תחושת אכזבה במכבי ת"א, שחזרה אתמול (רביעי) לשחק לראשונה מאז פרוץ המלחמה, אבל נראתה לא טוב והפסידה 75:66 לוולנסיה בספרד.
מאזנם של הצהובים לאחר שני מחזורים הוא 1:1, זאת אחרי שבמחזור הראשון רשמו ניצחון מרשים על פרטיזן בלגרד, כשעוד היה אפשר לארח משחקים בהיכל מנורה מבטחים. האכזבה הגיעה לא בגלל הצד המקצועי או על עצם ההפסד, אלא רק בגלל שלא הצליחו לשמח אפילו במעט את אוהדיהם או את אלה שצפו במשחק בזמן המילואים. הצהובים ימריאו היום לאתונה לקראת המשחק הבא ביורוליג מול פנאתינייקוס ביום שישי.
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש
(צילום: EPA/Miguel Angel Polo)
"ניסינו למצוא את האנרגיות ולהתרכז במשחק, לבוא לכאן ולשחק משחק רגיל אבל יש מצבים בחיים שלנו שהכדורסל הוא במקום השני", אמר המאמן עודד קטש בסיום. "לא הצלחנו למצוא את האנרגיות. אלה זמנים קשים בישראל. אפשר היה לראות את זה במגרש. ניסינו להתרכז בכדורסל. אני מצטער שאיכזבנו את האוהדים שלנו בישראל אבל לא קל לשחק תחת הנסיבות האלה".
קטש הוסיף: "הזמנים בישראל קשים וזה משפיע על כולם, זרים וישראלים. אנחנו קבוצה אחת. אנחנו ביחד, תומכים אחד בשני, יחד על המגרש ומחוץ למגרש. יום אחד למישהו אחד יותר קשה, וביום אחר למישהו אחר, ועכשיו יותר מתמיד חשוב שנהיה ביחד. אנחנו מכבי תל אביב, אנחנו מייצגים את ישראל, לעולם לא נוותר ואנחנו ננצח".
"הלב כואב והראש בישראל", אמר תמיר בלאט. "אני משתתף בצער המשפחות בישראל שאיבדו את יקיריהן בטבח הנורא, זה באמת לא ייאמן. אני מאחל לחזרה של החטופים הביתה וגם החלמה מהירה לכל הפצועים שלנו. היה משחק קשה, אני חושב שלקח לנו זמן להיכנס לקצב מבחינת אנרגיות. בחצי השני עלינו טוב ואפילו עלינו ליתרון, אבל אז זה שוב ברח לנו, היה לנו קשה לחזור. אנחנו צריכים לנוח וכבר מחר הפנים קדימה לפנאתינייקוס".
2 צפייה בגלריה
תמיר בלאט והחולצה עם המסר להחזרת החטופים והשבויים
תמיר בלאט והחולצה עם המסר להחזרת החטופים והשבויים
תמיר בלאט והחולצה עם המסר להחזרת החטופים והשבויים
( צילום: Miguel Ángel Polo/Valencia Basket)
במכבי ת"א החליטו לעשות מספר מחוות מרגשות: הראשונה הייתה העלייה לשחק עם סט מדים שחורים, ובנוסף בחימום השחקנים עלו עם חולצות שחורות שעליהן הכיתוב: Bring Them Home Now, כחלק מהקמפיין להחזרת החטופים והשבויים בעזה. במחווה נוספת השחקנים הישראלים עלו לשחק עם סרט שחור על פרק כף היד עליו נרשם מצד אחד "עם ישראל חי" ומצד שני צויר מגן דוד. בנוסף, שחקנים כתבו על הנעליים את שמות הנרצחים.
בקבוצה מספרים שהתחושה עוד לפני ההפסד הייתה לא כל כך טובה, בעיקר בגלל האבטחה הכבדה שסבבה אותם שהכניסה הרבה לחץ. שר הפנים הספרדי הגדיר את המשחק בתקשורת המקומית כאירוע בדרגת סיכון גבוהה והחליט לתגבר את האבטחה ביותר מ-700 שוטרים (חלקם סמויים). המשטרה המקומית סגרה את כל הכביש שמוביל לאולם ואת אוטובוס הקבוצה ליוותה שיירה של כוחות משטרה שכללה 7 אופנועים ו-6 רכבי משטרה, ובנוסף העלו לשמיים מסוק משטרתי.