הישג מרשים לרכז מכבי ת"א לורנזו בראון, שהוכרז היום (שני) כחלק מחמישיית העונה של היורוליג. כוכב הצהובים רשם עונה נפלאה ויחד עם ווייד בולדווין הוביל את הקבוצה של עודד קטש למקום החמישי, ולסדרת רבע גמר הפלייאוף, שם הייתה כפסע מלעלות לפיינל פור.
בראון נבחר לצדם של שני שחקני ריאל מדריד, אדי טבארס ודז'נאן מוסא, סשה וזנקוב מאולימפיאקוס וגם מתיאס לסור מפרטיזן בלגרד - ששיחק בעונה שעברה מספר חודשים במדי מכבי ת"א. רכז הצהובים הוא שחקן היורוליג היחיד שסיים העונה בטופ 5 בנקודות (16.4) ואסיסטים (5.5). זאת לצד 3 ריבאונדים ו-1.1 חטיפות בממוצע למשחק. אלכסנדר וזנקוב סיים כמלך הסלים, מתיאס לסור הוא מלך הריבאונדים ואדי טבארס סיים כמלך החסימות.
1 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
נכלל בחמישיית העונה של היורוליג לראשונה בקריירה. לורנזו בראון
(צילום: עוז מועלם)
זו הפעם הראשונה בקריירה של בראון בה הוא נכלל בחמישיית העונה של היורוליג. גם עבור מוסא ולסור זוהי הופעת בכורה בין חמשת הגדולים. לעומת זאת, עבור אדי טבארס זו הפעם הרביעית בקריירה, בעוד וזנקוב נבחר בפעם השנייה, לאחר שנבחר גם בעונה שעברה. בבחירת השחקנים השתתפו עיתונאים, מאמנים, הקפטנים של הקבוצות במפעל וגם האוהדים.
"לורנזו בראון קבע שיאי קריירה בכמעט כל קטגוריה במהלך העונה", נכתב באתר של היורוליג. "זוהי עונתו הרביעית בליגה, והוא הוביל את מכבי ת"א עד כדי משחק אחד מהופעה בפיינל פור. הוא היה השחקן היחיד שהיה בטופ 5 מבחינת ממוצעים עונתיים גם בנקודות וגם באסיסטים, והיה ממש קרוב לסיים בטופ 10 של קטגוריית החטיפות".
עוד נכתב על הרכז: "היו לו ארבעה משחקים בהם קבע מדד של 30 ומעלה והוא נבחר כשחקן המצטיין של מחזור 9 העונה כשקלע 22 נקודות ומסר 9 אסיסטים מול פנאתינייקוס. קור הרוח שלו בדקות ההכרעה נתן למכבי ת"א את התנופה לה הייתה זקוקה במספר משחקים גדולים והוביל אותה לעונה מצוינת".
מי שבולט בחסרונו הוא ווייד בולדווין, ממצטייני החלק השני של העונה ביורוליג, שככל הנראה ייכלל בחמישייה השנייה של העונה. זמן קצר לאחר פרסום החמישייה, צייץ בולדווין את הנתונים שלו, כיבוקרת על אי הכללתו. מבין הגארדים בליגה, הוא סיים את העונה עם הכי הרבה נקודות, במקום השביעי באסיסטים, במקום הראשון בריבאונדים ובמקום הראשון במדד יעילות. בפלייאוף הוא סיים שני בנקודות, ראשון באסיסטים ושני במדד היעילות.