"זו שנת מעבר, אנחנו רוצים לשנות את ההגמוניה. השנה זה צריך להשתנות וזה יקרה אם כולנו נהיה מאוחדים. מעבר לאליפות המטרה היא גם לזכות ביורוקאפ ולעלות בעונה הבאה ליורוליג". הדובר: בעלי הפועל ת"א, עופר ינאי, במהלך מסיבת העיתונאים החגיגית שערכה היום (שני) הקבוצה לרגל העונה שבפתח.
ינאי הוסיף: "אנחנו מנסים להתקדם בכל ההיבטים. הבאנו ספורט דירקטור, מנכ"ל, פונקציות נוספות שלא היו. צריך להתחרות במגרש הספורטיבי, אבל גם מבחינה עסקית. העונה הזו מאוד מרגשת. עשינו קיץ יוצא דופן. הפועל ת"א לא זכתה באליפות מאז 1969 והמחויבות שלנו היא לסיים את הבצורת הכי ארוכה - לפחות ממה שאני יודע - בספורט העולמי ולהביא אליפות. אם לא נזכה באליפות? זה יהיה כישלון וגם הפתעה".
3 צפייה בגלריה
ינאי
ינאי
מסיבת העיתונאים של הפועל ת"א, הבוקר
(צילום: עוז מועלם)
מסיבת העיתונאים של הפועל ת"א לפתיחת העונה
(צילום: עוז מועלם)

ינאי המשיך: "כמות המאמץ שהושקעה היא אינסופית. לא משקיעים ככה בלי באמת לאהוב את הקהילה שאנחנו נמצאים בה. לא ניתן לדמיין את השחקנים האלה בהפועל ת"א ולא בקבוצת יורוקאפ. הבסיס של החברויות והאהבה, הם אלו שבנו את קבוצת השחקנים המיוחדת הזו. להביא לפה שחקנים בתקופה הזו, זו גאווה גדולה לא רק בשביל הפועל, אלא גם בשביל ישראל".
ינאי הבהיר כי "יש פה את תקציב השחקנים הגבוה בישראל, אבל אני פה כדי להזכיר שאת המטרה לא משיגים בכסף. הוא נותן את האפשרות, אבל אתה עדיין חייב לבצע את הצעדים במגרש. זה בידיים של השחקנים ושל הצוות המקצועי, של הצוות הניהולי וגם בידיים שלנו כקהילת אוהדים".
3 צפייה בגלריה
דדאס
דדאס
"הזדמנות גדולה עבורי ועבור השחקנים". דדאס
(צילום: עוז מועלם)
היו"ר רמי כהן: "לאורך כל השנים שלי פה המטרה הייתה להתקדם משנה לשנה, גם כשהתחלנו מכלום ושום דבר. רצינו להחזיר את הפועל ת"א למקומות הכי גבוהים שאפשר. בשנה שעברה עשינו את המהפכה הגדולה עם ההצטרפות של עופר. השנה עשינו הרבה צעדים ביחד. זה מביא גם הרבה אתגרים, לא פשוט לגדול כל כך מהר כמערכת. לא צריך להרים את האף יותר מדי למעלה, לשמור את כולם מפוקסים כדי להשיג את המטרות".
הרים של ציפיות יהיו העונה על הקבוצה של סטפנוס דדאס, שרשמה שורה על החתמות ענק כמו פטריק בברלי, שהגיעה עם רזומה עשיר ב-NBA, ג'ונתן מוטלי שכיכב בעונה שעברה ביורוליג במדי פנרבחצ'ה, ברונו קבוקלו שהגיע מפרטיזן בלגרד וג'ו רגלנד - שהוביל את הפועל חולון לאליפות ב-2021/22. מסע ההחתמות הנוצץ מציב את סגנית האלופה כמועמדת ללכת עד הסוף בכל התארים, כשהבעלים עופר ינאי הצהיר לא אחת על רצונו להגיע ליורוליג.
3 צפייה בגלריה
הצוות המקצועי הניהולי של הפועל ת"א
הצוות המקצועי הניהולי של הפועל ת"א
"לא פשוט לגדול כל כך מהר כמערכת". הצוות המקצועי הניהולי של הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)

"הבאנו חבר'ה שמבינים את הלחץ"

דדאס לא הוריד את רף הציפיות: "זו הזדמנות גדולה עבורי כמאמן וגם לשחקנים - לנסות לזכות בתארים ולכתוב את שמותינו בהיסטוריה של המועדון. אנחנו רוצים לבנות משהו שידברו עליו ויבנו עליו בעתיד. אני מלא ביטחון, אני עובד מאוד קשה עם השחקנים כדי לחבר את הקבוצה, למצוא את הקומבינציות הנכונות, לשחק טוב בהגנה ובהתקפה. זו לא עבודה קלה, אבל אתם מכירים אותי - יש לי אופי ואני לא חושש מאתגרים".
המנהל המקצועי של האדומים, ג'ורג' חינאס: "אני רוצה להודות לעופר ורמי שהביאו אותי לפה, לעמוד בראש העונה המאתגרת והחשובה הזו. בסיום העונה שעברה הבנו שיש לנו שחקנים מהטופ הישראלי - בר טימור ותומר גינת - ורצינו ליצור בסיס ישראלי טוב עוד יותר. הצלחנו במשימה הזו. לאחר מכן היינו צריכים להביא חבר'ה שמבינים את הלחץ, חבר'ה עם מוטיבציה, בלי קשר לגיל".
המשחק הרשמי הראשון של הפועל ת"א יהיה בעוד חמישה ימים במסגרת גביע ווינר (היריבה עדיין לא נקבעה). האדומים יפתחו את העונה האירופית שלהם בעוד שמונה ימים, כאשר יתארחו אצל חובנטוד בדאלונה במסגרת המחזור הראשון של היורוקאפ.
פורסם לראשונה: 11:27, 16.09.24