עמותת אוהדי הפועל ת"א התכנסה הערב (שבת) לדיון על סוגיית המעבר להיכל מנורה-מבטחים בעונת המשחקים הנוכחית. הכוונה של הפועל ת"א לעבור לשחק באולם של מכבי ת"א נחשפה לראשונה ב-ynet.
בדיון בו השתתפו 450 אוהדים הוחלט להעלות את העניין להצבעת חברי העמותה. ההצבעה תוכל להיערך רק כ-30 יום לאחר ההודעה לפי חוקי העמותה, אך לוח הזמנים דוחק להקדים את ההחלטה מאחר שמשחק הבית הראשון של הפועל ת"א יתקיים בעוד כשבועיים, ב-19 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
מתקשים לקבל את המעבר. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
לפני שלושה ימים הבעלים עופר ינאי פרסם מכתב ששלח לעמותת אוהדים ובו הוא הבהיר כי למען שיפוץ היכל שלמה והגדלתו, האופציה היחידה מבחינתו היא מעבר זמני להיכל מנורה מבטחים, חרף ההתנגדות של אוהדים רבים לעבור לשם עקב העובדה שמדובר בבית של היריבה העירונית מכבי ת"א.
לפני כשבוע עיריית ת"א הוציאה קול קורא לשדרוג היכל קבוצת שלמה ל-10,000 מקומות. הקול הקורא אמנם מיועד ליזמים שירצו לקחת חלק במימון העבודות, אך מי שצפוי לממן את חלקו הגדול של הפרויקט הוא עופר ינאי, שצפוי להשקיע כ-150 מיליון שקל תמורת זכויות מסחריות באולם. הוא גם מתכוון לגייס משקיעים נוספים. עלות כל הפרויקט נאמד ב-250 מיליון שקל.
באותו מכתב ששלח ינאי לעמותה הוא הבהיר שאם העמותה תשתמש בזכות הווטו ותמנע את המעבר, הוא לא ייגש לקול קורא לשיפוץ היכל שלמה. "השתתפות בקול הקורא תחייב השקעה עצומה של מאות מיליוני שקלים", כתב הבעלים. "ללא מעבר זמני ליד אליהו, לא אוכל לגשת אל הקול הקורא. אני חוזר ומדגיש - השתתפותי בקול הקורא נועדה על מנת ליצור להפועל ת"א בית ראוי והולם לשנים ארוכות. היא כרוכה בהשקעה עצומה מצידי והיא לא תוכל להתאפשר מבלי שקהילה הגדולה של הפועל ת"א תתייצב לצידי, ובראש ובראשונה לא תמנע את תחילת התהליך באמצעות המעבר להיכל מנורה מבטחים כבר השנה".