מיד עם תום הניצחון על חולון אמש (ראשון), חיוכים הופיעו אצל בני הרצליה. מלבד מגשי פיצה שהובאו לשחקנים, חגגו ההרצליינים ניצחון גדול נוסף בשמונה ימים, אחרי הניצחונות על הפועל ירושלים וריטאס וילנה בשבוע שעבר. בקבוצה אילו התבדחו ואמרו שאם היו יודעים מראש שההפסד לקריית אתא במחזור הראשון יביא אחריו "ניצחונות כאלה - טוב שהוא קרה".
מחזיקת הגביע הגיעה דרוכה במיוחד לשחזור גמר הפלייאוף, כאשר לפני כן איבדה את קווינטון הוקר לחודש וחצי, לפי ההערכות כרגע, בגלל פציעה. יחד עם זאת, ג'וליאן גמבל, שבכלל הגיע כמחלף לרוברט קרטר הפצוע, קלע 20 נקודות במשחקו השלישי בלבד, והיה חלק מרכזי בתוצאה הסופית ששמה את הרצליה במאזן חיובי כעת בתום שלושה מחזורים. "ההצטרפות של גמבל עזרה לנו מאוד ובעצם איזנה אותנו התקפית", הודה מאמן הקבוצה, אורן אהרוני.
3 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
(האתר הרשמי של פיב"א)
"הסיפור של המשחק היה ההגנה והריבאונד. לשמור על חולון סביב ה-70 נקודות עשה את כל ההבדל, ובאמת מגיע כל הקרדיט לחבר'ה שלנו", אמר אהרוני כשקבוצתו אכן שלטה בקרב על הלוחות עם 43 כדורים חוזרים לעומת 28 של חולון, למרות משחק צמוד בתוצאה. "סגרנו פוזשינים הגנתיים טובים ויכולנו לצאת למתפרצות", הוסיף אהרוני, ששיבח את יאיר קרביץ ועודד ברנדווין על העבודה שנתנו.
על המשחק עצמו אמר אהרוני: "שלטנו בקצב. היו פה רגעים קשים, עם הקהל המדהים של חולון שדוחף אותם. החיסרון של הוקר הוא משמעותי מאוד עבורנו, וזה עושה את הניצחון הזה יותר גדול. ידענו לאן אנחנו רוצים ללכת בהתקפה, ניסינו ללכת המון פנימה. זה עזר לנו גם ברגעים קשים. לא היה לנו אחוז קליעה טוב מבחוץ- ואת זה נהיה חייבים לשפר, אבל היינו מאוד מרוכזים בהתקפה ובעיקר הגנה".
3 צפייה בגלריה
שחקני בני הרצליה
שחקני בני הרצליה
השבוע הבא יהיה עמוס במיוחד. שחקני בני הרצליה
(האתר הרשמי של פיב"א)
סגנית האלופה תזכה למנוחה של שבוע, אך השבוע הבא צפוי להיות עמוס במיוחד עבורה שם שלושה משחקים: היא תפתח מול הפועל חיפה באולם היובל, תצא לחדרה "למשחק בית" נגד אלופת ה-BCL טנריפה ותסיים במשחק חוץ בכפר בלום נגד גליל עליון. "ליגת האלופות היא מסגרת שחשובה לנו כמועדון ובעיקר גם לשחקנים. אנחנו בבית מאוד קשה. זה עוזר לנו, דוחף את השחקנים לרמה הגבוהה. מדובר בהתמודדות לא פשוטה. נלך לשבוע הבא צעד צעד".
גיא גודס, שרושם הפסד ראשון לעונה זו אחרי ארבעה ניצחונות ברציפות, אמר: "לא היינו מרוכזים בהגנה ובהתקפה מהרגע הראשון ובגלל זה הרצליה ניצחו בצדק. למרות משחק צמוד, מי שעשה את הדברים היותר קטנים היה זה שניצח. קיבלנו סלים קלים מדי, עשינו טעויות בהגנה, לא היינו מפוקסים ואני לא יודע למה זה קרה".
3 צפייה בגלריה
גיא גודס מאמן הפועל חולון
גיא גודס מאמן הפועל חולון
"עשינו טעויות בהגנה". גיא גודס
(צילום: עוז מועלם)
מאמן האלופה הרחיב על סגל קבוצתו: "הרוטציה של שמונה עד תשעה שחקנים תהיה ככה כל העונה, אנחנו לא מכבי ת"א או הפועל ת"א שיש שם עשרה שחקנים ברמה גבוהה. חיסרון בגבוהים? לא יודע. היידן דלטון גבוה. השתמשנו בכריס ג'ונסון גם שנה שעברה בתור חמש. מארווין ג'ונס חמש, אבל נקלע לבעיית עבירות וזה פגע בנו".
ביום רביעי חולוניה תארח את גלאטסראיי למשחק שלישי בשלב הבתים, והפעם קני קאדג'י, שלא נרשם בטופס למשחק בליגה, יצטרף אל הסגל. גודס הודה שהפורוורד/סנטר הגיע עם בעיות כושר ומשקל ו-"בפיגור מתחילת העונה". יחד עם זאת "הוא נראה יותר טוב ומרביעי נכניס אותו לרוטציה". למשחק החשוב ברביעי ירצה להביא "קודם כל ריכוז. קשיחות, הגנה יותר טובה. נכון שהרצליה קלעו רק 79 נקודות וזה כביכול הגנה מדהימה. לטעמי, זו הגנה נוראית, וגלאטסראיי קבוצה יותר פיזית. נהיה בבעיה אם נמשיך לשחק ככה".