מכבי תל אביב נגד הפועל חולון, הפועל ירושלים נגד מכבי ראשון לציון. הגרלת חצי גמר גביע המדינה בכדורסל נערכה בצהריים (חמישי) במשרדי האיגוד בתל אביב.
המפגש בין הצהובים לסגולים הוא שחזור גמר גביע ווינר שהתקיים לאחרונה בהיכל קבוצת שלמה, אותו ניצחה מכבי ת"א. ירושלים וראשל"צ כבר הפכו ליריבות ותיקות במעמדים הגדולים, ורק בעונה הקודמת הדיחו הכתומים את האדומים בחצי גמר הפלייאוף, לא לפני שהודחו בחצי גמר הגביע על ידי הירושלמים.
2 צפייה בגלריה
האנטר עובר את פניני
האנטר עובר את פניני
האנטר מול פניני. זאת כבר הפכה ליריבות רצינית
(צילום: ראובן שוורץ)
2 צפייה בגלריה
טישמן מול בלאט
טישמן מול בלאט
טישמן מול בלאט. י-ם וראשל"צ נפגשות שוב במעמד גדול
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני ההגרלה נערכה ישיבה באיגוד הכדורסל שבסיומה הוחלט על פיצול שבוע הגביע, כאשר חצאי הגמר ייערכו ב-11 בפברואר, ככל הנראה ללא קהל, ואילו תאריך לגמר עוד לא נקבע מכיוון שבאיגוד מקווים שבהמשך העונה יתאפשר להחזיר את הצופים למגרשים, ולפי זה יחליטו מתי בדיוק המשחק על התואר ייערך.

הדרך לחצי הגמר

מכבי ת"א החלה את דרכה העונה בגביע בסיבוב הראשון בניצחון 69:75 בחוץ על מכבי אשדוד מהליגה הלאומית. בשמינית הגמר ניצחה בקלילות ברוממה 73:98 את הפועל חיפה, וברבע את היריבה העירונית הפועל ת"א 66:83 בהיכל מנורה מבטחים. חולון הביסה בסיבוב הראשון בחוץ את מכבי הוד השרון מהלאומית 50:90, בשמינית ניצחה ב-20 הפרש בחוץ את הפועל עכו/מטה אשר 67:87, וברבע ברוממה 88:96 על מכבי חיפה.
י-ם קפצה ישירות לשמינית וניצחה בפיס ארנה 81:90 את הפועל אילת. ברבע הגמר לא התקשתה בגן נר מול גלבוע/גליל 65:80. ראשל"צ שפתחה גם כן בשמינית הגמר, ניצחה 80:87 בבית מכבי את הפועל באר שבע וברבע, גם כן, בביתה, 83:88 את עירוני נס ציונה.