הפועל חולון, הפועל ירושלים והפועל אילת הוגרלו בצהריים (רביעי) לליגת האלופות של פיב"א. בזמן שחולון וירושלים הבטיחו את מקומן בשלב הבתים, הדרומיים יצטרכו לעבור שלושה סיבובי מוקדמות כדי להיכנס לבתים.
חולון, שהגיעה בעונה החולפת עד לפיינל 8 במפעל, הוגרלה לבית 7 יחד עם ברינדיזי האיטלקית, אותה ניצחה פעמיים בעונה הקודמת בטופ 16, דרושפאקה, ויריבה מהמוקדמות. לא בית קל בכלל בלשון המעטה.
3 צפייה בגלריה
ג'ונסון מטביע
ג'ונסון מטביע
ג'ונסון. לא יהיה פשוט לחולון
(צילום: FIBA PHOTOS)
הפועל ירושלים הוגרלה לבית 2 עם פיינליסטית העונה שעברה, קרשיאקה הטורקית, מנרסה הספרדית וסטאל אוסטרוב הפולנית שהפסידה לעירוני נס ציונה בגמר היורופקאפ. גם החבורה של אורן עמיאל לא תלקק דבש בבית הזה.
אילת תפגוש בסיבוב המוקדמות הראשון את פארמה הרוסית, שפגשה גם כן את נס ציונה בפיינל פור היורופקאפ (חצי הגמר). אם קבוצתו של אריאל בית הלחמי תחלוף על פני הרוסים היא תפגוש בסיבוב השני את לה מאן הצרפתית, ויהיה לה סיבוב מוקדמות נוסף לנצח בו היא עשויה להתמודד נגד פרומיטיי האוקראינית של ננו גינזבורג כדי להיכנס לבתים. במידה שזה אכן יקרה, אילת תשחק בבית 1 עם טנריף, ססארי ולודוויסבורג.
3 צפייה בגלריה
אורן עמיאל נימבורק
אורן עמיאל נימבורק
עמיאל. י-ם רוצה לכפר על העונה שעברה
(צילום: FIBA.COM)
3 צפייה בגלריה
בית הלחמי
בית הלחמי
בית הלחמי. דרך ארוכה עד לבתים
(צילום: מאיר אוחיון)
שיטת המשחקים בליגת האלופות העונה שונתה, והיא כמובן מסובכת כמו שפיב"א אוהבת. 32 קבוצות יחולקו בעונה הסדירה ל-8 בתים של 4 קבוצות. הראשונה תעפיל ישירות לטופ 16, כאשר אלה שיסיימו במקומות 3-2 ישחקו בסדרה של הטוב מ-3 משחקים על הזכות להגיע לטופ 16 נגד קבוצות מבתים אחרים.
הטופ 16 יכלול 4 בתים של 4 קבוצות. שתי הראשונות יעפילו לסדרות רבע הגמר (הטוב מ-3 משחקים). לאחר מכן יתקיים פיינל פור (בשיטת נוקאאוט) בעיר אחת.