון של ההיסטוריה.
מי שתפסו את המושכות במשחק האחרון מול צ'כיה הם ים מדר (27 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות) ובר טימור (22 נקודות), ובנבחרת מקווים שהיכולת הטובה של השניים תמשך גם במשחק הקרוב - אבל בעיקר שמים דגש יותר על הפן ההגנתי מאחר והכלי המרכזי של האסטונים הוא השלשות. בשני משחקיה הקודמים זרקה המארחת 35.5 פעמים בממוצע מעבר לקשת וקלעה בממוצע 11.5 שלשות למשחק. עד עכשיו שחקניו של אריאל בית הלחמי הציגו יכולת טובה הגנתית כשספגו בשני המשחקים האחרונים רק 66 נקודות למשחק.
"אנחנו ממשיכים עם מה שהביא אותנו עד לכאן", אמר רומן סורקין לקראת המשחק. "מקשיבים לצוות, באים עם אנרגיות, מוכנים וערניים, כדי לנסות לנצח עוד משחק, להמשיך לשלב הבא ולהמשיך גם שם".
סורקין התייחס לסגנון המשחק של האסטונים: "חשוב לעשות חילופים נכונים. הצוות כבר ראה אותם והתחיל להראות לנו, ונגיע מוכנים. שיחקנו נגד אסטוניה בעבר ואפילו לא מעט. הם קבוצת בית שתקבל תמיכה מהקהל, אבל צריך להזיז את כל רעשי הרקע, להגיע מוכנים למשחק ולבוא לנצח גם את המשחק הזה".
סורקין הוסיף: "זו נבחרת ישראל ואנחנו חברים טובים מאוד. יש פה כמה חברה חדשים שהשתלבו בצורה נהדרת. כיף גדול להיות חלק מנבחרת ישראל כמו תמיד, זו זכות ורק שנמשיך ככה".