במינהלת הליגה בכדורסל מעוניינים לחזור לפעילות מלאה החל מה-24 בנובמבר, כאשר לפחות נכון לעכשיו הכוונה היא לקיים את המשחקים בשלוש ערים שרחוקות מטווח הרקטות - בחדרה, עפולה ואילת. חלק מראשי הקבוצות לא ממהר לברך על ההחלטה.
האתגר הגדול יותר שעומד בפני המארגנים היא החזרת הזרים לארץ. נכון לעכשיו ארבע מתוך 13 קבוצות ליגת העל העתיקו לחלוטין את הפעילות שלהן לאירופה: מכבי ת"א (יורוליג), הפועל ת"א (יורוקאפ), הפועל ירושלים והפועל חולון (ליגת האלופות של פיב"א). לארבעתן יש גם לוח משחקים לשבועיים הקרובים, כשבין לבין מבצעים השחקנים הישראלים ואנשי הצוותים המקצועיים גיחות קצרות לישראל. הזרים לעומתם מסרבים לחזור.
1 צפייה בגלריה
ארי שטינברג
ארי שטינברג
מהלך מורכב. יו"ר מינהלת הליגה, שטינברג
(צילום: עוז מועלם)
גם בקבוצות אחרות ישנה בעיה כאשר שחקני הרכש האמריקאים כבר חזרו מזמן למשפחות ונכון לעכשיו אין להם כוונה לשוב ארצה. שחקנים רבים כבר הודיעו שהם מעוניינים לבטל את החוזה עליו הם חתומים, וחלקם אף חתמו בקבוצות אחרות באירופה.
"אני שמח שרוצים לחזור", אמר גורם באחת הקבוצות בליגה. "גם בקורונה הצלחנו לחזור, אבל נראה שהפעם המצב מעט שונה. אני שומע מהזרים שהם ממש לא מתכוונים להגיע לישראל, בטח לא כל עוד הצבא עדיין נמצא ברצועת עזה ועדיין יש אזעקות ברחבי הארץ. איך אפשר לקיים ליגה בלי הזרים? אני חושב שצריך לדחות את ההחלטה הזאת לכיוון חודש ינואר, וכתוצאה מהדחייה לשנות את פורמט המשחקים, שתאפשר לסיים את העונה בצורה מכובדת".
פורסם לראשונה: 10:06, 02.11.23