אלייז'ה בראיינט נפרד ממכבי תל אביב ומצטרף למילווקי באקס מה-NBA. הסווינגמן בן ה-26, שהגיע בקיץ 2019 מהפועל אילת, זכה עם הצהובים באליפות המדינה בעונה שעברה ובגביע ווינר במהלך העונה הנוכחית. הוא לקח חלק משמעותי בקבוצה שהבטיחה בעונה שעברה את העלייה לפלייאוף היורוליג, לפני הפסקת העונה בשל התפשטות נגיף הקורונה.
בראיינט עובר כאמור למילווקי, במדיה שיחק בליגת הקיץ לפני שהצטרף למכבי. לאחרונה השחקן קיבל הצעה ובמועדון הוחלט לא לעמוד בדרכו. בקיץ הקודם רשם 14.2 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים בממוצע למשחק בשורות הבאקס. כעת החבורה של מייק בודנהולצר מתקרבת לפלייאוף ה-NBA כאחת הקבוצות הבכירות במזרח, שבמדיה מככב כמובן יאניס אנדטוקומבו.
3 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
עובר ל-NBA. בראיינט
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
גם במכבי ת"א הודו לבראיינט
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
"קודם כל אני מודה למכבי, אני אסיר תודה על כך שאני נמצא בסיטואציה הזו. אלמלא מכבי לא הייתי נמצא בעמדה הזאת", הבהיר בראיינט. "הם הימרו עליי, הביאו אותי מאילת והאמינו בי - המאמן, ההנהלה, כולם. אז אני מאוד אסיר תודה ומוכן להתחיל לעבוד. זו נקודת ההתחלה בשבילי, אני מתרגש".
"אני יודע שזו לא הייתה החלטה קלה לתת לי לעזוב", המשיך בראיינט. "יש לנו עוד שני תארים מאוד חשובים להתחרות עליהם העונה. זה היה החלום שלי במשך כל הקריירה וכל החיים - לשחק ב-NBA זה פחות או יותר החלום של כל ילד. אז אני מודה להנהלה ולאוהדים שאפשרו לזה להתגשם".
3 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
חבר חדש בסגל. יאניס
(צילום: AFP)
"מצד אחד יחסר לנו שחקן חשוב, אבל מצד שני אנחנו שמחים שאלייז'ה מקבל סיכוי לשחק ב-NBA. אנחנו שמחים כקבוצה שפיתחנו שחקן נוסף כך שיהיה מוכן לשחק ב-NBA", אמר המאמן יאניס ספרופולוס. "כולנו במכבי מאחלים לו הצלחה. אנחנו יודעים כמה הוא רצה ללכת ואנחנו רוצים לעזור לו להגשים את חלום ילדותו. בהצלחה לאלייז'ה".
בראיינט לקח חלק בכל 34 משחקי היורוליג של מכבי העונה, פתח ב-26 מתוכם והעמיד ממוצעים של 9.8 נקודות, 3 ריבאונדים ו-2 אסיסטים לערב. בליגת העל שותף ב-18 משחקים וסיפק 13.6 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים בקצת יותר מ-23 דקות בממוצע למשחק.