ספק אם מישהו בבני הרצליה של העונה החולפת דמיין באוקטובר אשתקד ניצחון בכורה בליגת האלופות של פיב"א. אבל זה בדיוק מה שקרה אתמול (שלישי) באולם האנרבוקס בחדרה, כשמחזיקת הגביע גברה 85:90 על ריטאס וילנה, אלופת ליטא.
את הניצחון הזה אפשר לחלק לשניים: הרבע הראשון ואז מה שקרה אחריו. הקבוצה מהשרון, שכאמור אירחה בחדרה משום שאולמה הביתי היובל לא אושר ע"י פיב"א, נראתה בהלם מהמעמד. התוצאה הייתה בהתאם כשהקבוצה האורחת קולעת 31 נקודות ברבע הפותח, בעוד המארחת מסתפקת ב-14 בלבד. אלא שאז, משהו השתחרר אצל חניכיו של אורן אהרוני, והם הובילו בכל רבע עד השגת הניצחון החשוב עבור המועדון.
"חזרנו למשחק בגדול בזכות ההגנה", הודה כריס באב, שקלע 20 נקודות, מתוכן חמש שלשות - כולל אחת שחתמה את המשחק. "לקחנו ריבאונדים ושיחקנו טוב מאוד במשך שלושה רבעים".
3 צפייה בגלריה
שחקני בני הרצליה
שחקני בני הרצליה
ניצחון ראשון העונה באירופה. בני הרצליה
(האתר הרשמי של פיב"א)
יחד עם זאת, באב לא מסתנוור מהניצחון, בטח בבית בו שובצה קבוצתו ומכיל את פרישטרי מיוון, לה כבר הרצליה הפסידה במחזור הפתיחה וטנריפה, אלופת המפעל. "זה רק ניצחון אחד, אי אפשר לבנות עליו הלאה", אמר הגארד. "לנצח משחקי בית זה מאוד חשוב, ואני שמח שהיינו מסוגלים לעשות זאת. בשלב הזה נצטרך להמשיך באותה הדרך ולקבל את האתגר שבמפעל".
גם מוריס קמפ וג'וליאן גמבל הצטיינו אצל מחזיקת הגביע. גמבל, כזכור, שיחק את משחק הבכורה שלו בקבוצה בשבת נגד הפועל ירושלים. קמפ וגמבל רשמו 23 ו-24 נקודות בהתאמה, והסנטר החדש אף נבחר לשחקן המצטיין.
3 צפייה בגלריה
שחקן בני הרצליה כריס באב
שחקן בני הרצליה כריס באב
לא מסתנוור. כריס באב
(האתר הרשמי של פיב"א)
למרות שבמועדון הודו בשבת שההכנות למשחק הבית הראשון בליגת האלופות עדיין לא החל בגלל המשחק נגד הפועל ירושלים, הרצליה נראתה מחוברת ומאוחדת למדי במשחק ברגע "שעלתה על הגל", והמשיכה את הקו אותו מצאה במחצית השנייה נגד הקבוצה מהבירה, רק עם כוכבית של היסטוריה עבור המועדון, אותה אהרוני לא הסתיר כשאמר: "זה יום גדול בשבילינו, כבוד בשביל המועדון. צעד ענקי קדימה לנצח מועדון כמו ריטאס וילנה".
גם מאמן סגנית האלופה התייחס לתחילת המשחק ואמר: "הלכנו לאיבוד בהתחלה. שיחקנו מול קבוצה ברמה גבוהה מאוד והתחלנו את המשחק רכים מדי. לא התאמנו את עצמנו לאגרסיביות ולאינטנסיביות של ריטאס". על השינוי שחל מהרבע השני ועד השגת הניצחון הוסיף: "הגיעו זריקות שהכניסו אותנו אל תוך המשחק. אני חייב לתת הרבה קרדיט לשחקנים שלנו על שלושה רבעים בהם שיפרנו את ההגנה שלנו. אנחנו גאים במה שעשינו הלילה".
3 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
"יום גדול למועדון". אורן אהרוני
(האתר הרשמי של פיב"א)
המשחק הבא של הרצליה במפעל יהיה רק בתחילת נובמבר (2.11), אז תארח באנרבוקס את אלופת המפעל טנריפה, שגברה על חולון בחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה. עוד קודם לכן, ביום ראשון (21:15), תתארח אצל אותה חולון לשחזור גמר הפלייאוף. הרצליה גברה על חולון בחצי גמר הגביע אשתקד, שכזכור נגמר עם הנפה שנייה בתולדות המועדון מהשרון, אבל אלופת המדינה גברה עליה בארבעה מתוך חמשת המשחקים שנערכו עד להנפת הצלחת, כולל באולם היובל במשחק הראשון בסדרה. בהרצליה ינסו לשאוב השראה מהשבוע האחרון שנגמר בשני ניצחונות בשני משחקים - ולהנחיל לחולון הפסד ראשון העונה בליגה.