הדרך אל האושר:: בטסט הראשון לעונה הפועל ת"א והפועל ירושלים נכשלו עם הדחות לא צפויות ברבע גמר גביע ווינר, אבל עם כל הכבוד לטורניר המקומי הצנוע, העיניים נשואות למשימה העיקרית שהציבו לעצמן שתי הקבוצות העונה – השגת הכרטיס ליורוליג דרך זכייה ביורוקאפ שייפתח הערב (שלישי).
כבר בתקופת הבעלים אורי אלון ניסו בהפועל ירושלים להגיע ליורוליג בדרכים שונות, אבל נתקלו במוקשים ובסופו של דבר הרימו ידיים ולקחו את ההצעה לשחק בליגת האלופות. אלא שלאורך כל שש השנים הללו, החלום ישב חזק בראש, ובסופו של דבר החליטו במועדון לנסות להגשים אותו, והדרך היחידה לעשות זאת הייתה מעבר למפעל השני בחשיבתו ביבשת. גם הפועל ת"א וגם ירושלים בנו סגלים חזקים וראויים שמסוגלים ללכת עד הסוף, ומי יודע – אולי אחת מהן תצטרף למכבי ת"א בליגה הטובה באירופה. כפי שתבינו בסעיף הבא, הדרך אל האושר ארוכה מאוד.
5 צפייה בגלריה
ברונו קאבוקלו
ברונו קאבוקלו
הפועל ת"א פותחת את העונה האירופית. ברונו קאבוקלו
(צילום: עוז מועלם)
היריבות החזקות: למרות המטרות והציפיות הגבוהות, זכייה ביורוקאפ לא הולכת להיות סיפור פשוט, במיוחד העונה, כשהפועל ת"א וירושלים שוב יארחו את משחקיהן במדינה זרה. אשתקד זה היה בבלגרד, הפעם הבית החדש הוא בולגריה. מיותר לציין את הקושי לשחק מול יציעים כמעט ריקים, בטח במקרה של שני מועדונים עם קהל חם ותומך. מעבר לכך, השחקנים החדשים יצטרכו להתרגל לטיסות ולנסיעות הרבות תוך כדי קיום המשחקים בליגה הישראלית.
ועם כל הכבוד לתוכניות של הפועל ת"א וירושלים, יש לא מעט קבוצות חזקות עם שאיפות דומות, בעיקר הספרדיות. אחת מהן היא ולנסיה, היריבה הראשונה של ירושלים מחר (20.00) "בבית" בעיר הבולגרית סמוקוב. מדובר בשיאנית הזכיות ביורוקאפ עם ארבעה גביעים, שירדה מהיורוליג במטרה לחזור אליה. ויש את גראן קנאריה שזכתה ביורוקאפ ב-2023, אבל ויתרה על הכרטיס לליגה הבכירה. היא צירפה כמה שמות מעניינים כמו ג'ו תומאסון ששיחק בעונה החולפת במכבי ת"א, מייק טובי מהכוכב האדום בלגרד וקרלוס אלוסן מריאל מדריד.
5 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים כריס ג'ונסון
שחקן הפועל ירושלים כריס ג'ונסון
יריבות לא פשוטות. שחקן הפועל ירושלים כריס ג'ונסון
(צילום: הפועל ירושלים)
גם חובנטוד בדאלונה, שתארח הערב (21.30) את הפועל ת"א, העמידה סגל נוצץ ואחראית על אחת ההחתמות הגדולות של הקיץ ביורוקאפ, אדם האנגה, שמגיע אחרי 11 שנים ביורוליג.
המדינה הבאה שצפויה לשלוט במפעל היא טורקיה. בחצ'שהיר צירפה מספר שחקנים בכירים מהיורוליג כמו ג'יילן סמית' ומתיאוש פונטיקה; בשיקטאש החזקה, שהדיחה בעונה שעברה את הפועל ת"א ברבע הגמר, שמרה על הסגל המצוין שלה; וגם לאיטליה יש נציגה שצריך להתחשב בה – ונציה של אקס מכבי ת"א נבן ספאחיה, שצירף שני שחקנים מהפועל ת"א – אקסבייר מנפורד וטיילר אניס.
5 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א אקסבייר מנפורד
שחקן הפועל ת"א אקסבייר מנפורד
יפגוש את הפועל ת"א. אקסבייר מנפורד
(צילום: עוז מועלם)
המאמנים: יונתן אלון וסטפנוס דדאס נמצאים כמעט באותה סיטואציה. שניהם קיבלו הזדמנות אדירה ועל שניהם יש לחץ גדול מאוד. מהצד של הפועל ירושלים, אחרי חיפוש ארוך אחר מאמן זר שיסכים להגיע ארצה בתקופת מלחמה, החליטו ללכת על המוכר והבטוח ולהשאיר את אלון, שלראשונה יפתח עונה כמאמן ראשי (אשתקד החליף את אלכסנדר דז'יקיץ' שעזב בגלל המלחמה).
בהפועל ת"א בנו את אחד הסגלים המרשימים בתולדות המועדון ובעיקר החליפו דיסקט. כל דבר שהוא פחות מאליפות ראשונה מאז 1969 וכמובן זכייה ביורוקאפ – ייחשב לכישלון – והכל על הגב של היווני. עם תקציב שיא של 70 מיליון שקל, מתוכם 32 מיליון שקל תקציב שחקנים – הגבוה בליגה – הוא לא יוכל לבוא בטענות לאף אחד אם ייכשל.
5 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
תקציב שיא. סטפנוס דדאס
(צילום: עוז מועלם)
עומק ואיכות הסגלים: כשמדברים על הסגל שנבנה בהפועל ת"א, צריך להדגיש שמלבד מטרת העל לזכות ביורוקאפ, הכוונה הייתה לדאוג שלא יהיו עוד תירוצים. אם בעונה שעברה כל פציעה של ג'ייקובן בראון או שחקן אחר הייתה מרעידה את המערכת ויוצרת שרשרת של הפסדים, העונה זה כבר לא אמור לקרות. עם 13 שחקנים בכירים, חלקם הגדול בעלי ניסיון באירופה בכלל וביורוליג בפרט, ומעל כולם הכוכב הגדול פטריק בברלי – לדדס יש אפשרויות בלתי מוגבלות. מובן שכאן מגיע כאב הראש החיובי של המאמן היווני, עניין ההיררכיה. מן הסתם בסגל עמוס כוכבים האגו ידבר חזק, והצוות המקצועי יצטרך לדאוג לשמור על חדר הלבשה בריא כדי שכל העסק היקר הזה לא יתפורר להם בין האצבעות.
לעומת הפועל ת"א שנבנתה כמעט מאפס, בירושלים הסתפקו בשינויים קוסמטיים והתבססו על השלד הקיים כדי לייצר המשכיות. הרכש המרשים ביותר של הקיץ הוא הסנטר אוסטין וויילי, שהיה ברשימת הקניות של לא מעט קבוצות יורוליג, אך בסופו של דבר נחת בפיס ארנה בחוזה לשלוש שנים. אליו הצטרפו שלושה זרים חדשים, אבל מי שאמור להדביק הכל ולתפוס את המושכות הוא הרכז ספידי סמית', שפתח את עונתו השלישית במועדון והפך למנהיג הבלתי מעורער.
5 צפייה בגלריה
הסגל של הפועל ת"א בלתי נגמר. ג'ונתן מוטלי
הסגל של הפועל ת"א בלתי נגמר. ג'ונתן מוטלי
הסגל של הפועל ת"א בלתי נגמר. ג'ונתן מוטלי
(צילום: הפועל ת"א)
השחקנים הישראלים: בירושלים לא היו צריכים לגעת בסגל המקומי, מאחר שכבר בעונה שעברה הם החתימו את מי שרצו על חוזים ארוכי טווח. הבונוס הגדול הוא קאדין קרינגטון, שקיבל את האישור לקבלת אזרחות בעקבות הרצון שיצטרף לנבחרת, ויוכל לשחק כישראלי. הגארד נמצא כעת בארה"ב בשל סיבות אישיות. בירושלים יקוו לקבל תוצרת מיובל זוסמן, שהצטרף בקיץ שעבר בקול תרועה מאלבה ברלין והציפייה ממנו היא לעשות קפיצת מדרגה נוספת.
מה שקצת מעיב על האידיליה הזו הוא פציעתו בתקופת ההכנה של נמרוד לוי, שצפוי להיעדר כשלושה חודשים, ונכון לעכשיו בצוות המקצועי החליטו לא להביא לו מחליף.
בהפועל ת"א דאגו לשמור על הסמלים בר טימור ותומר גינת, וציוותו להם שם חם ומבטיח במיוחד – נועם יעקב – שהגיע בהשאלה מווילרבאן הצרפתית.
פורסם לראשונה: 01:30, 24.09.24