שלוש פעמים נקלעה חולון לפיגור במהלך המשחק נגד לגיה ורשה - שלוש פעמים היא חזרה, עד לניצחון בהארכה 81:84. חולון אמנם פתחה את המשחק מצוין ואף הובילה לאורך הרבע הראשון, אך לאחר מכן נכנסה שוב למצב "נדנדה" של עליה וירידה, המאפיין אותה במשחקים האחרונים.
"אנחנו מתחילים טוב, אחר כך יש לנו ירידות. הרבה כאלה במהלך המשחק. אם אנחנו רוצים להיות קבוצה תחרותית במפעל, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחוות את הדבר הזה יותר מדי", אמר המאמן גיא גודס בתום המשחק. "היה לנו מזל שהזריקות הקשות נכנסו בסוף".
באלופת המדינה כן יכולים לשאוב אופטימיות מכך שאריק גרין, שחקנה החדש של הקבוצה שהגיע כמחליף לסי ג'יי האריס הפצוע, נראה נהדר. הגארד קלע 19 נקודות ב-29 דקות והיה הקלע המוביל של הקבוצה, ואחריו הקפטן כריס ג'ונסון עם 18 נקודות ועשרה ריבאונדים, רובן ברבע ראשון מצוין שלו. "ניצחון זה ניצחון, במיוחד בחוץ, בתחילת העונה", אמר הפורוורד. "עשינו מאמץ לחזור, וכמו שהמאמן גודס אמר יש לנו כמה דברים לעבוד עליהם. במחצית הראשונה פתחנו טוב, אבל לא החזקנו את הכדור ונתנו להם את המומנטום".
5 צפייה בגלריה
ניב משגב
ניב משגב
ניב משגב
(צילום: FIBA PHOTOS)
גם גודס התייחס למשחק והסביר את הקאמבק: "מצאנו דרך לחזור לתוך המשחק עם מערך של שני גבוהים. ניסיתי לשחק טיפה פנימה, כי ברגעים האלה לא יכולנו לשחק כדורסל פתוח מהשלוש. לגיה זרקה יותר שלשות. חלק מהשחקנים לקחו זריקות קשות כדי לתת לנו את הניצחון".
גודס נשאל האם הניצחון הזה הוא בשבילו נקמה על ההפסד של נבחרת ישראל לפולין וענה עם חיוך: "אלה שתי מסגרות שונות. מה שנבחרת פולין עשתה ביורובאסקט (עלתה לחצי הגמר) הוא בלתי ייאמן. הרבה כבוד. זה הפתיע הרבה אנשים שהם הגיעו עד לשלב חצי הגמר".
מאמן הסגולים נשאל על העונה הזו מול העונה שעברה, שהייתה עונת שיא עבור המועדון וענה: "הייתה לנו עונה נהדרת עם הגעה עד לפיינל-פור, אבל זה היה בעבר. עכשיו אנחנו בעתיד. השחקנים שלנו צריכים להבין שזאת עונה חדשה, אתגר חדש, מטרות חדשות ויש הרבה ציפיות מאיתנו. זה למה אנחנו צריכים להיות חדים יותר בדקות המשחק".
5 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מאמן הפועל חולון גיא גודס
(צילום: נחום סגל)
חולון נחתה בלילה בישראל, וכבר בשישי מחכה לה פתיחת משחק הליגה נגד הפועל ירושלים בבית. ג'ו רגלנד, שקלע שלשה חשובה בסוף ההארכה מטווח עצום, היה היחיד שחצה את רף 40 הדקות עם 10 נקודות ו-13 אסיסטים. הגארד המצוין יקווה להתאושש עד שישי, מאחר שבליגה מותר לרשום רק חמישי מתוך ששת הזרים של הקבוצה, והרוטציה של האלופה תהיה קצרה יותר ותמנה שמונה שחקנים בלבד. פרדי בורדיון, ששיחק כמעט 37 דקות, יהיה הישראלי הדומיננטי וכמוהו גם ניב משגב, שקלע סל שהחזיר את חולון למשחק ברבע השלישי, שיחק כמעט 15 דקות וישמור כוחות לקראת המשחק נגד הקבוצה מהבירה.

טבילת אש קשה להרצליה: "חייבים להשתפר"

לאורן אהרוני ושחקני בני הרצליה הייתה טבילת אש קשה באתונה מול פריסטרי (86:70), כאשר הקבוצה נקלעה לפיגור דו-ספרתי כבר ברבע הראשון, שממנו לא חזרה. לזכותה של מחזיקת הגביע ייאמר שבמקום להתפרק בהופעת הראשונה של המועדון באירופה זה 29 שנים, היא נגסה בהפרש במקום לתת לו לתפוח.
לרגעים במשחק היה נדמה ששחקניו של אהרוני בשוק ראשוני מהמפעל האירופי. כך, למשל, לקח הרבה זמן עד שהחלו לבצע עבירות. "לפריסטרי הגיע הניצחון", אמר אהרוני. "הם היו יותר אגרסיביים מאיתנו ושלטו בריבאונד. אני חושב שרמת האגרסיביות כבסיס במשחק העניקה להם את הניצחון. היה לנו לילה רע מקליעה גם מבחוץ. החטאנו זריקות פנויות שלא נכנסו. מעל הכל כאמור רמת האגרסיביות הייתה המפתח לניצחון של פריסטרי".
5 צפייה בגלריה
שחקן בני הרצליה אנדי ואן וליט
שחקן בני הרצליה אנדי ואן וליט
טבילת אש קשה לבני הרצליה. אנדי ואן וליט
(צילום: אתר פיב"א)
5 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני עם יאיר קראביץ
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני עם יאיר קראביץ
"החטאנו זריקות פנויות". אורן אהרוני
(צילום: אתר פיב"א)
5 צפייה בגלריה
שחקן בני הרצליה סנדי כהן
שחקן בני הרצליה סנדי כהן
סנדי כהן
(צילום: אתר פיב"א)
אהרוני נשאל על כך שעמד ראש בראש על הקווים מול ואסיליס ספאנוליס והשיב: "הוא אגדה כשחקן כדורסל, אחד הגדולים אי פעם. יש לפריסטרי מאמן טוב. בשבילי להגיד עליו דברים טובים כמאמן זה נראה מוזר, אבל כבוד בשבילי ובשביל המועדון לשחק נגדו".
מוריס קמפ, שקלע 24 נקודות וקטף 11 ריבאונדים הסכים עם אהרוני. "פריסטרי היו ראויים לניצחון ללא ספק", אמר הפורוורד. "לא התאמנו את האגרסיביות שלנו אליהם בכלל, לא שמרנו על הכדור. הם הכריחו אותנו לשנות כיוון, זרקנו, אבל היינו יותר מאוכזבים מהריבאונדים וההגנה שלנו במחצית הראשונה. נהיה חייבים להשתפר".
להרצליה יש עד שבת לאסוף את עצמה למשחק חוץ מול העולה החדשה קריית-אתא, במטרה לפתוח את הליגה ברגל ימין, שבה כזכור סיימה כסגנית האלופה.