מה שקרה אתמול (שני) בדרבי התל-אביבי זה חצייה של כל הקווים האדומים. למעשה, את הקו האדום אפשר לראות רק עם משקפת. כל המעורבים במה שקרה - האוהדים, הקבוצות וכמובן המשטרה, לקחו את הספורט הישראלי למעמקי הביוב. אין תיאור אחר, אין מספיק מילים כדי לתאר את גודל הבושה.
במקום להיות במתח מהמשחק, בכל זאת מדובר בשיא עונת הכדורסל, היינו במתח לקראת האסון שעומד להתרחש. רק במזל גדול האירוע הזה הסתיים בלי חבלות משמעותיות לאוהד או לשחקן. היינו רחוקים כחוט השערה מאירוע קטלני, שלא היינו שוכחים לעולם. הדרבי התל-אביבי הפך לסכנת נפשות, אנחנו כבר על המסלול לתאונה ולא בטוח שהבלמים עובדים. מישהו חייב לעצור את זה, מתישהו המזל ייגמר.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
שוטרים ואוהדי הפועל ת"א לפני פתיחת הדרבי, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
תגובת המשטרה לאירועי הדרבי
(באדיבות ONE)
ממשטרת ישראל כבר אין ציפיות, פרשים דוהרים לעבר קהל זה כבר מחזה קבוע ומפחיד. המשטרה אמורה להיות גורם ממתן ומרגיע, אבל מפגש עם שוטרים הפך לסכנה מוחשית עבור האוהדים. היא גורמת לאוהדי הפועל ת"א לסיוטים, פעם אחר פעם. זה התחיל אי שם בגביע ווינר בפתיחת העונה, ואתמול ראינו עליית מדרגה עם פרשים שדוהרים לעבר אוהדים תמימים, שלא עשו שום דבר. המשטרה הפיצה סרטונים מביכים שניסו להסביר את ההתנהלות שלה, ובהם אוהדי הפועל נראו מקללים שוטרים (אוי-אוי-אוי!), אך קללות כאלה הן לא סיבה להפעלת כוח בלתי סביר בעליל ולהחרמת ציוד עידוד.
העדויות שהגיעו מאוהדי הפועל ת"א פשוט מחרידות. המשטרה - לפחות לפי דעתי - הפכה אירוע ספורט לזירת קרב, וזה עוד לפני שהאירוע בכלל התחיל. זה נראה כאילו המשטרה לקחה על עצמה משימה להוציא את החשק של אוהדים להגיע למגרשים. כי מי רוצה לצאת מהבית כדי לחטוף מכות משוטר. גם רק להעביר ביקורת על המשטרה נהיה דבר מפחיד, אי אפשר לדעת באיזה מצב רוח תתפוס את השוטרים, במיוחד אם הם רכובים על סוס. פחד אלוהים.
עימותים בין שוטרים לאוהדי הפועל ת"א
(צילום: אפרת עמורבן)
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
גם רק להעביר ביקורת על המשטרה נהיה דבר מפחיד
(צילום: עוז מועלם)
ואם לא תקבל מכה משוטר, אולי תיפול עליך אבוקה מהיציע היריב. הרשת לא עזרה לאוהדי מכבי ת"א, ואוהדי הפועל השליכו לעברם אבוקות. היו חסרים כמה סנטימטרים כדי שהאבוקות הללו היו פוגעות במישהו, ובמקרה הטוב זה היה נגמר בטיפול בבית חולים. לאוהדים שזרקו את זה אין לב ואין אלוהים, חיי אדם אינם שווים בעיניהם. הדבר נכון כמובן גם לזורקי החפצים על ספסל הפועל ת"א, כל חפץ שנזרק עשוי לגרום לפציעה, אבל זה לא מעניין אותם כי לחיים של אחרים אין ערך בעיניהם. האנשים הללו צריכים לעשות חושבים עם עצמם: אם הספורט מוציא מכם כזה רוע, אז אולי עדיף שתישארו בבית. המשטרה כמובן לא יודעת איך לתפוס את המתפרעים - אז היא מוציאה את העצבים שלה על הקהל הרחב.
גם הקבוצות תרמו את שלהן. כל אחת מהן דאגה לחמם את האווירה בדרכה. מכבי והפועל ת"א לא יכולות לשלוט בעצמן במשחקי דרבי, היריבות הזאת מוציאה מכל אחת מהן את הצד הרע, הן דרסו את הספורטיביות עם משאית. אל תחפשו גורם מתון אצלן, כי אין. בשביל להשיג ניצחון מצ'וקמק בדרבי, שתיהן יעשו הכל. זה פשוט פתטי. זאת היריבות הכי מאוסה בספורט הישראלי, בפער ענק. הדבר הראשון שצריך לעשות זה למנוע אפשרות של קהל חוץ בדרבי התל-אביבי, ומשם נתקדם.
פורסם לראשונה: 06:00, 18.06.24