בשבועות האחרונים חוזרים בהפועל חולון שוב ושוב על צמד המילים "לבעוט בדלי". כמעט כל הפסד מסתכם בסוף בהשלכת משחק בדרך כזו או אחרת, שברובם חולוניה הייתה זו שהובילה וקבעה את הטון - אך בכל זאת ירדה מנוצחת.
לרגעים אתמול (רביעי) בהפסד הכואב 89:81 בחוץ לדיז'ון, היה נדמה שאלופת ישראל מתחילה להזכיר את מי שהייתה בשנה שעברה, או אפילו את זו שגברה על הפועל ת"א בשבת, משאירה מאחוריה את שני ההפסדים לשטרסבורג וירושלים בשלב הטופ 16- ומגיעה לטרוף את ארבעת המשחקים שנותרו. אלא שאז, כשהיא כבר ביתרון 14 חמש דקות לסיום, חניכיו של גיא גודס פשוט התפרקו על הפרקט. מלבד העובדה שהם נתנו לקבוצה הצרפתית לחזור לתמונה, הם איפשרו לה ליצור יתרון משלה בלי לקבל מענה של ממש. הנגיסה בהפרש שיסע כל שארית תקווה שחולון הקצרה מאוד עמלה עליו במשחק הזה כדי לקבל מעט אוויר לקראת ההמשך.
1 צפייה בגלריה
גודס
גודס
גודס
(צילום: FIBA PHOTOS)
האכזבה, אותה לא הסתירו במועדון ולו לרגע, תלווה את השחקנים בחודש הקרוב, במהלכו יצא המפעל לפגרת הגביע והנבחרות עד שובו לשלושת המחזורים האחרונים בשלב הטופ 16. משום שהסגולים נמצאים במאזן 3:0, ייתכן שגם שלושה ניצחונות לא יספיקו כדי לשחזר את העלייה לשלב הטופ 8, משהו שחולון עשתה שנתיים ברציפות. מצד אחד, משחק החוץ היחיד יהיה בירושלים, כך שלאלופת ישראל לא צפויות יותר טיסות. מצד שני, לנצח את אותה ירושלים בארנה ושטרסבורג ודיז'ון בבית ביכולת הזו, בה חולון מתקשה שוב ושוב לסגור משחקים, נראה משהו בלתי סביר.
"הובלנו 35 דקות, ומפה הפסדנו את זה", אמר גודס. "לא החזקנו את הכדור, נכנענו לאגרסיביות של דיז'ון. הייתה להם ריצת 8:23 ולא היה לנו את הכוח או התשובה מה לעשות. די ויתרנו בסוף. אם אתה נותן לקבוצה לקלוע כל כך הרבה בדקות האחרונות בלי לעשות עצירות - לא מגיע לך לנצח את המשחק. דיז'ון עשו מה שהיו צריכים לעשות בחמש הדקות האחרונות ומגיע להם הברכות על הניצחון".
"הפסד קשה", הוסיף קפטן הקבוצה כריס ג'ונסון (16 נקודות) בסיום המשחק. "במיוחד שהיה לנו את היתרון ברבע הרביעי, וכמו שהמאמן אמר הייתה להם ריצת 23-8 והוא גם אמר שאם יהיו לנו 18-19 איבודי כדור זה שתי נקודות קלות עבורם. היינו מבולבלים בחמש הדקות האחרונות הם היו יותר אגרסיביים ועשו עבודה נהדרת בחזרה למשחק ובלהילחם קשה והם השיגו את הניצחון".