לא בצורה הזאת רצתה הפועל ת"א מודל 2024/25 לפתוח את העונה החדשה. אחרי ההדחה המוקדמת ברבע גמר גביע ווינר בידי מכבי ר"ג, הגיע אתמול (שלישי) הפסד נוסף - 78:75 לחובנטוד בדאלונה במחזור הראשון ביורוקאפ - מה שיצר, כצפוי, אכזבה גדולה במועדון ובעיקר ביקורת כלפי המאמן היווני סטפנוס דדאס.
זה לא סוד שהמטרה המרכזית של הפועל ת"א העונה היא לזכות ביורוקאפ על מנת לקבל כרטיס אוטומטי ליורוליג. אז נכון, מדובר בסך הכל במשחק הראשון במסגרת האירופית והעונה עוד ארוכה, אבל בהפועל ת"א היה חשוב לפתוח את היורוקאפ ברגל ימין, בטח מול יריבה חזקה - שהיה נותן דחיפת אנרגיה ואווירה חיובית.
3 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
סופג ביקורת. דדאס
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א בן בנטיל
שחקן הפועל ת"א בן בנטיל
בנטיל מול בדאונה, אתמול
(צילום: D. Grau-CJB)
כידוע, הבעלים עופר ינאי השקיע כספים רבים והציב את הסגל היקר בתולדות המועדון - 8.8 מיליון דולר שכר שחקנים (גבוה יותר ממכבי ת"א). אבל בסופו של דבר, שחקנים יקרים ככל שיהיו, צריכים להתגבש ליחידה אחת, ואתמול זה היה נראה מאוד רחוק מכך ודדאס, כאמור, ספג בעיקר את חיצי הביקורת. "מישהו צריך לעדכן את המאמן שתומר גינת לא משחק בעמדה מספר 3", אמר גורם בקבוצה. "זה היה נראה שהוא מאבד את הצפון. גם אם הקבוצה נמצאת בפיגור, צריך להיות מפוקסים, במיוחד כשהשחקנים לא נראים מחוברים אחד לשני".
ינאי עצמו היה דווקא רגוע, למרות ההפסד. בעלי קבוצת הכדורסל שיתף תמונה מפגישתו עם אדמונד ספרא, הבעלים של קבוצת הכדורגל, ורשם בחשבון ה-X שלו: "צעד צעד, הכל יהיה בסדר".
מי שתפס את מוקד העניין היה כמובן השחקן הכי יקר בסגל - פטריק בברלי, שרשם אתמול את הופעת הבכורה המחודשת שלו באירופה, בברלי אומנם סיים את הערב עם 14 נקודות אבל ב-1 מ-6 לשתיים ובמשך דקות רבות ניסה לכפות את עצמו על המשחק. מי שלא הצליח למצוא את מקומו ברוטציה הוא נועם יעקב שקיבל 5 דקות בלבד. למרות היעדרותו של בר טימור (נשאר בארץ בעקבות הולדת בתו), הרכז הצעיר לא קיבל יותר מדי קרדיט ועלה רק לדקות בודדות כדי לתת מנוחה לשאר השחקנים. גם עוז בלייזר נאלץ לצפות במשחק מהספסל וכלל לא שותף.
בברלי, אגב, לן במלון אחר, מרוחק משאר השחקנים, במהלך שהיה מתואם מראש עם בעלי הקבוצה עופר ינאי וההנהלה, ושעליו ידעו השחקנים מלכתחילה. מספר אנשים במועדון לא ממש אהבו את ההתנהלות: "זה לא הגיוני בשום צורה. איך דבר כזה קורה? יש קבוצה שטסה למשחק חוץ וכולם צריכים לישון באותו המלון יחד. לא ברור מי אישר את הדבר הזה ואיך זה היה נראה למישהו הגיוני". בקבוצה מספרים בברלי קיבל אישור חד פעמי כדי שיוכל לסיים את ההקלטה של הפודקאסט שלו.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א פטריק בברלי
שחקן הפועל ת"א פטריק בברלי
בברלי בפעולה
(צילום: D. Grau-CJB)
"זאת לא הייתה הדרך שרצינו להתחיל את העונה באירופה", אמר דדאס אחרי ההפסד. "מבחינה סטטיסטית אנחנו צריכים להסתכל על האחוזים מהקו (8 מ-15) ואלה הרעים מחוץ לקשת (9 מ-35) שלא אפשרו לנו להגיע למטרה שלנו - לקלוע מעל ל-80 נקודות. יש לנו עוד הרבה משחקים לפנינו, אני בטוח שנהיה טובים יותר במשחק הבא".
צפירת ההרגעה הגיעה בסיום המשחק כשנודע שג'ונתן מוטלי, שנפצע ברבע האחרון ונזקק לעזרה בירידה מהפרקט, סובל רק מהתכווצות שרירים ברגלו וצפוי להיות כשיר למשחק הבא. בעקבות ההפסד בגביע ווינר האדומים לא נאלצים לחזור ארצה השבוע, ולכן במועדון התלבטו בימים האחרונים אם להישאר באירופה עד המשחק הבא ביורוקאפ - ב-1 באוקטובר מול וולבס וילנה במשחק "ביתי" בבולגריה, אך לבסוף הוחלט להחזיר את הקבוצה להתאמן בהיכל קבוצת שלמה בישראל.