הפועל ירושלים רשמה אתמול (שבת) ניצחון חמישי ברציפות עם 70:89 על הפועל גליל עליון בבית. המשחק זכה לכינוי "יונצ'ו גיים", בשל חזרתו של יונתן אלון למועדון בבירה אחרי שנה וחצי כמנהל המקצועי של הקבוצה הצפונית במפגש ישיר, היה מתנה טובה ליום ההולדת של אלון שיצא באופן סמלי על המשחק הראשון לעונה בין השתיים. קבוצתו החדשה-ישנה נראתה טוב במרבית הדקות ושלטה בקצב. אלון עצמו אגב ישב ביציע התקשורת עם יותם הלפרין, והשניים שוחחו במהלך המשחק. אולי אחד הדברים עליו דיברו הוא הצטרפותו של הגארד ג'ראלד רובינסון (33, 1.85) איתו קבוצה נמצאת במגעים.
במשחק עצמו. למרות שירושלים פתחה חזק, הייתה עדיפה והובילה בהפרש דו ספרתי לא פעם, גליל עליון הצליחו לחזור מספר פעמים ואף להשוות את התוצאה, מה שלא מצא חן בעיני המאמן אלכסנדר דז'יקיץ'. "בסוף ניצחנו וזה מה שחשוב", הודה הסרבי. "היו לנו רגעים טובים, והיו רגעים שאני באמת צריך לדבר עליהם עם השחקנים. יש לנו רגעים בהם אנחנו מאוד מרוכזים, ברמה גבוהה, אנרגיה טובה ומשחקים ביחד. היו רגעים כאלה היום, ואז מסיבות לא מבינות דברים קורים מהר מדי, ואני לא חושב שזאת עייפות. אם יש משהו שאני נחוש זה לראות שיפור. להגיע לרמה מסוימת בריכוז זה חשוב, אבל להישאר בה זה יותר קשה".
3 צפייה בגלריה
הקבוצה נראית טוב. שחקני הפועל ירושלים חוגגים
הקבוצה נראית טוב. שחקני הפועל ירושלים חוגגים
הקבוצה נראית טוב. שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(אורן בן חקון, one)
המפגש הבא של האדומים יהיה נגד מכבי ת"א, בדיוק בעוד שבוע. בעוד שמכבי תגיע למשחק אחרי הדרבי שייערך היום ועוד שני משחקים ביורוליג- ירושלים לא תשחק בכלל. "זה לא חיסרון שיש לנו הפסקה של שבוע", התייחס דז'יקיץ' למפגש המסקרן בין השתיים. "יש להם סגל מאוד רחב, והם יכולים להופיע מולנו אחרי שלושה משחקים. יש להם שחקנים שלא מקבלים הרבה דקות ובקבוצות אחרות הם היו פותחים".
דז'יקיץ' לא ידע ששחקן הקבוצה ספידי סמית' היה קרוב לטריפל דאבל עם 19 נקודות, 12 אסיסטים ושבעה ריבאונדים' ולאחר כשראה זאת בדף הסטטיסטיקה אמר: "הוא שיחק טוב. במהלך העונה עושים כמה החלטות, אבל הוא היה צריך משחק כזה ונראה מה יהיה בעתיד. זה לא רק הוא, היו עוד כמה שחקנים שלנו שהיו להם משחק טוב. כקבוצה אנחנו מדברים הרבה, והיום זה היה בסדר".
3 צפייה בגלריה
קארינגטון ושגב
קארינגטון ושגב
קארינגטון ושגב
(אורן בן חקון, one)
סמית' עצמו אמר: "אחרי הפגרה כולם חזרו פשוט מפוקסים לחלוטין, היה לנו שבוע נהדר של אימונים עם הרבה אנרגיה וזה תורגם למשחק. עשינו את הדברים עם מהלכים פשוטים ושיחקנו ביחד. יש מקומות שבהם ההגנה שלנו יכולה הייתה להיות טובה יותר אבל היה לנו ניצחון כקבוצה ואני מאוד מרוצה מהקבוצה".
אתמול הגיעו לארנה מעל 5100 אוהדים, ולחלק גדול מהם וודאי הייתה ביקורת עד משחק זה על הרכז, שהרגיש זאת. סמית' ביקש להודות לאוהדים והתייחס לסיטואציה מנקודת המבט שלו: "אני יודע שהיה קשה בהתחלה. זה הבית החדש שלי וזה הבית שלהם שנים וזה שהם מצפים מאיתנו לדברים טובים וגדולים מאיתנו זה בסדר. אנחנו משחקים בהפועל ירושלים כך שהציפיות יהיו גבוהות מאוד, לקח לנו זמן להגיע למקום שבו אנחנו נמצאים כעת אבל אנחנו נמצאים במקום שבו אנחנו רוצים להיות אז מחייכים עכשיו ורוצים לצחוק צחוק גדול בהמשך הדרך".
3 צפייה בגלריה
אתמול הגיעו לארנה מעל 5100 אוהדים
אתמול הגיעו לארנה מעל 5100 אוהדים
אתמול הגיעו לארנה מעל 5100 אוהדים
(אורן בן חקון, one)
מהצד השני, בגליל עליון לא לקחו קשה מדי את ההפסד. הקבוצה מהצפון הגיעה בסגל חסר עם פציעתו של רועי הובר שעבר ניתוח, כאשר גם לוטן אמסלם ויהל מלמד נעדרו בשל פציעות. "המשחק הזה הוא מסוג המשחקים שאתה יודע מראש שאתה מגיע אליו במצב לא טוב. יש לנו עוד הרבה משחקים קדימה וצריך לחשוב גם על זה", הודה ברק פלג וסיפר על כך שהמועדון מחפש להובר מחליף לחודשיים בהן יחסר.
נקודת האור של הגליל היה שחקן העתודה היוצא, הראל רינסקי, שרשם משחק פריצה נהדר בליגת העל עם 13 נקודות. "זה שחקן שאמור להתפתח בשלבים", אמר פלג והוסיף: "קודם כל היינו צריכים שיעשה התאמות פיזיות לליגת העל, מה היה קשה לו בהתחלה. כל מה שהוא נותן זה בונוס. הוא מישהו שאנחנו בונים להמשך".
פלג הרחיב על העזיבה של אלון, עימו עבד מאז עלתה הקבוצה חזרה לליגת העל בסוף עונת 2020/2021 ואמר: "ברמה האישית, לי כמאמן שדאג שיונתן יבוא ועבד איתו צמוד זה מאוד חסר לי. היה לנו שיתוף פעולה מלא. זה עוד מישהו מעבר לרמה החברית, הוא הפרה אותי ברמת הכדורסל. על זה אני מצטער. מצד שני, הסיטואציה נוצרה בשבילו ובשבילנו כנראה כלכלית. זה משהו שדובר עליו כבר בתחילת השנה. לא רציתי שזה יקרה, גם אז לא רציתי. הנסיבות השתנו. זה חבל בשבילי, אבל אני שמח בשבילו".
לקבוצה מצפה שבוע עמוס בו קודם תמריא לגרמניה, למשחק "הגומלין" נגד באמברג של אורן עמיאל ואקס הקבוצה גבי צ'אצאשווילי ביום רביעי, על המקום הראשון בבית ביורופקאפ. בשבת היא תגיע לדרייבאין למפגש מול הפועל ת"א, אחרי שבעונה שעברה המשחק בין השתיים היה מותח במיוחד והסתיים בסל ניצחון על הבאזר לגליל.