הפועל ירושלים חושבת בגדול. מחזיקת הגביע צירפה לטורניר הפיינל 8 של ליגת האלופות את הפורוורד הסרבי לוקה מיטרוביץ' (27, 2.03 מ') בעל עבר מרשים בכוכב האדום בלגרד, באמברג וכן בליגה הספרדית. במידה שירשים, לי-ם יש אופציה להחתים את מיטרוביץ' עד סיום העונה.
"אני שמח ונרגש להצטרף להפועל ירושלים שהוא מועדון נהדר עם מסורת. אני מחכה ומצפה לעלות למטוס ולפגוש את החברים החדשים שלי לקבוצה", אמר מיטרוביץ' לאחר החתימה.
4 צפייה בגלריה
לוקה מיטרוביץ'
לוקה מיטרוביץ'
לוקה מיטרוביץ'
(צילום: הפועל ירושלים)
4 צפייה בגלריה
לוקה מיטרוביץ', ולדימיר מיצוב
לוקה מיטרוביץ', ולדימיר מיצוב
מיטרוביץ' בתקופתו בבאמברג
(צילום: AP)
עודד קטש הוסיף: "אני שמח מאוד שלוקה מצטרף לקבוצה. יש לו ניסיון רב ביורוליג והוא שיחק במועדונים שזוכים בתארים. הגיוון שלו והעובדה שיכול לשחק בשתי עמדות הפנים יוסיפו לנו המון ואני משוכנע שהוא יתרום לנו רבות להשגת המטרות המיידיות שלנו".
מיטרוביץ' החל את הקריירה שלו במחלקת הנוער של המופארם. בגיל 19 עבר לכוכב האדום בלגרד ואחרי תקופת התאקלמות הפך לשחקן משמעותי מאוד. בקיץ 2014, כשהוא בן 21, מונה לקפטן של הכוכב. משחקו הזכור ביותר היה בנובמבר 2014 בהפסד אחרי הארכה 110:103 לגלאטסראיי ביורוליג בו קלע שיא קריירה של 30 נקודות. בסיום אותה עונה הוא העמיד את שמו לדראפט ה-NBA ונבחר במקום ה-60 והאחרון על ידי פילדלפיה. שבועיים לאחר מכן הזכויות עליו הועברו לסקרמנטו.
4 צפייה בגלריה
מיטרוביץ' שומר על סופו כששיחק בכוכב האדום
מיטרוביץ' שומר על סופו כששיחק בכוכב האדום
מיטרוביץ' שומר על סופו כששיחק בכוכב האדום
(צילום: AFP)
ב-2017 חתם על חוזה לשלוש שנים בבאמברג הגרמנית, אבל אחרי עונה אחת בלבד הצדדים נפרדו. לאחר מכן חתם במורסיה ואת העונה האחרונה עשה במנרסה בה העמיד ממוצע של 8.4 נקודות ו-3.9 ריבאונדים ב-16.1 דקות. סה"כ יש לו ברזומה 79 משחקי יורוליג בהם קלע בממוצע 5.5 נקודות. צריך לציין שהקריירה של מיטרוביץ' לא המריאה למקומות בהם הוא היה צריך להיות כרגע, גם בעקבות פציעות (ברכיים).
מיטרוביץ' יהיה הזר השישי של י-ם בסגל. לפניו חתמו בקבוצה מלקולם היל וטאריק פיליפ, כאשר סולימאן בריימו, טיישון תומאס וג'ייקובן בראון, האריכו חוזים. הסגל הישראלי של קטש כולל כרגע את עידן זלמנסון, אדם אריאל, תמיר בלאט, עדי כהן סבן ודניאל רוזנבאום.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
קטש. שישה זרים בסגל
(צילום: אורן אהרוני)
טורניר הפיינל 8 של ליגת האלופות היה אמור להתקיים במקור בפיס ארנה בירושלים, אבל לאור התחלואה הגבוהה בישראל מנגיף הקורונה הוחלט להעביר את האירוע לאואקה באתונה. המשחקים ייערכו בין ה-30 בספטמבר ל-4 באוקטובר. על פי הערכות, כ-9,300 אוהדים יוכלו להיכנס ולצפות בכל משחק (מחצית מהקיבולת של האולם).