מכבי ת"א הפסידה הערב (שבת) בפעם הראשונה העונה בליגת העל, 79:76 בחוץ להפועל חולון. הצהובים פיגרו לאורך רוב הערב, הובילו לראשונה רק שבע וחצי דקות לסיום ובסופו של דבר הניצחון הגיע לחולון, שכבר החזיקה ביתרון דו-ספרתי במהלך הרבע השלישי, איבדה אותו והתעשתה.
סי.ג'יי האריס היה האיש של חולון הערב, עם ניהול משחק נהדר ובעיקר 26 נקודות באחוזים מצוינים. בצד הצהוב קיבלו עוד משחק מצוין של אלייז'ה בראיינט עם 21 נקודות, ואולי יתנחמו בחזרה של יובל זוסמן (2 נקודות והרבה חלודה) אחרי כמעט חצי שנה של היעדרות בגלל פציעה, אבל יצטערו על מי שלא נרשמו למשחק - עומרי כספי, טיילר דורסי, דראגן בנדר וכריס ג'ונס.
10 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין מאוכזב
(צילום: ראובן שוורץ)
10 צפייה בגלריה
שחקני חולון בשמיים
שחקני חולון בשמיים
שחקני חולון בשמיים
(צילום: ראובן שוורץ)
10 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
האריס שומר על זוסמן
(צילום: ראובן שוורץ)
10 צפייה בגלריה
מייל בהומאז' לאלון מזרחי
מייל בהומאז' לאלון מזרחי
מיילס בהומאז' לאלון מזרחי
(צילום: ראובן שוורץ)
חולון הציגה לא מעט משחקים טובים העונה בגביע ווינר, הליגה הבלקנית ובגביע המדינה, אך בליגת העל היא עדיין לא ניצחה עד הערב - ועוד איזה ניצחון ראשון היא רשמה. מקסים דה זאו הבלגי (15) עם נקודות חשובות בסיום וכריס ג'ונסון (13) עם משחק מצוין בשני צידי המגרש סייעו להאריס.
קלויארו והאנטר ניסו לעזור לבראיינט עם 12 כל אחד, ווילבקין וז'יז'יץ' יצאו בחמש עבירות לקראת הסיום, ומול קבוצה שהגיעה נחושה לעשות את העבודה ושמרה על ריכוז גבוה יותר בעיקר בדקות ההכרעה כשהמשחק הפך צמוד - זה פשוט לא הספיק.
10 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
דדאס על הקווים
(צילום: ראובן שוורץ)
עוד קלעו לחולון: אייזאה מיילס 8, פרדריק בורדיון 7, גיא פניני 6 ווילי וורקמן 4. למכבי ת"א: סקוטי ווילבקין 9, עוז בלייזר 7, דורי סהר 6, סנדי כהן 3, ג'ון דיברתולומאו, יובל זוסמן ואנטה ז'יז'יץ' 2 כ"א. חולון ומכבי ת"א ייפגשו שוב בסוף החודש (26 בדצמבר) בגמר גביע ווינר.

מהלך המשחק

חולון פתחה טוב ועלתה ל-3:7. יאניס ספרופולוס היה עצבני וביצע שני חילופים כבר בשתי הדקות הראשונות. יובל זוסמן שפתח בחמישייה, הוחלף גם כן בשלב מוקדם ונראה עדיין חלוד. האורחת לא הסתדרה עם כריס ג'ונסון וסי ג'יי האריס, ואחרי שבע דקות הפער צמח לדו ספרתי - 11:22 ופסק זמן של המאמן היווני. בסיום הרבע - 18:28.
סטפנוס דדאס עלה בחמישייה בעייתית לרבע השני, ודורי סהר יחד עם ג'ון דיברתולומאו צימקו ל-28:22, פסק זמן חולון (12). המארחת הצליחה להתאזן, אבל עוז בלייזר ואלייז'ה בראיינט לא ויתרו - 33:27 (15). חולון לא הפסיקה לזרוק מבחוץ, והיא ידעה למה: שלשה של האריס קבעה - 35:42 (18). האריס סגר את המחצית בסל על הראש של זוסמן - 39:47 בירידה להפסקה.
10 צפייה בגלריה
האנטר עובר את פניני
האנטר עובר את פניני
האנטר עובר את פניני
(צילום: ראובן שוורץ)
10 צפייה בגלריה
מיילס רודף אחרי בראיינט
מיילס רודף אחרי בראיינט
מיילס רודף אחרי בראיינט
(צילום: ראובן שוורץ)
ווילבקין צבר את העבירה הרביעית שלו בתחילת המחצית השנייה וירד למנוחה ארוכה על הספסל. חולון פשוט רצתה יותר. ריבאונד התקפה והטבעה מרשדימה של וורקמן החזירו את ההפרש לדו ספרתי - 43:53 (25). בראיינט היה היחיד שתיפקד אצל ספרופולוס והגיע ל-17 נקודות אישיות - 56:51 (27). מכבי המשיכה למזער נזקים, ואחרי 30 דקות חולון הוליכה בשתיים בלבד - 58:60.
זוסמן בנקודות ראשונות במשחק, וקלויארו עם שלשה, נתנו יתרון ראשון לאורחת בהתמודדות - 60:63 (33). ספרופולוס החזיר את ווילבקין וז'יז'יץ' למגרש אחרי דקות ארוכות, מכבי טעתה פעמיים וחולון חזרה להוביל - 65:67 (35). ז'יז'יץ' עשה הכל כדי לחרב למכבי את המשחק, ביצע את החמישית שלו ויצא - 70:72 לחולון (37). הדרמה המשיכה כשבראיינט הוריד לנקודה, ויכול היה גם להחזיר את היתרון לקבוצתו, אך החטיא בחדירה. בצד השני האריס סחט עבירה וקלע פעמיים מהקו - 74:77, כשנותרו 19.4 שניות לשחק. בורדיון עם החטיפה של המשחק, לקח את הכדור לדיברתולומאו והסיפור נגמר - 76:79.
10 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
נראה עוד חלוד. זוסמן
(צילום: ראובן שוורץ)
10 צפייה בגלריה
ווילקין קולע מעל השמירה
ווילקין קולע מעל השמירה
ווילבקין קולע מעל השמירה
(צילום: ראובן שוורץ)

ספרופולוס: "לא היינו מוכנים"

המאמן המנצח סטפאנוס דדאס אמר בסיום: "אני רוצה לברך את השחקנים שלי, שלטנו במשחק במשך 30 דקות נגד קבוצה טובה מאוד, אני אוהב את העובדה שהם באו בסגל החזק שלהם, זה הכניס לנו יותר מוטיבציה, זה יותר פשוט להתכונן אליהם ככה. היה לנו יום קליעה טוב, לקחנו כמה ריבאונדים, דבר שאנחנו מתקשים בו בדרך כלל. כקבוצה הצלחנו להתמודד עם תקופה לא פשוטה, עבדנו בכל יום כדי לנסות להרים את הסגל, סבלנו כדי להשיג את הניצחון הזה, היינו 15 ימים עם הגב לקיר, זה לא היה קל. בשביל זה אני גאה בקבוצה שלי ואיך שהתמודדנו עם התקופה הקשה".
על העתיד הוסיף דדאס: "אנחנו נגיע למקומות שאנחנו רוצים, נעשה את הריצה שלנו, זה הניצחון השמיני הרשמי שלנו בכל המסגרות, משהו עובד טוב פה. הסיבה שאני שמח זה גם בגלל מכבי, אבל הדבר החשוב יותר זה לבוא יותר רגועים לחיפה. אם היינו מפסידים היום למשחק הבא יותר לחוצים. זה ייתן לנו ולי הרבה ביטחון".
10 צפייה בגלריה
ספרופולוס על הקווים
ספרופולוס על הקווים
ספרופולוס על הקווים
(צילום: ראובן שוורץ)

המאמן המפסיד יאניס ספרופולוס: "היום המשחק הושפע מפתיחת המשחק החלש שלנו, איפשרנו לחולון לקלוע 28 נקודות ברבע הראשון, ידענו שהם קבוצה התקפית טובה, זורקת שלשות והולכת לריבאונד ההתקפה. לא היינו מוכנים. אחרי הרבע הראשון חזרנו למשחק, עם ריכוז טוב יותר, התקפי והגנתי, היה חשוב שעצרנו אותם על 13 נקודות ברבע השלישי, והצלחנו לקחת את היתרון אבל לא קיבלנו החלטות טובות בדקות האחרונות. היינו צריכים להתחיל את המשחק טוב יותר הגנתית. אנחנו צריכים למצוא את הכימיה שלנו על המגרש. יש לנו שחקנים חדשים שלא היו בקצב הכי טוב שלהם. כל האלמנטים האלה שליליים עבורינו, אבל היינו צריכים לנצח את המשחק עדיין".

היידגר עבר להרצליה, חיפה הפסידה לנהריה בהארכה

בני הרצליה הודיעה היום על הצטרפותו של מקס היידגר לקבוצה. היידגר (23, 1.91) יושאל להרצליה ממכבי תל אביב עד לסיום העונה. בהרצליה סובלים ממכת פציעות מאז פתיחת העונה, כשבמשחקים האחרונים נעדרים גייב לוין ויאיר קרביץ. קרביץ צפוי להיעדר בחודשיים הקרובים, ובשל פציעתו הרצליה נותרה עם רכז אחד בסגל (קנדל אנתוני) מה שהוביל את הקבוצה להתחזק במוביל כדור ישראלי נוסף.
היידגר שיחק בארבע השנים האחרונות במכללת סנט ברברה (דוויז'ן 1). בשנתו האחרונה במכללות רשם ממוצעים של 16 נקודות, 3.2 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים למשחק, ונבחר לחמישיית העונה של ליגת ה"ביג ווסט". כאמור, את העונה הנוכחית פתח היידגר במכבי תל אביב, בה רשם את הופעתו הטובה ביותר בחצי גמר גביע ווינר סל, כשקלע 12 נקודות.
במשחק נוסף בליגת העל שנערך בערב, עירוני נהריה גברה על מכבי חיפה 102:110 לאחר הארכה. הירבו לנהריה: קיילין לוקאס 31 נקודות, ג'רון בלוסומגיים 20, דבון סקוט 16, ג'ו אלכסנדר 14. לחיפה: רומן סורקין 25 נקודות, דונטה סמית' 21, אבי בן שימול 18.
פורסם לראשונה: 19:51, 05.12.20