צפו: אבדיה מדבר אחרי הניצחון על פינלנד
(באדיבות ONE)
זה היה קשה הרבה מעבר למה שחשבו, אך בסופו של דבר נבחרת ישראל גברה הערב (שבת) 67:74 על הולנד ועלתה למאזן של שני ניצחונות לעומת אפס הפסדים באליפות אירופה בכדורסל. לאחר הניצחון הדרמטי על פינלנד ביום שישי, החבורה של גודס הציגה משחק מפוזר מול הנבחרת שנחשבת לחלשה בבית, ואף מצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי עמוק בתוך הרבע השלישי. למזלם של הכחולים-לבנים, כמו במשחק מול הפינים, יש להם את דני אבדיה. הכוכב של ישראל החזיר כמעט לבדו את חבריו, בסיוע ים מדר ורומן סורקין והנבחרת נטלה את ההובלה ברבע האחרון.
למרות משחק התקפה מפוזר והגנה חדירה למשך לא מעט חלקים במשחק, שוב הצליחה ישראל להיחלץ ממצב לא פשוט ולצאת עם ידה על העליונה בתום משחק צמוד. אבדיה סיים עם 21 נקודות, ים מדר הוסיף 14 בעוד רומן סורקין תרם 10 נקודות ו-6 ריבאונדים. וורת'י דה יונג בלט בצד השני עם 12 נקודות, אך זה לא הספיק להולנדים שנותרו עדיין ללא ניצחון בתום שני מחזורים. ישראל תקווה להמשיך ולשמור על מאזן מושלם גם לאחר המשחק הבא מול פולין, שייערך ביום שני.
קלעו לישראל: דני אבדיה 21 נקודות, ים מדר 14, רומן סורקין 10 ו-6 ריבאונדים, גל מקל 9 ו-5 ריב', תמיר בלאט 8, ג'ייק כהן 5 ו-5 ריב', תומר גינת 4 ו-5 ריב', גיא פניני 3. הרבו להולנד: וורת'י דה יונג 12, חרלון קלוף 11, מוחמד חראזי 10, יאניק פרנק 9.
3 צפייה בגלריה
קיי ואן דה פורסט שחקן נבחרת הולנד מול יובל זוסמן שחקן נבחרת ישראל
קיי ואן דה פורסט שחקן נבחרת הולנד מול יובל זוסמן שחקן נבחרת ישראל
זה לא הלך פשוט מול הנבחרת החלשה בבית. קיי ואן דה פורסט מול יובל זוסמן
(צילום: רויטרס)
מהלך המשחק
רבע ראשון: דני אבדיה ותמיר בלאט פתחו עם שתי שלשות, אך ההולנדים הגיבו עם שתי שלשות משלהם ונטלו את ההובלה בדרך ל-8:12 כעבור שלוש דקות. נקודות קלילות של מוחמד חראזי בתוך הצבע גרמו לגיא גודס להוריד את שחקניו לפסק זמן ראשון, ממנו חזרו עם הגנה מעט יותר מהודקת. בלאט ואבדיה החזירו את היתרון לישראל. 18:18 בסיום הרבע הראשון.
רבע שני: ג'ייק כהן ותומר גינת פתחו היטב את הרבע השני והעלו את ישראל ל-18:22, אך החבורה של בוסקאליה הגיבה בריצת 2:13 ופתחה פער קטן, שהלך וגדל ככל שהתקדם הרבע. הצבע הישראלי היה פרוץ, וההולנדים ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון דו ספרתי ראשון. סל יפה בנפילה של אבדיה על הבאזר הוריד את השחקנים של גודס להפסקה בפיגור 40:32.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
עוד הופעה גדולה שלו. דני אבדיה
(צילום: AP)
רבע שלישי: ההולנדים חזרו לפער דו ספרתי, אך גל מקל ורומן סורקין הצליחו להוריד את הפער למינוס 5. שתי הנבחרות הציגו משחק מבולבל בהתקפה, כאשר חסימה של וורת'י דה יונג על סורקין החזירה את המומנטום לצד ההולנדי. חרלון קלוף קלע זריקות קשות עבור הנבחרת של בוסקאליה, אך אבדיה, סורקין וים מדר הצליחו שוב לקרב את הכחולים-לבנים ולהחזיר אותם למשחק. ריצת 0:9 בסיום הרבע החזירה את הנבחרת עד מינוס נקודה בלבד. 50:51 להולנד לקראת הרבע המכריע.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל מול רולאנד סחפטנאר שחקן נבחרת הולנד
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל מול רולאנד סחפטנאר שחקן נבחרת הולנד
החזיר את ישראל מפיגור דו ספרתי. אבדיה
(צילום: רויטרס)
רבע רביעי: שלשה של ים מדר השלימה ריצת 0:12 וסידרה מהפך לכחולים-לבנים, אך ההולנדים הגיבו מיד בשלשה משלהם ושבו להוביל. ההתקפה ההולנדית המשיכה לעשות שטויות, בעוד ישראל הציגה דקות טובות בהגנה וניצלה החטאות ואיבודים של הולנד כדי להשוות, 59:59. מהלך גדול של דני אבדיה, שכלל נקודות וגם עבירה עליו סידרה לישראל יתרון 62:64 פחות משלוש דקות לסיום, ושלשה לאחר מכן הציבה את הנבחרת של גודס בעמדה מצוינת. התקפה מבולגנת של ישראל הסתיימה בשלשה גדולה של מדר כמעט מהחצי, אך שלשה של דה יונג קבעה 67:70 בלבד לנבחרת, 13 שניות לסיום. גל מקל נשלח לקו פעמיים ודייק בכל הזריקות, ובסיום ישראל יצאה עם 67:74 קשה, אך מתוק.
פורסם לראשונה: 21:49, 03.09.22