הפועל ירושלים והפועל תל אביב הודיעו אחר הצהריים (רביעי) על קפטנים חדשים. מחזיקת הגביע מינתה את ג'ייקובן בראון, וקבוצתו של יאניס קסטריטיס את ים מדר.
בראון עושה סוג של היסטוריה בי-ם כשהוא למעשה הזר הראשון שמקבל את התפקיד היוקרתי. הגארד האמריקאי מחליף את בר טימור שעזב אחרי שש שנים. "אני רק צריך להנהיג באמצעות דוגמה אישית ולוודא שבכל יום אני עושה את הכי טוב שאני יכול. שום דבר לא משתנה, אני ממשיך להיות ג'ייקובן. אני אנסה פשוט להיות שם בשביל החברים, לא צריך להגיד יותר מדי כדי להיות מנהיג גדול. הפרטים הקטנים הם מה שחשובים", אמר בראון לאחר המינוי.
2 צפייה בגלריה
בראון בטירוף
בראון בטירוף
עשה היסטוריה. ג'ייקובן בראון
(צילום: ראובן שוורץ)
בראון זכה עם ירושלים בשני גביעי מדינה, וללא ספק היה המנהיג שלה בשנים בהן הוא במועדון. בעונה החולפת קלעה 15.4 נקודות, מסר 5.9 אסיסטים ולקח 3 ריבאונדים ב-26 דקות בליגה ו-14.3 נקודות, 5 אסיסטים ו-3.8 ריבאונדים ב-26.6 דקות בליגת האלופות.
בהפועל ת"א גם מדובר בהיסטוריה, בטח בעידן החדש של המועדון כקבוצת אוהדים, שכן מדר הוא בוגר מחלקת הנוער הראשון שממונה לקפטן. הוא מחליף את תומר גינת שחתם במטרופוליטנס הצרפתית. השאלה הגדולה היא האם ההחלטה על מינויו תשאיר את מדר אצל האדומים גם במקרה שייבחר בדראפט?

2 צפייה בגלריה
קפטן הפועל תל אביב ים מדר
קפטן הפועל תל אביב ים מדר
קפטן הפועל תל אביב ים מדר
(צילום: הפועל תל אביב)
"אני נרגש ורואה בהעברת התפקיד לידיי כבוד גדול, שהופך אותי לחוליה נוספת בשרשרת של הנהגה שיש בה מחויבות לסמל ולדרך", אמר מדר. "דרכה של הפועל תל אביב דורשת מאיתנו השחקנים הכנה ברמה הגבוהה ביותר שניתן להגיע אליה לקראת תחילת העונה ולכל משחק ומשימה בדרך. מבחינתי, יש לכל אחד מאיתנו השחקנים חובה אישית להשאיר הכל על הפרקט ולהתעקש על ניצחונות ותארים. זכינו לקהל אוהדים אוהב ומחבק, המלווה את הקבוצה בבית ובחוץ ונעשה את הכול כדי להיות ראויים לחיבוק הזה".
מדר העמיד העונה ממוצע של 9.3 נקודות ו-3.2 אסיסטים ב-23.7 דקות בעונה הסדירה וקפץ ל-27.3 נקודות ו-5.3 אסיסטים ב-31.3 דקות בסדרת פלייאוף בלתי נשכחת מול מכבי תל אביב.