בהפועל ת"א הגיעו למשחק השלישי והמכריע אתמול (שני) בסדרת גמר הפלייאוף עם הרגשה ממשית לכך שהפעם תואר האליפות הזה שלהם אחרי 55 שנה, אבל כל החלומות והציפיות פשוט התנפצו עם הפסד 82:74 למכבי ת"א, שפעם נוספת חגגה על חשבון יריבתה העירונית. עם זאת, מה שבסופו של דבר תפס את מוקד ההתעניינות היה האירועים מחוץ למגרש עוד לפני שריקת הפתיחה, ולאחר מכן ביציעים.
הבלגן מחוץ להיכל התחיל כשלוש שעות לפני הפתיחה, או יותר נכון בשעות הצהריים כשהמשטרה הודיעה להפועל שלא תאפשר הכנסת ציוד עידוד. האוהדים לא קיבלו את ההנחייה וניסו לשכנע את ההנהלה לא לעלות לשחק. במשך שעתיים התלבטו במועדון אם זה הצעד הנכון לעשות, ואחרי שיחות ארוכות עם המשטרה - שאיפשרה בסוף הכנסת תוף אחד, הם הגיעו למסקנה שלמשחק הזה על תואר הם רוצים לעלות לשחק, בניגוד למשחק בגמר גביע ווינר החליטו לא לעלות.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
הפעם, בניגוד לגביע ווינר, בהפועל החליטו לעלות לשחק. עופר ינאי
(צילום: עוז מועלם)
הבעלים של הפועל, עופר ינאי, פירסם בחשבונו ב-X (לשעבר טוויטר) פוסט בו התנצל בפני האוהדים על כך שהקבוצה בחרה לעלות לשחק ותקף את מכבי ת"א והמשטרה: "מה שראינו ב 24 שעות האחרונות - מניעת כרטיסים, איומים על שופטים, הסתה של המשטרה וכמובן החוויה המפוקפקת של לחטוף זריקת חפצים בראש שוב ושוב (בלי עצירת המשחק) לא קשור כלל לספורט או לכדורסל. זה מונופול שנלחם על חייו ואני חושב שראינו את שירת הברבור שלו הערב".
אגב, בסופו של דבר רבים מאוהדי הפועל נכנסו למשחק, אך גם מי שנכנס לא ממש קיבל את ההחלטה של ההנהלה בלב שלם. אוהדים אדומים רבים הביעו את אכזבתם מההחלטה לעלות לשחק ברשתות החברתיות כולל בתגובות לציוץ של ינאי.
המועדון פירסם הודעה רשמית בה תקף את המשטרה, אך גם גינה את האוהדים שהשליכו את האבוקות ליציע בו ישבו אוהדי מכבי: "המועדון כואב את כאבם של אוהדים רבים שסבלו מאלימות משטרתית בלתי נתפסת שמגובה בתיעודים רבים אותם אנו עדיין אוספים, ואנו מבקשים מכל מי שחווה אלימות אתמול להמשיך ולפנות אלינו בכל דרך. אנו גם מגנים בכל תוקף את זריקת האבוקות המסוכנת על ידי מספר אוהדים לעבר היציע התחתון, שאין דבר שיכול להצדיק אותה".
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
פרשי המשטרה מול אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
נחזור לכדורסל. בכל הזמן הזה שהתנהלו דין ודברים מחוץ להיכל, הפועל ערכה חימום על הפרקט ובכלל לא ידעה על כל מה שמתרחש. שחקניו של סטפנוס דדאס הצליחו להגיע מאוד ממוקדים ובמשך שלושה רבעים אפילו עשו חיים ממש לא קלים לצהובים אך ברבע האחרון, כשהלחץ התחיל לדבר, האוהדים של הצהובים הפכו את ההיכל להר געש וגם העייפות נתנה את אותותיה. שחקני האורחת פשוט איבדו ריכוז ואפשרו לצהובים לעשות ככל העולה על רוחם.
מי שבעיקר איכזב אצל המפסידה היה בראיין אנגולה, שכבר חזר מהפציעה אבל לגמרי יצא מהשטף וסיים עם 3 נקודות בלבד ב-23 דקות. גם מי שאמור להוביל את הקבוצה וכבר מכיר מעמדים כאלה, הקפטן בר טימור, פשוט לא עמד בלחץ ותרם 2 נקודות ב-22 דקות. בהפועל אפילו לא ניסו להסתיר את האכזבה הגדולה. כל שחקן יצא מחדר ההלבשה עם הראש ברצפה וההנהלה נעלמה מהר מאוד מהשטח.
"אני רוצה לברך את השחקנים, הצוות שלי וההנהלה על עונה מדהימה שנגמרה בלי תואר, אבל כולם ראו שמבחינת כדורסל היינו יותר טובים ממכבי במשך כמעט שלושה משחקים", אמר דדאס בסיום. "אני יכול להיות מרוצה כמאמן, ולא יכול להתלונן. אתם מכירים אותי מחולון, יש לי אופי, אני לא מתחבא מאחורי חוזים כדי לעזור לקבוצות שלי".
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א משחק מספר 3
מכבי ת"א הפועל ת"א משחק מספר 3
העונה הסתיימה בטעם מר. תומר גינת
(צילום: עוז מועלם)
מסע"ת הפועל ת"א לאחר ההפסד בגמר
(ONE)
על המשך דרכו: "אני נהנה מכל רגע. ביומיים הבאים אדבר עם עם ההנהלה, הכיוון חיובי. אני חושב שאני יכול להפוך את הקבוצה הזאת לקבוצת יורוליג ולאלופת ישראל. תשמרו את היום והשעה בה אמרתי את זה, ונראה בעונה הבאה".
גם לסגנית האלופה הטרייה, כמו כל הקבוצות שאירחו השנה משחקים במסגרת אירופית בחוץ, הייתה עונה לא פשוטה בכלל שכללה לא מעט טלטלות. המעבר לבלגרד באירוח משחקי היורוקאפ, פציעות של הכוכב הגדול ג'ייקובן בראון, עזיבה של שחקנים בעקבות המצב הביטחוני, משחקי רדיוס והחלפת מאמן רגע לפני הישורת האחרונה של העונה. תוסיפו לזה אכזבה גדולה עם ההדחה המוקדמת ברבע גמר היורוקאפ והדחה ברבע גמר גביע המדינה.
התקווה היחידה של האדומים לסיים את העונה הזאת בצורה חיובית הייתה לזכות באליפות, בטח בעונה בה נכנס בעלים חדש שהגדיל את התקציב, שהיה הכי גבוה בתולדות המועדון, אך גם השנה הם הגיעו הבאר ולא שתו ממנה.