הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי חוזר. הפועל ירושלים תארח מחר (שישי, 13:30) בפיס ארנה את מכבי ת״א במפגש הראשון העונה בין הקבוצות בליגה. שתי הקבוצות נפגשו לפני המלחמה בגמר גביע ווינר, כשירושלים יוצאת עם ניצחון מרשים.
הפועל ירושלים רשמה לראשונה העונה את קאדין קרינגטון למשחק ליגה. השבוע כזכור נודע שהוא לא צפוי לקבל אזרחות בתקופה הקרובה כך שלא יוכל לשחק כישראלי העונה, זאת לאחר שמשרד הפנים סירב להקדים את מתן האזרחות, ובקבוצה החליטו לוותר ולרשום אותו כזר. הזרים שנותרו מחוץ לסגל של ירושלים הם ברינטון למאר וג'אקורי וויליאמס. בצד הצהוב, ניתן למצוא בסגל את לורנזו בראון שסבל לאחרונה מכאבי גב, עומס ועייפות. גם בונזי קולסון וחסיאל ריברו חזרו, כך שמכבי ת"א מתייצבת עם סגל זהה לזה שניצח בדרבי ביום ראשון.
3 צפייה בגלריה
קרינגטון
קרינגטון
נרשם לראשונה העונה בליגה. קרינגטון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המארחת מדורגת במקום החמישי בטבלה עם מאזן 5:8, זאת אחרי שהספיקה השבוע להפסיד להפועל חיפה בחוץ ולנצח את נס ציונה בבית. בצד השני, מכבי ת"א מגיעה באווירה מעודדת אחרי שבתקופה האחרונה הצליחה להשיג חמישה ניצחונות רצופים בליגה, כולל אחד בדרבי, שהעלה אותה למקום השני עם מאזן 3:8.
"אנחנו רוצים להראות שאנחנו רוצים את הניצחון הזה יותר מהם", אמר המאמן של הפועל ירושלים איליאס קאנצוריס, "זה משחק ביתי, אנחנו צריכים להגן על הבית שלנו מול האוהדים שלנו. במשחק כזה צריך להקריב, להציג רוח קבוצתית וליהנות מזה. המשחק הזה מאוד חשוב עבורנו, אנחנו מרגישים שהקהל שלנו מאחורינו, הם השחקן השישי שלנו, הם מביאים לנו עוד אנרגיה".
3 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים קרשיאקה איליאס קאנצוריס
הפועל ירושלים קרשיאקה איליאס קאנצוריס
קלאסיקו ראשון שלו. קאנצוריס
(צילום: אתר פיב"א)
בתוך כך, בהפועל ירושלים הבינו שהם צריכים לעבות את הסגל בשחקן נוסף בקו האחורי. הצוות המקצועי פנה בימים האחרונים להפועל חיפה על מנת לקבל בהשאלה את איתי מושקוביץ' שבקיץ האחרון היה על סף סיכום בקבוצה מהבירה אך לבסוף העדיף לחתום בחיפה על מנת לקבל יותר דקות משחק. הצדדים עדיין נמצאים בשיחות על כך וככל הנראה התשובה תתקבל לאחר המשחק מחר.
מאמן הצהובים עודד קטש אמר: "ירושלים היא קבוצה טובה וקשוחה. אנחנו לא הקבוצה היחידה שמתקשה מולה. שנה שעברה בגמר גביע מולם זה היה משחק שכאב, בשאר המשחקים היו גם נסיבות מקלות עם סיטואציות של עומס. אנחנו מגיעים מחר במצב טוב, יודעים מה אנחנו רוצים לעשות. קל זה לא הולך להיות ואנחנו צריכים להגיע מאוד מרוכזים. זה מתחיל מההגנה שלנו, לא לתת להם את הנקודות הקלות ולהיות קשוחים. הראנו במשחקים האחרונים שאנחנו יודעים לעשות את זה. התקפית - אנחנו צריכים לשחק נכון מול ההגנה שלה".
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"קיבלנו אנרגיות מהקהל". קטש
(צילום: עוז מועלם)
קטש הוסיף: "קיבלנו את האנרגיות של הקהל לאחרונה, חזרנו הביתה, גם במשחק מול הפועל ת״א חווינו אולם מלא, זה משהו שמאז המשחק הראשון ביורוליג מול פרטיזן לא חווינו, אז אני חושב שזה עזר לנו. התגעגענו לזה מאוד והיינו צריכים את האנרגיות האלה".
פורסם לראשונה: 16:38, 15.02.24