אוהדי הפועל ירושלים ברחובות מלאגה לפני גמר ליגת האלופות
(צילום: אפרת עמורבן)
עד גיל 27 איתי שגב הספיק לא מעט דברים. הוא עבר בשבע קבוצות שונות, שימש כקפטן במכבי ת״א וזכה בשבעה תארים שונים בארץ. עם זאת, הערב (ראשון, 21:00), יגיע אחד הרגעים הכי משמעותיים בקריירה שלו, כשיעלה לגמר ליגת האלופות מול בון הגרמנית.
שגב עבר לא מעט טלטלות. אחרי עונת 2015/16, בה נבחר לשחקן המשתפר של הליגה במדי מכבי ת״א, הוא חשב שהוא עלה על דרך המלך. התחושה הזו התחזקה שתי עונות לאחר מכן, כשמונה לקפטן. אבל בדיוק אז מעמדו אצל הצהובים החל להתערער. הוא קיבל פחות ופחות קרדיט, מה שגרם לו לבקש להשתחרר לקבוצה אחרת. אפשר להגיד שבמועדון לא ממש אהבו את זה, והדיחו אותו מיידית מתפקיד הקפטן. לצד זאת, סירבו בקבוצה לשחררו והוא סיים את העונה במדים הצהובים.
5 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים איתי שגב
שחקן הפועל ירושלים איתי שגב
"הזדמנות לעשות משהו גדול". שגב
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
שנתיים לאחר מכן, נדד למכבי ראשל״צ, שם הציג שורה סטטיסטית טובה יותר עם 7.3 נקודות ו-6.5 ריבאונדים. עונה לאחר מכן עבר לעירוני נהריה והרים את ממוצעיו ל-8.8 נקודות ו-6.6 ריבאונדים. עברה עוד שנה, ושגב החליט לנסות את מזלו באירופה וחתם בגראבלין הצרפתית. הסנטר הציג עונה פושרת, עם 4 נקודות ו-2.8 ריבאונדים למשחק. כשבהפועל ירושלים הבינו שהוא מעוניין לחזור ארצה הם פנו אליו מיד. גם הפועל ת״א הייתה בתמונה, אבל הוא לבסוף החליט לחתום בבירה.
בעונה שעברה שגב לא הצליח לעשות את הקפיצת המדרגה המשמעותית שבירושלים קיוו שיעשה, ובעקבות זאת החליטו לנסות לחפש אחר מחליף בקיץ. עם זאת, אך אחרי שהמועמד הפוטנציאלי, גבי צ׳אצאשווילי החליט לחתום בבאמברג, בצוות המקצועי החליטו להשאירו. כזכור, בהפועל ירושלים עשו ניקוי ושינוי משמעותי בסגל השחקנים בקיץ האחרון, ומאחר ששגב היה בין השחקנים היחידים שנשארו בסגל מהעונה שעברה החליטו בהנהלה למנות אותו לקפטן.
5 צפייה בגלריה
איתי שגב שחקן הפועל ירושלים חוסם את ג'וש ניבו שחקן מכבי ת"א
איתי שגב שחקן הפועל ירושלים חוסם את ג'וש ניבו שחקן מכבי ת"א
"יציב יותר". שגב חוסם את ג'וש ניבו
(צילום: עוז מועלם)
"יש לנו הזדמנות לעשות משהו גדול". אמר שגב ל-ynet באימון המסכם של האדומים לקראת גמר ליגת האלופות. "עברנו דרך מאוד מיוחדת. בשביל זה אנחנו מתאמנים - כדי להיות ברגעים האלה שאנחנו יכולים לזכות במשהו. אנחנו צריכים להגיע למשחק הזה באותה נקודת מחשבה כמו שהגענו לחצי הגמר. אני יודע שעם העקרונות והאופי שלנו זה יעבוד".
אמנם עד כה שגב לא מעמיד ממוצעים יוצאי דופן (4.8 נקודות ו-4.4 ריבאונדים) אבל בקבוצה מעידים שמשהו בו השתנה - גם מנטאלית וגם מקצועית. בירושלים תולים את השינוי בעיקר בחיבור המיוחד שנרקם בינו לבין המאמן של אלכסנדר דז'יקיץ'. לא פעם העונה הצליח שגב לעשות על הפרקט דברים שהוא לא היה עושה בעבר, דברים שלא ממש רואים בסטטיסטיקה.
איך אתה מסביר את השינוי שעברת? "אני חושב שזה שילוב של כמה דברים". ניסה שגב להסביר. "אני במקום יותר שקט עם עצמי, יותר יציב. אני נותן גם קרדיט לבת זוג שלי שעוזרת לי הרבה בפאן הזה. ירושלים כמועדון קיבלו אותי בצורה הכי חמה ומשפחתית שיש".
אתה חושב שיש לזה קשר לדז'יקיץ'? "ברור שזה קשור הרבה למאמן. הוא יודע איך להשתמש בי, איך לנהל אותי. זה אוסף של כל הדברים, אני שמח שרואים שזה מתחבר לי".
מה יש לך להגיד לאלה שביקרו אותך? "אני שמח על הדרך שעשיתי, ולכל אלה שפקפקו לאורך הדרך - תמשיכו. אני משתדל שלא לראות את הדברים האלה. אני מקיף את עצמי רק באנשים שתומכים בי, אבל בסוף לכל אחד תמיד יש מה להגיד. אני מקשיב רק למי שחווה איתי דברים, אלה שקרובים אליי".