הפועל תל אביב מצאה מחליף לוולטר למון ג'וניור. האדומים החתימו עד סיום העונה את הקומבו-גארד גייב יורק בן ה-27 (1.90 מ'), ששיחק ב-2019/20 בשטרסבורג הצרפתית.
יורק נחשב לקלע איכותי מאוד, דבר שהיה חסר לאדומים העונה בסגל, ולצד ים מדר ובר טימור, הוא אמור להוביל את הקו האחורי של יאניס קסטריטיס.
3 צפייה בגלריה
גייב יורק
גייב יורק
יורק. שם מעניין
(צילום: FIBA)
3 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. חייב להתחיל לנצח
(צילום: עוז מועלם)
הגארד האמריקאי שיחק ארבע עונות באוניברסיטת אריזונה, כשבאחרונה קלע 15 נקודות ב-42 אחוזים לשלוש. הוא לא נבחר בדראפט וניסה להשיג חוזה דרך ליגות הקיץ, אך ללא הצלחה.
את הקריירה באירופה החל בקרמונה האיטלקית, אך שוחרר אחרי שישה משחקים. בהמשך עבר גם בביירות' הגרמנית (14.3 נקודות), אא"ק אתונה (12.9 נקודות) ובעונה החולפת שיחק כאמור בשטרסבורג - והיה אחד משחקניה המרכזיים. בליגה הצרפתית העמיד ממוצע של 13 נקודות, ואילו בליגת האלופות של פיב"א קפץ ל-17.1 נקודות. הוא גם זכה בתחרות השלשות באולסטאר הצרפתי.
3 צפייה בגלריה
גייב יורק
גייב יורק
21 שלשות במשחק אחד. יורק נגד חולון
(צילום: FIBA)
לחובבי הכדורסל הישראלי יורק זכור מההפסד 86:81 של שטרסבורג בעונה הקודמת להפועל חולון בליגת האלופות, כשלקח לא פחות מ-21 זריקות לשלוש! (קלע 6), ורק זריקה אחת מטווח שתי הנקודות. בסוף הוא סיים עם 23 נקודות. זה לא היה המשחק היחיד של יורק בו הוא התפרע, היו לו גם ערבים של 12, 11 ו-10 זריקות לשלוש בעונה הקודמת בקבוצתו הצרפתית.
בקרוב האדומים צפויים להודיע רשמית על שחרורו של למון ג'וניור, איתו מתנהל משא ומתן על התרת חוזהו. ועדיין, להפועל ת"א יהיו חמישה זרים בסגל - יורק, ג'ון דיבלר, רג'י אפשואו, ג'יי.פי טוקוטו וטאליב זאנה, אך הקבוצה לא תרשום חמישה בטופס. מי שעשוי לעזוב בסופו של דבר הוא אפשואו.