שבוע בדיוק אחרי החרמת הדרבי בחצי גמר גביע ווינר - הפועל ת"א נקנסה היום (חמישי) על-ידי מינהלת הליגה ב-225 אלף שקל. בנוסף, הקבוצה צפויה לספוג עלויות של תביעות עתידיות בשל הסירוב לעלות למשחק. תחילה דובר על קנס בגובה 450 אלף, אך בסופו של דבר הוחלט על מחצית הסכום.
הפועל ת"א כבר הודיעה לאחר המעשה כי היא שלמה מאחורי החלטתה הדרמטית, שהובילה להפסד טכני ולביקורת מצד שר התרבות והספורט מיקי זוהר. הסיבה לצעד הנחרץ, לטענתה, היא התייחסות המשטרה לקהל אוהדיה והבלגן הגדול ששרר בהיכל קבוצת שלמה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
הבלגן בשבוע שעבר מחוץ להיכל קבוצת שלמה
(צילום: יאיר שגיא)
תגובות לאירועי הדרבי התל אביבי
(צילום: באדיבות ONE)
עוד בשישי האחרון יו"ר הפועל ת"א, רמי כהן, שלח אצבע מאשימה גם לכיוון מינהלת הליגה. יו"ר המינהלת, אגב, ארי שטינברג, טען כי "זהו יום עצוב לספורט הישראלי", וכהן הגיב בזעם.
היו"ר האדום אמר: "אני חושב שהוכח שכל אלה שמקשקשים בקלות יתרה, לא קנו מעולם כרטיס למשחק, לא עמדו מעולם 50 דקות בתור לפתיחת השערים ואחר כך עוד שעה וחצי, לא נדרסו על ידי סוסים או חטפו מכות על לא עוול בכפם. החיים מחדר ממוזג אכן נוחים יותר. וכל זאת אחרי המון שיחות במהלך היום בהן דיברנו והסברנו והבהרנו שלא צפוי להיות כל אירוע חריג. אז עכשיו הם יישבו באולפנים ויצקצקו, אבל העובדה שכל חובבי הספורט מזדהים עם הצעד צריכה להגיד משהו למינהלת ולשאר הגופים המנהלים".
פורסם לראשונה: 15:03, 05.10.23