אחרי תחושת האכזבה מההפסד 75:66 בוולנסיה, מכבי ת"א כבר עם הפנים קדימה - למשחקם מחר (שישי, 21:30) ביוון אצל פנאתינייקוס. ביורוליג כבר שינו את לוח המשחקים של אלופת ישראל, שתמשיך לקיים את כל מפגשיה הקרובים בחוץ. לאחר הביקור באתונה, ימשיכו הצהובים למונאקו ומשם למשחק במילאנו שנדחה מהמחזור השני.
"ההרגשה אתמול במשחק הייתה מעט משונה", אמר מאמן מכבי ת"א, עודד קטש, שקיים עם קבוצתו את משחקה הראשון מאז פרוץ המלחמה. "לא ידענו למה לצפות, איך נרגיש, באיזה כושר נהיה ואיך כל אחד מהשחקנים יגיב לסיטואציה".
2 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
"ההרגשה אתמול במשחק הייתה מעט משונה". קטש
(צילום: עוז מועלם)
דקת דומייה לזכר הקורבנות בישראל לפני המשחק בין ולנסיה למכבי ת"א
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
"לקראת המשחק מחר אנחנו לפחות יודעים למה לצפות, כבר עברנו את החוויה הזו. אנחנו צריכים למצוא את הדרך לבוא עם אנרגיות יותר טובות ונקווה שגם המשחק אתמול הכניס אותנו לקצב משחק שהיה חסר לנו אחרי שבועיים", הוסיף קטש. "הלב שלנו בכל שנייה עם האנשים בארץ, רוצים לחזק ונקווה לשחק כדורסל יותר טוב מחר ולשמח את האוהדים שלנו".
במכבי ת"א החליטו לעשות אתמול מספר מחוות מרגשות: הראשונה הייתה העלייה לשחק עם סט מדים שחורים, ובנוסף בחימום השחקנים עלו עם חולצות שחורות שעליהן הכיתוב: Bring Them Home Now, כחלק מהקמפיין להחזרת החטופים והשבויים בעזה. במחווה נוספת השחקנים הישראלים עלו לשחק עם סרט שחור על פרק כף היד עליו נרשם מצד אחד "עם ישראל חי" ומצד שני צויר מגן דוד. בנוסף, שחקנים כתבו על הנעליים את שמות הנרצחים.
2 צפייה בגלריה
האוטובוס של מכבי ת"א מגיע לאולם בוולנסיה
האוטובוס של מכבי ת"א מגיע לאולם בוולנסיה
האבטחה הכבדה אתמול בוולנסיה לפני המשחק
(צילום: EPA/Ana Escobar)
בקבוצה מספרים שהתחושה עוד לפני ההפסד הייתה לא כל כך טובה, בעיקר בגלל האבטחה הכבדה שסבבה אותם שהכניסה הרבה לחץ. שר הפנים הספרדי הגדיר את המשחק בתקשורת המקומית כאירוע בדרגת סיכון גבוהה והחליט לתגבר את האבטחה ביותר מ-700 שוטרים (חלקם סמויים). המשטרה המקומית סגרה את כל הכביש שמוביל לאולם ואת אוטובוס הקבוצה ליוותה שיירה של כוחות משטרה שכללה 7 אופנועים ו-6 רכבי משטרה, ובנוסף העלו לשמיים מסוק משטרתי.