איגוד הכדורסל הודיע היום (שלישי) כי קפטן נבחרת ישראל, גל מקל, לא יצטרף למשחק הראשון של החלון הרביעי במוקדמות גביע העולם בפינלנד מול הנבחרת המקומית. בשיחה בינו לבין מאמן הנבחרת גיא גודס, סוכם שמקל יישאר בארץ, זאת משום שחותנו, ווילי סימס, מאושפז בבית החולים לאחר שעבר אירוע לב ביום רביעי האחרון. כוכב העבר יצא מסכנת חיים מיידית, אך מצבו עדיין מוגדר קשה.
הכחולים-לבנים יצאו כבר אתמול לרודוס, ערכו שם אימון, ולאחר מכן המשיכו במסע שלהם לכיוון פינלנד. לאחר המשחק מול שיערך ביום חמישי, הנבחרת תחזור ארצה ותתמודד ביום ראשון מול נבחרת שבדיה, למשחק נוסף במסגרת מוקדמות גביע העולם. לאחר מכן, תצא הנבחרת לאליפות אירופה שתיפתח בפראג ב-2 בספטמבר, שם תפגוש את פינלנד, הולנד, פולין, סרביה וצ׳כיה.
2 צפייה בגלריה
גל מקל
גל מקל
גל מקל
(צילום: אורן אהרוני)
סימס בן ה-64 היה בעבר אחד השחקנים הבולטים בליגה הישראלית. תקופת השיא שלו הייתה בין השנים 1987 ל-1992, אז שיחק במכבי ת"א, איתה זכה בחמש אליפויות והגיע לשני גמרי גביעי אירופה. סימס גדל בניו-יורק עם סבתו, אפרו-אמריקנית שהתגיירה. הוא הגיע לישראל למכביה עם נבחרת ארה"ב, ומשם יצא לקריירה מרשימה בליגה הישראלית. תחילה הוא שיחק במכבי חיפה, ואחר כך זכה בגביע המדינה עם הפועל תל אביב. בין היתר הוא שיחק גם באליצור נתניה, הפועל אילת ומכבי חדרה.
2 צפייה בגלריה
ווילי סימס
ווילי סימס
ווילי סימס במדי מכבי ת"א
(צילום: יוסי רוט)