ניצן חנוכי נאלץ להודיע היום (ראשון) על פרישה מכדורסל בגיל 35. הגארד הישראלי היה שמח להמשיך ולשחק, אך פציעה במפרק הירך ממנה הוא סובל עוד מאמצע העונה שעברה מונעת זאת ממנו.
"אחרי 17 עונות אני נאלץ להודיע על פרישה מכדורסל, המשחק שאני כל כך אוהב", כתב בפוסט פרישה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.
2 צפייה בגלריה
ניצן חנוכי
ניצן חנוכי
ניצן חנוכי
(צילום: יאיר שגיא)
חנוכי סיפר על התהליך שעבר עד שהחליט לפרוש: "מיד כשנגמרה העונה עשיתי בדיקת MRI, והלכתי למספר מומחים בתחום. הדעה של כולם הייתה נחרצת - הנזק במפרק משמעותי מאוד, וכדי להצליח לתפקד כראוי בהמשך החיים הם ממליצים להפסיק מיידית לשחק. לקח לי קיץ שלם להתכחש להמלצה וניסיתי לעבוד, לחזק , לטפל אבל שום דבר לא באמת עזר, וקיבלתי את ההחלטה להפסיק לשחק".
חנוכי החל את דרכו במחלקת הנוער של עירוני רעננה, ולמרות שלא היה השחקן המוכשר ביותר בשנתון שלו, הצליח להתברג בקבוצת הבוגרים של המועדון באותה תקופה, בני השרון, והיה חלק מכל הנבחרות הצעירות של ישראל.
2 צפייה בגלריה
חנוכי עם צלחת האליפות, לצד זלמנסון ובן שימול
חנוכי עם צלחת האליפות, לצד זלמנסון ובן שימול
חנוכי עם צלחת האליפות, לצד זלמנסון ובן שימול
(צילום: עודד קרני, מכבי ראשל"צ)
כמו כן שיחק במכבי גבעת שמואל, עירוני נהריה, הפועל עפולה, מכבי ראשון לציון בשתי קדנציות, הפועל אילת ובשנתיים האחרונות בבני הרצליה. הישג השיא מבחינתו היה הזכייה באליפות עם ראשל"צ בעונת 2016 כשהוא משמש כקפטן הקבוצה ומניף את צלחת האליפות אחרי הניצחון המפתיע על הפועל ירושלים בגמר שנערך בפיס ארנה. בנוסף, נבחר חנוכי לשחקן ההגנה בעונת 2011/12.
חנוכי גם ערך 52 הופעות בינלאומיות בנבחרת ישראל הבוגרת, ולקח חלק ביורובאסקט 2013. הופעת הבכורה שלו היתה מול איטליה בטורניר ידידות בבורמיו.
לסיכום פוסט הפרישה שלו, כתב חנוכי: "בתור ילד לא הייתי הכי גבוה, הכי חזק או הכי מהיר בקבוצה וגם לא הקלעי או מוביל הכדור הכי טוב, אבל כל הדברים האלה לא הפריעו לי מלנסות להגשים את החלום אלא רק דירבנו אותי יותר. מקווה שנתתי השראה להמון ילדים שהכל אפשרי".