עוד רכש נוצץ במיוחד: הפועל ת"א סגרה עם הסנטר הברזילאי ברונו קבוקלו, שכיכב באולימפיאדה במדי נבחרת ברזיל ושיחק בשנה שעברה בפרטיזן בלגרד. הוא אמור לחתום על חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת.
האדומים הפעילו לחץ על הסנטר כדי שיחתום, ואחרי שראה כי אין לו אופציות ב-NBA - הוא החליט להצטרף לפרויקט המסקרן באדום. לקבוקלו היה חוזה לעוד עונה בפרטיזן בלגרד, אבל הוא הסדיר את ענייניו עם הקבוצה הסרבית ויגיע לישראל. קבוקלו אמור להרוויח 1.7 מיליון דולר בעונה הראשונה, כשהחוזה לעונה נוספת מותנה בעלייה ליורוליג.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ברזיל ברונו קבוקלו
שחקן נבחרת ברזיל ברונו קבוקלו
בדרך ללבוש אדום? ברונו קבוקלו
(REUTERS/Evelyn Hockstein)
בתחילת הקיץ הסנטר היה ברשימת המועמדים של מכבי ת"א, אך אחרי שהצהובים הבינו שהשחקן מעדיף לקחת את הזמן בניסיון להשיג חוזה ביורוליג או ב-NBA הם ויתרו. בנוסף, בקבוצה של קטש נרתעו מכך שמדובר בשחקן שרשם לא מעט בעיות משמעת בשנתיים האחרונות. בעונה החולפת הוא חתם בוונציה אבל הבריז לה והצטרף לפרטיזן בלגרד מה שגרר הליכים משמעתיים, ולאחר מכן הבריז גם לקבוצה הסרבית רגע לפני הגמר בליגה המקומית כשטס לארה"ב ללא אישור.
בחודש האחרון מי שנכנסה לתמונה היא הפועל ת"א שהציעה לקבוקלו חוזה לשתי עונות, בסופו של דבר הסנטר החליט להצטרף לאדומים, זאת לאחר שלא חתם בגולדן סטייט מה-NBA.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ברזיל ברונו קבוקלו מול שחקן נבחרת ארה"ב קווין דוראנט ולברון ג'יימס
שחקן נבחרת ברזיל ברונו קבוקלו מול שחקן נבחרת ארה"ב קווין דוראנט ולברון ג'יימס
30 נקודות על הראש של נבחרת ארה"ב. ברונו קבוקלו מול קווין דוראנט ולברון ג'יימס
(Jamie Squire/Getty Images)
קבוקלו נבחר ב-2014 בדראפט במקום ה-20 על-ידי טורונטו ראפטורס, בה שיחק במשך שלוש וחצי עונות ושותף ב-25 משחקים בלבד. לאורך התקופה שיחק במקביל גם בקבוצת הבת בליגת הפיתוח, בה העמיד ממוצעים של 13.1 נקודות ו-6.1 ריבאונדים.
ב-2018 הצטרף לממפיס גריזליס בה שותף ב-34 משחקים בהם רשם 8.3 נקודות בממוצע למשחק לצד 4.6 ריבאונדים. את הקריירה האירופית שלו הוא התחיל באולם הגרמנית איתה שיחק ביורוקאפ והעמיד ממוצעים של 17.4 נקודות ו-7.8 ריבאונדים. לאחר העונה הזאת עבר לפרטיזן בלגרד בה העמיד ממוצעים של 9.4 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-27 משחקי יורוליג.
קבוקלו נמנה גם על סגל נבחרת ברזיל, ובטורניר האולימפי האחרון הוא קלע 17.2 נקודות בממוצע למשחק בארבע הופעות, כולל 33 נגד יפן ו-30 ארה"ב ברבע הגמר - מה שלא הספיק לו ולנבחרתו כדי לעלות לחצי הגמר.