דירקטוריון מינהלת הליגה ערך היום (ראשון) פגישה במהלכה התקבלו מספר החלטות קריטיות לקראת העונה הקרובה. אחרי שנים רבות בהן התקשה הדירקטוריון לקבל החלטות לאור ניגודי האינטרסים, הוחלט כבר בישיבה הקודמת על הקמת ועדה שתחליף את הדירקטוריון, ונציגי הקבוצות בו נקבעו בהגרלה שנערכה היום.
מי שלא הוגרלה בין השמות היא מכבי תל אביב, ולכן בשנתיים הראשונות של הוועדה לא יהיה לה נציג בה (בשנתיים לאחר מכן היא תיכנס ותחליף את הפועל ירושלים). אז מי כן בפנים? גיא הראל (הפועל ירושלים), יצחק פרי (מכבי ראשון לציון), כפיר ארזי (הפועל באר שבע), אלדד אקוניס (בני הרצליה), יניב מזרחי (עירוני נס ציונה) ונציג גלבוע/גליל יחד עם יו"ר המנהלת, שלושה נציגי ציבור ומשקיף מטעם איגוד הכדורסל. חברי ועדת הכספים יהיו: עדלי מרכוס (מכבי תל אביב), איתן לנציאנו (הפועל חולון) וטל פנחס (הפועל אילת).
1 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי. למכבי ת"א לא יהיה נציג
(צילום: עוז מועלם)
בעונה הקרובה כל קבוצה תוכל לרשום עד שמונה זרים בסגל בו זמנית ובעונה שלמה סה"כ תוכל לרשום 10 זרים. הקבוצות יוכלו להחליף זרים עד סיום הסיבוב השני. לאחר סיום הסיבוב השני ועד שני מחזורים לסיום הבית עליון/תחתון יהיה ניתן להחליף זר אחד וישראלי אחד נוסף (אך לא מקבוצה אחרת בליגה).
הדירקטוריון אישר את ההמלצה כי המינהלת תתמוך בשש קבוצות המשחקות באירופה עד לסכום של שלושה מיליון שקלים (50 אלף שקל למשחק ועד מקסימום של 650 אלף שקל לקבוצה) וזאת על בסיס ספורטיבי.
הדירוג לאירופה ייקבע כך: שתי הקבוצות שיעפילו לסדרת הגמר יקבלו את שני הכרטיסים הראשונים, ולאחר מכן ייקבע הסדר על פי דירוג הקבוצות בסיום העונה הסדירה (לפני תחילת סדרות רבע הגמר).