קטש: "לא היינו מרוכזים, אבל שמח שניצחנו"
(צילום: באדיבות ONE)
זה לא הלך פשוט, אבל מכבי ת"א השלימה אתמול (ראשון) סוויפ עונתי על האלופה הפועל חולון עם ניצחון ביתי 88:96 - התשיעי ברציפות בליגת העל.
הצהובים הגיעו במצב רוח מרומם במיוחד אחרי הבטחת המקום בפלייאוף היורוליג, אבל גם עם מחשבות רבות לכיוון יום חמישי. אז יארחו את ריאל מדריד למשחק האחרון בעונה הסדירה במפעל האירופי, בידיעה שניצחון יוכל אולי לסדר להם יריבה נוחה יותר בשלב ההצלבה.
4 צפייה בגלריה
לורנזו בראון בונזי קולסון
לורנזו בראון בונזי קולסון
ועכשיו: תביאו את ריאל. שחקני מככי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
עוד משחק נהדר. בראון
(צילום: עוז מועלם)
לפרקים זה היה נראה שהראש של הצהובים נדד למשחק הבא, אבל בקבוצה שמחו על כך שבדקות האחרונות רמת הריכוז עלתה והשחקנים הצליחו לסיים את הסיפור, בעיקר הודות ל-19 שלשות. השניים שהציגו יכולת טובה היו אלה ווייד בולדווין (12 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) ולורנזו בראון, שסיים עם 14 נקודות ו-9 אסיסטים והיה אחראי להפעלתו של ג'רל מרטין (17 נקודות) ברבע האחרון.
"הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו את המשחק", אמר עודד קטש בסיום. "מצאנו את הדרך לנצח. לא היינו באנרגיות הנכונות, לא היינו מרוכזים, לא היינו אגרסיביים מספיק ולא שמרנו כמו שצריך. זה לא משהו שחשבתי שלא יכול לקרות, אחרי השבוע שעבר ונפילת המתח, אבל עדיין היינו צריכים לגלות יותר בגרות במשחקים כאלה. יש עייפות מסוימת, אנחנו רואים גם את התוצאות של קבוצות יורוליג אחרות בליגות שלהן, אבל אנחנו מצאנו את הדרך לנצח וזה מה שהכי חשוב".
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"היינו צריכים לגלות יותר בגרות". קטש
(צילום: עוז מועלם)

בחולון מתנחמים: "יש לנו קבוצה שלא נשברת"

ומה חדש אצל הפועל חולון? אחרי שחטפה 19 שלשות מול הפועל ירושלים בחודש שעבר, הגיע עוד משחק זהה. "נלחמנו, אבל הם צלפו 19 שלשות ב-50 אחוזים, קשה לנצח כשקבוצה קולעת ככה", אמר היידן דלטון. "הם קלעו סלים גדולים ולנו היו כמה איבודי כדור ברגעים המכריעים שפגעו בנו".
"אנחנו צריכים לעשות עבודה טובה יותר במניעת הזריקות", הוסיף המאמן גיא גודס. "היו הרבה כאלה חופשיות. אין לי בעיה אם קבוצה קולעת כשהיד על הפנים, זה חלק מהמשחק ואפשר לתפוס יום מצוין. אבל אין ספק שמתוך ה-19 שלשות אני אקח תשע לפחות שהשחקן היה כמעט לבד".
4 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"אנחנו צריכים לעשות עבודה טובה יותר במניעת הזריקות". גודס
(צילום: עוז מועלם)
למרות שלחולון עדיין יש שבעה זרים בסגל, אף אחד כרגע לא הולך לעזוב. במועדון מדגישים שרק אם תגיע פנייה מקבוצה שתשלם על שחקן "שמתאים" לסגולים לשחרר - הדבר ייעשה. אגב, שלושת השמות של הזרים שהוזכרו שלא ישוחררו בוודאות הם ג'ו רגלנד, כריס ג'ונסון ומני האריס. "לא פרסמנו מודעה ביד 2 על כך", אמרו בחצי הומור בקבוצה. כמו כן, אהבו לראות את המענה שנתנו ג'אבין דלוריה ודלטון יחד עם ג'ונסון בעמדת הגבוהים והוסיפו כי חומר השחקנים יודע לעשות את העבודה. עוד ציינו בחולון כי ייקחו מהמשחק את החזרה מ-15 הפרש ומתגאים בכך "שיש לנו קבוצה לא רעה שחוזרת ולא נשברת".
זהו כאמור היה משחק הפתיחה של האלופה בבית העליון, והמטרה שלה היא להשיג עוד שני ניצחונות מתוך ארבעת המשחקים שנותרו כדי להבטיח את המקום הרביעי סופית, כשהיא רחוקה שלושה משחקים מגליל עליון, אצלה תתארח בכפר בלום רק במחזור האחרון.