טקס מיוחד שערכה מכבי תל אביב לזכרו של רפאל נאה ז"ל
(צילום: אבי חי)
"הפסדנו את המשחק עוד לפני הקאמבק, לא הגיע לנו לנצח". כך הודו במכבי ת"א, אחרי שספגו אתמול (חמישי) את הפסד הבית השני בלבד שלהם העונה ביורוליג - 89:86 לכוכב האדום בלגרד.
מעבר ליכולת שהשחקנים הציגו בשלושת הרבעים הראשונים, מה שיותר אכזב את הצהובים זה העובדה שההפסד הזה מסבך להם מאוד את התוכניות להיכנס לשמינייה הראשונה. כרגע החבורה של עודד קטש התדרדרה עד למקום העשירי בטבלה עם מאזן של 12:12. עשרה מחזורים נותרו לסיום ולמכבי יש עוד משחקי בית מול מול באיירן מינכן, פנרבחצ'ה, באסקוניה, וירטוס בולוניה, מילאנו וריאל מדריד, ומשחקי חוץ נגד מונאקו, אנאדולו אפס, וירלבאן וז'לגיריס קובנה. בקבוצה מאמינים, לפי חישוב גס, כי הם יצטרכו לפחות עוד חמישה ניצחונות כדי להתברג בשמינייה הראשונה.
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
הקאמבק לא הספיק. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
ווייד בולדווין שחקן מכבי ת"א
ועכשיו: חצי גמר הגביע ביום שני
(צילום: עוז מועלם)
מלבד החזרה של מכבי למשחק ברגעים המכריעים, אפשר להגיד שהשחקנים נראו די אנמיים לאורך שלבים ארוכים של המשחק, עלו לשחק בלי אנרגיות ונראו מאוד כבויים מנטלית. מה שגם ההגנה לא ממש תפקדה, דבר שאפשר בכל פעם מחדש עוד סל קל מצד האורחת והוריד הרבה אוויר מהמפרשים בצד השני. מי שאיכזב מאוד היה ג'וש ניבו שפשוט לא תפקד וסיים את הערב עם 2 נקודות בלבד (מהעונשין) ב-18 דקות.
היחיד שקיבל מילה טובה על היכולת שלו היה ווייד בולדווין, שרשם שיא קריירה של 38 נקודות לצד 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אבל גם עם 6 איבודים שהעידו לא פעם על הלחץ הרב שעוטף אותו בהיעדרו של לורנזו בראון.
3 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
גם הוא לא יודע אם לורנזו בראון יהיה כשיר ליום שני
(צילום: עוז מועלם)
"המנוע ששיחקנו איתו בדקות האחרונות - כך היינו צריכים לשחק כל המשחק", אמר בולדווין בסיום. "אנחנו נלחמים על מקום בפלייאוף וזה הפסד קשה. אם הייתי קולע יותר קליעות עונשין, היינו מנצחים את המשחק. עשיתי את המהלכים הנכונים כדי להחזיר את הקבוצה, נתתי הכל כדי שנצא עם ניצחון, חבל שזה לא היה מספיק".
ואם לא הספיק הסיום הדרמטי, הכוכב האדום שלחה בתום ההתמודדות עקיצה לעבר מכבי ת"א בחשבון הטוויטר שלה. הצהובים העלו דף עם "משימות" ליום חמישי, שאחת מהן היא ניצחון על הכוכב. הסרבים צייצו: "2 מ-3 גם לא רע".
העקיצה של הכוכב האדום בטוויטר
החשש הכי גדול של הצהובים כרגע הוא לקראת חצי גמר גביע המדינה ביום שני הקרוב מול עירוני נס ציונה. והוא נובע משתי סיבות עיקריות. הראשונה, חוסר הוודאות לגבי איך השחקנים יגיבו מנטלית אחרי המשחק אתמול והשנייה, היעדרותו של בראון. הרכז היה אמור לקחת חלק כבר במשחק אתמול אחרי קצת יותר משלושה שבועות בהם היה פצוע, אבל לא עבר את מבחן הכשירות. נכון לעכשיו עדיין לא ברור אם הוא יוכל לקחת חלק בשבוע הגביע, וגם אם כן באיזה כושר משחק יגיע אחרי שלא שיחק תקופה ארוכה יחסית. "יש לנו משימה משמעותית בשבוע הבא", אמר עודד קטש בסיום. "שבוע קריטי למטרות שלנו העונה. אנחנו צריכים להתאושש, זה לא קל. אנחנו מתמודדים כבר תקופה עם פציעות של שחקנים משמעותיים, ודי ברור החשיבות של לורנזו על הקבוצה. אני לא יודע אם הוא ישחק בשני".