שביעות רצון במכבי ת"א לאחר ה-91:94 הקשה אתמול (רביעי) בצרפת על וילרבאן. אחרי שישה משחקי "בית" בבלגרד, הצהובים יצאו למשחק החוץ הראשון שלהם מאז סוף אוקטובר והצליחו לחזור עם ניצחון חשוב. ווייד בולדווין הצטיין עם 21 נקודות ו-8 אסיסטים, כשגם לורנזו בראון היה מצוין, לקח על עצמו את המשחק בדקות האחרונות וסיים עם 16 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.
אחרי הניצחון בשבוע שעבר על נועלת הטבלה, אלבה ברלין, במכבי ת"א שמו דגש על הניצחון גם במשחק מול הקבוצה שמדורגת במקום הלפני אחרון, שירדה למאזן של שני ניצחונות בלבד לעומת עשרה הפסדים. אבל המשימה לא הייתה פשוטה בכלל. המארחת נותרה צמודה עד השנייה האחרונה ולא הייתה רחוקה מלכפות הארכה, אך ניסיון השלשה של נאנדו דה קולו נחסם על ידי בולדווין, שכאמור, סיים ערב נהדר מבחינתו.
1 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
גם הצטיין וגם ניצח את המשחק עם מהלך מכריע בהגנה. בולדווין
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
"היה משחק מול קבוצה קשוחה, שמנסה לבנות את עצמה עם מאמן חדש", אמר בולדווין בסיום. "כשאתה משחק, לפי דעתי, מול אחד הגארדים הטובים ביותר ששיחק אי פעם ביורוליג, אז מדובר בקרב. כל מה שאנחנו רוצים כמועדון זה להשיג את הניצחונות. שיחקנו קשוח יותר, וכשאנחנו במנטליות הזו, ויותר אגרסיביים, אז דברים טובים קורים לנו".
לקבוצה אין הרבה זמן לשמוח או להתאושש מהמשחק מאחר שכבר מחר (21:30) הם יפגשו בחוץ את וירטוס בולוניה, שנחשבת למשוכה הרבה יותר מאתגרת מהצרפתים. האיטלקים מדורגים במקום השלישי בטבלה עם מאזן של שמונה ניצחונות לעומת ארבעה הפסדים, ורק שלשום ניצחו 75:80 את ברצלונה.
בנוסף, במכבי יצטרכו לקבל ב-48 שעות הקרובות החלטות קשות בנוגע לזירה המקומית. כבר אחרי המשחק מול בולוניה הם אמורים לחזור ארצה לקראת המשחק הראשון בליגה מול בני הרצליה. במשך תקופה ארוכה מדברים במועדון על כך שהכוונה היא לא לעזוב את "בסיס האם" בבלגרד, ולמעשה להמשיך לשהות שם כל עוד המצב הביטחוני הנוכחי נשאר בעינו.
הקבוצה בעצם תגיע ארצה בגיחות קצרות לקראת משחקי הליגה, תשהה בישראל יומיים בלבד ולאחר מכן, תחזור לבירת סרביה. במכבי העלו רעיון בימים האחרונים שלא כל הקבוצה תמריא מבלגרד לישראל בכל פעם, אלא הצוות המקצועי יחד עם השחקנים הישראלים ושני המתאזרחים - ג'ון דיברתולומיאו וג'ייק כהן, בתוספת 2-3 זרים בכל פעם. כך למעשה תיעשה רוטציה בסגל הזרים. מי שצריכים להשיב להצעה הזו, הם השחקנים עצמם.