צפו בתקציר וברגעי ההכרעה של הדרבי אתמול

בהפועל תל אביב יזכרו את ההפסד אמש (שבת) למכבי ת"א 67:66 במשחק מספר 1 ברבע גמר הפלייאוף עוד שנים רבות. ספק אם מתישהו בקרוב הם יוכלו לתפוס את הצהובים, ועוד באולמם הביתי, כל כך לא מוכנים למשחק קריטי.
למרות שאף אחד לא נתן להם צ'אנס לפני פתיחת הסדרה בעקבות פערי הרמות הברורים, יאניס קסטריטיס הכין את שחקניו בצורה מושלמת, והחדיר בהם את האמונה שאפשר לנצח את היריבה העירונית.
3 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
היה מצוין, זה הספיק רק למחמאות. ים מדר
(צילום: עוז מועלם)
תוכנית המשחק של היווני, שכללה התמקדות בעיקר בסקוטי ווילבקין ואותלו האנטר, מתוך הבנה כי הם שני הברומטרים העיקריים במכבי ת"א, בטח במצבה הנוכחי עם שרשרת הפצועים, עבדה מצוין במשך 35 דקות. ווילבקין (10 נקודות, 2 מ-11 לשלוש) בכלל לא היה במשחק, והאנטר (9 נקודות) קיבל טיפול צמוד מטאליב זאנה ודניאל קופרברג.
אבל כבר מסוף הרבע השלישי היה נראה שלאדומים נגמר האוויר, וריצת 1:18 מדהימה סידרה למארחת יתרון ראשון בהתמודדות - 56:58 - חמש דקות לסיום. ים מדר, שהיה מצוין אתמול, עצר את המומנטום עם ארבע נקודות רצופות שהגיעו בחדירות, אבל אז הגיעו מספר שריקות מעוררות מחלוקת של שלישיית השופטים (עמית בלק, כפיר מועלם ואלעד לייבוביץ'), שהוציאו את האורחת משלוותה.
זה התחיל עם עבירה בלתי ספורטיבית של חואקין שוכמן על יובל זוסמן, שספק גדול אם בכלל הייתה. בהילוך החוזר רואים את גארד הפועל ת"א מנסה, אבל בכלל לא מצליח, להגיע לזוסמן. והשיא היה כמובן במהלך האחרון, כשדני אבדיה ביצע עבירה על סק הנרי בדרכו לסל, ולאחר מכן כשתומר גינת השתלט על הכדור החוזר בהתקפה, וקיבל דחיפה קטנה בגב מסקוטי ווילבקין, שלא נשרקה.
3 צפייה בגלריה
אותלו האנטר וטאליב זאנה
אותלו האנטר וטאליב זאנה
לקח את האנטר כפרויקט אישי. זאנה
(צילום: עוז מועלם)
"השופטים ירקו לנו בפנים", אמרו בהפועל ת"א והזכירו שבלק היה במרכזה של מחלוקת גדולה נוספת בדרבי בין הצדדים שנערך בעונה שעברה בהיכל קבוצת שלמה, כששרק לעבירה גבולית מאוד על ווילבקין סמוך לבאזר, שסידרה לצהובים הארכה, אבל בסופו של דבר הם הפסידו 104:94. "לבוא ליד אליהו, לזרוק בלטות, להוריד את מכבי לסקור של ליגה שנייה, ובסוף באים השופטים ומכריעים את המשחק".
הפועל ת"א חייבת לחזור לאיפוס במהירות ולשכוח מהשיפוט כי כבר ביום שלישי מחכה לה משחק מספר 2 בסדרה באולמה הביתי. הפסד נוסף והאדומים יסיימו את העונה, ניצחון וחוזרים למשחק מכריע בהיכל מנורה מבטחים.
"שיחקנו נגד קבוצה טובה, רבע גמר פלייאוף, צריך להיות 40 דקות מרוכזים, חבל שלא הצלחנו לשמור על זה. יש לנו צ'אנס לנצח בבית ולבוא לקחת את הסדרה", אמר בסיום חואקין שוכמן. "אף אחד לא ציפה שנבוא לפה ונגיע להתקפה אחרונה כדי לנצח במשחק. ניקח את הטירוף הזה וככה נגיע גם למשחק ביום שלישי".
3 צפייה בגלריה
חואקין שוכמן
חואקין שוכמן
מקווה שהסטטיסטיקה תתיישר. חואקין שוכמן
(צילום: עוז מועלם)
על האחוזים הזוועתיים של קבוצתו מחוץ לקשת (2 מ-21, 9 אחוזים), שמלווים את הפועל ת"א לאורך תקופה ארוכה, אמר שוכמן: "אנחנו זורקים בכמויות בלתי רגילות וממשיכים להאמין במה שיש לנו. בטוח שהסטטיסטיקה תתיישר, מקווה שכבר במשחק הקרוב".