נבחרת ישראל הפסידה הערב (חמישי) 79:73 לפינלנד במוקדמות גביע העולם והתרחקה מעלייה לטורניר הגמר. דני אבדיה איכזב עם 8 נקודות באחוזים לא טובים (3 מ-10 מהשדה), לאורי מרקאנן להט אצל המנצחת עם 28 נקודות ו-9 כדורים חוזרים.
בעקבות ההפסד, ישראל במאזן 4:3 והיא בפיגור של שני משחקים מסלובניה אחרי שזו ניצחה בקלות 83:104 את אסטוניה החלשה בבית כשלוקה דונצ'יץ' תורם 22 נקודות, 11 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. גם גרמניה ניצחה בשבדיה בקלות (50:67) ושיפרה את מאזנה ל-1:6 כשהיא גם עם מאזן ראש בראש טוב מול ישראל, כך שהסיכוי לעקוף אותה הוא נמוך עד קלוש. ביום שני תשחק ישראל מול שבדיה בבית (5:2) ואז תתכונן ליורובאסקט, שם תפגוש את פינלנד במשחק הראשון.
1 צפייה בגלריה
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
(צילום: אתר פיב"א)
מאמן הנבחרת גיא גודס אמר אחרי המשחק: "כל הפסד הוא כואב ובכל משחק אפשר לנצח, בדיוק כמו שבפולין יכולנו לנצח ולא ניצחנו. היו שתי מחציות שונות, מחצית אחת שלא עמדנו במטרות שלנו, שזה לעצור את השלשות והם קלעו 7 כאלה מ-14, ובמחצית השנייה הם קלעו רק 2 מ-9 כשהיינו יותר מרוכזים. גם גרמנו להם לזרוק רק 23 שלשות והממוצע שלהם הוא 35. השקענו המון אנרגיה בהגנה, בהתקפה היו לנו דקות טובות בעיקר ברבע השלישי, אבל כמה טעויות וקצת עייפות, החלטות של מומנטום והשארנו גם הרבה נקודות על הקו, אז לצערי הפסדנו. מקווה שכשנפגוש אותם ביום שישי בפראג כבר נדע מול מה אנחנו משחקים".