יכול מאוד היה להיות שתוצאה הפוכה מה-74:93 המרשים של הפועל חולון בחוץ על בורסאספור אתמול (רביעי), היה מדגיש את עזיבתו הקרבה ובאה של אמין נואה, ההחתמה הכי נוצצת של חולון עד כה. אבל ברבע האחרון והטוב ביותר של הסגולים, מול התפרקות של הטורקים, הפורוורד לא שיחק כמעט.
עמית שרף, שנמצא כבר במאזן 1:3, הבטיח העפלה לפלייאין וקבוצתו נמצאת במקום הראשון כרגע בבית שלה בליגת האלופות. מאמן הסגולים לא תכנן זאת מראש כשהבין שהניצחון בכיס, לפי מה שסיפר אחד האנשים שנכח במשחק, אולם הצטיירה מעין תחושה שכמו שהקבוצה הצליחה לרוץ בלי אמד קייבר, הרבע הזה עתיד לסמל את ההמשך, שגם הישראלים יותם חנוכי שזכה לקרדיט בדמות 29 דקות משרף והחזיר ב-9 נקודות ושישה כדורים חוזרים, ונתנאל ארצי שגם נכנס לשטף.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
סי. ג'יי האריס, המכונה כבר ע"י הקבוצה "ג'יימס בונד", הוביל את הקלעים עם 25 נקודות ואחריו הגיע ג'סטין סמית' - עד כה ההפתעה הגדולה ביותר בשרוול של שרף, עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים. הפורוורד בן ה-26 שהגיע מהג'י ליג לעונת רוקי באירופה, הרים לא מעט גבות עם החתמתו בחולון היישר מארה"ב. גם בצוות המקצועי לא הבינו מדוע שרף מתעקש עליו כל כך. אבל המאמן, שבעצמו רוקי, לא ויתר, לפי מה שאמרו בחיוך בקבוצה מיד עם הניצחון, התעקש על ההחתמה ואף יותר מכך: לקח אחריות על השחקן בסגל שנבנה.
"שאלנו מי זה, מה זה", הודה אחד האנשים בקבוצה. איש מקצוע נוסף הוסיף: "בשנים האחרונות, מאז שאנחנו באירופה, לא הבאנו שחקנים בלי ניסיון משחק ביבשת. כשמביאים רוקי שהוא לא בגובה 2.08, 2.10 מטר, אלא 2.01 ביום טוב - זו נקודת פתיחה לא טובה". למרות הציפייה, בעיקר מהאוהדים, לקבל מה שמכונה "מפלצת בצבע", סמית' הרוויח את מקומו ביושר. "הוא מדהים, מחויב, רוצה מאוד, נמצא בכל מקום ומשתפר", סיכמו האנשים בקבוצה והדגישו "שהביחד" המאפיין את חולון העונה - זה שאין כוכב שמעל הקבוצה - עובד מצוין, וסמית' משתלב וחלק מזה.
"זה היה משחק חשוב מאוד. רצינו לבוא לפה ולנצח כד שנוכל להיות ראשונים בבית", אמר האריס בסיום המשחק. "אני חושב ששיחקנו מאוד חזק ושהשחקנים שעלו מהספסל הם אלה שהביאו את הניצחון. כשהחמישייה הראשונה התעייפה, הם עלו והביאו אנרגיה בהגנה ובהתקפה. אני מוריד בפניהם את הכובע. אם נמשיך לעבוד ולהשתפר ולעשות את מה שאנחנו עושים - יש לנו סיכוי טוב. המשחקים הבאים יהיו קשים, נצטרך להמשיך ללמוד ולעבוד".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי האריס
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי האריס
המצטיין של חולון. סי. ג'יי האריס
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
שרף התייחס בפתיחת דבריו למשחק החוץ הלא שגרתי שנערך בבוסניה בעקבות החלטת פיב"א - שלא הסכימה לקיימו באולמה של בורסאספור, בטורקיה: "לצערנו, אנחנו רגילים למשחק ללא קהל. קודם כל, אני רוצה להודות לאיגוקאה שאירחו את המשחק ואותנו. הדרך שבה התייחסו אלינו ומה שנתנו לנו היה מדהים".
"זה היה משחק סופר חשוב", התייחס שרף למשחק עצמו. "אני יודע שבשישה משחקים בבית של ארבע קבוצות כל משחק חשוב מאוד, כל סל כל הפרש חשוב מאוד. התחלנו את המשחק לא טוב בהגנה, והאחריות היא עלי. השקענו באזורית בשני המשחקים הראשונים, מה שהוציא אותנו מההרגלים שאנחנו צריכים, באגרסיביות של הגנה אישית, ואני שמח שב-15 הדקות האחרונות כשעברנו להגנה אישית והשקענו מאמץ, חלקנו את הכדור. המחצית השנייה הייתה טובה יותר בחדירות והוצאות כדור כדי למצוא את השלשות הפנויות וזה נתן לנו את הביטחון".
על המשחק הקרוב מול בון, שלמעשה הופך להיות משחק על המקום הראשון בבית (במידה וחולון תנצח אותו, היא ככל הנראה תדלג לשלב הטופ 16 בלי פלייאין) הוסיף: "ניצחנו אותם רק בנקודה אחת, זה כמו שוויון. אנחנו חייבים לנצח, הם קבוצה מאוד טובה".

וונווין הבלגי חתם

כעת בחולון נרגשים לשוב ארצה לא רק לאימונים, אלא למשחק הליגה הראשון שלהם לעונת 2023/24 מול עפולה במוצ"ש. כזכור, הסגולים היו אמורים לפגוש את הפועל ת"א עוד בשבת שעברה, אלא שהאדומים דחו את המשחק, מה שגרם לאכזבה רבה בקרב השחקנים. התקווה היא שהחזרה לשתי מסגרות תעזור להגיע לסיומת מקסימאלית של שלב הבתים במפעל האירופי, בין אם בחלוקת דקות ובין אם חזרה לבית האמיתי באולם בחולון.
ויש גם רכש חדש. הפועל חולון הודיעה על החתמתו של הפורוורד הבלגי הנס וונווין בשורות הקבוצה. וונין (28, 2.08 מ') עזב לאחרונה את גראבלין הצרפתית, שם קלע 4.7 נקודות, לקח 3.2 ריבאונדים ומסר 1.1 אסיסטים בממוצע למשחק.