קטש: ״לורנזו נותן לנו הרבה ביטחון״
(באדיבות ONE)
כל אחד ממכבי ת"א שירד אל חדר ההלבשה בסיום המשחק אתמול (חמישי) נשם לרווחה עם קריאת "יואו איזה מזל". השניות האחרונות היו מותחות ביותר: ז׳לגיריס כבר הצליחה לקלוע, אבל השופטים קבעו שהסל היה אחרי הבאזר מה ששחרר את כל המתח ושלח את הצהובים מחויכים עם 83:84 במשחק הפתיחה של היורוליג.
מי שהגיע למסיבת העיתונאים נינוח מאוד אחרי ניצחון במחזור הבכורה היה עודד קטש, שלקראת סיומה בכלל שחרר את עצמו והתחיל לצחוק כשאמר: "המשחק נגמר בצורה כזאת שלא ידעתי אם לשמוח או לא. רציתי להוציא חיוך, גם את זה לא נתנו לי. בסוף החיוך פשוט נתקע לי. אתם יודעים מה יקרה עכשיו, חודש החיוך התקוע הזה לא ייצא ממני. בדקה האחרונה דרק שארפ וגור שלף עלו לי בראש״.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
היה הכי קשה שיש. קטש
(צילום: עוז מועלם)
כשכל העיניים נשואות אל משחק החזרה של קטש ביורוליג עם מכבי ת"ט, הוא בחר שלא להצטדק או לחשוב על מה יגידו, ופשוט העלה בכל רגע נתון על הפרקט את החמישייה שהוא חשב שתעשה את הכי טוב בלי לחשוב אם הוא מספסל שחקן כזה או אחר. כך קרה שגיא פניני ורומן סורקין לא ראו אפילו שניית משחק, ואוסטין הולינס שיחק פחות מ-4 דקות.
מי שעוד תפס את מוקד העניין היה כמובן לורנזו בראון. כבר באמצע הרבע השלישי הוא הגיע לדאבל-דאבל עם 11 נקודות (סיים עם 13 נקודות) ו-10 אסיסטים (סיים עם 11) וגם רשם ציון דרך עם 400 אסיסטים ביורוליג בקריירה. אם מישהו עוד התלבט מי עומד להיות בעל הבית של הצהובים העונה, אז לפחות אתמול לא היה ספק. בראון שלט בכל רגע נתון על ההתקפה, פרגן לחברים שלו עם אסיסטים גדולים, בכל פעם שחבריו לקבוצה היו צריכים זריקת עידוד הוא אסף אותם למעין שיחה מהירה על הפרקט. "זה מרגיש נהדר", אמר בראון בסיום אחרי שהגיע לחדר ההלבשה עם חתך מתחת לעין שדימם, ״אני בסדר, אני לא מודאג, אני יכול לראות. זה מרגיש פשוט נהדר, היה משחק קשה, אנחנו שמחים שהצלחנו בסוף להשיג את הניצחון. האוהדים שלנו היו מדהימים, הם הדליקו אותי, אם הם ימשיכו לדחוף אותי ככה - אני אשמח".
מי שקיבל את ה-MVP של הערב היה בונזי קולסון, שסיים עם 16 נקודות ו-5 ריבאונדים. "אנחנו אוהבים מאוד את בונזי", הודה קטש, "הוא יכול לשחק בשתי עמדות, הוא עושה בדיוק ספתח בירורוליג, מתרגל לגודל ולאינטנסיביות, הוא יודע לזוז בלי כדור, פשוט סקורר בנשמה".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א בונזי קולסון
שחקן מכבי ת"א בונזי קולסון
סקורר בנשמה. קולסון
(צילום: עוז מועלם)
בצוות המקצועי שמו דגש כמובן על הפן ההגנתי. במחצית הראשונה ההגנה הייתה רכה מאוד, מה שאפשר לז'לגיריס בכל פעם לחזור למשחק מפיגור. לשם השוואה מכבי ת"א לקחה 25 ריבאונדים בסך הכול, לעומת ז׳לגיריס שסיימה עם 38.
במחצית השנייה השחקנים התחילו לתפקד טוב יותר בהגנה, אבל זה עדיין לא הספיק כדי שקטש ייצא מרוצה. "בדרך כלל כשהשחקנים של ז׳לגיריס תוקפים את ריבאונד ההתקפה, הם עושים את זה בצורה קיצונית", ניתח המאמן, ״לא התמודדנו עם זה טוב מספיק. חלק מהבעיה הייתה הדרך בה שמרנו, כשעשינו את ההתאמות התמודדנו עם זה טוב יותר. כמעט הפסדנו כי לא סיימנו את העבודה בריבאונד. זה מדאיג אותי כמו עוד דברים".
ג'וש ניבו סיכם: ״האווירה הייתה נהדרת, זה היה משחק ראשון מדהים. אני חושב שלא היינו מספיק מחוברים במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה שיחקנו יותר פיזי. אני מרגיש שככל שהמשחקים ימשיכו אתם תראו יותר דומיננטיות מאיתנו, אבל כרגע הדבר הכי חשוב זה להשיג את הניצחון ולא משנה אם זה יפה או מכוער, זה פשוט טוב למורל הקבוצתי".
לצהובים אין הרבה זמן להתאושש וכבר מחר (שבת, 19:55) הם יפתחו רשמית את העונה בליגה הישראלית כשיארחו ביד אליהו את עירוני נס ציונה.