הסיום אמנם מר, אבל הדבר האחרון שאפשר להגיד על הקמפיין של הפועל חולון בליגת האלופות העונה זה שהוא היה מר. אמש (חמישי) הסגולים סיימו את המסע האירופי בהפסד 86:77 לבורגוס הספרדית ברבע הגמר שנערך באולם בניז'ני נובגורוד. חולון שיחקה טוב במשך קצת יותר משני רבעים, אבל קרסה ברגעים החשובים.
תוכנית המשחק של סטפנוס דדאס עבדה לא רע (בעיקר בחצי הראשון), אבל חולון סבלה מיכולת לא טובה בלשון המעטה של סי.ג'יי האריס (9 נקודות ו-5 איבודים) וכריס ג'ונסון (5 נקודות, 1 מ-9 מהשדה ו-5 עבירות). שניהם ללא ספק הברומטרים של הקבוצה הישראלית, וכשהם לא במיטבם קשה לקבוצתם לנצח, בטח באירופה.
6 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון
שחקני הפועל חולון
שחקני חולון. בשורה התחתונה הם עשו מעל ומעבר
(צילום: FIBA PHOTOS)
"באנו מאוד מוכנים למשחק הזה, ותוכנית המשחק שלנו עבדה בחצי הראשון. שיחקנו בצורה שאנחנו רגילים, אבל בחצי השני בורגוס הסתגלו ואנחנו עשינו כמה טעויות. זה כדורסל, משחק של ריצות. הם עשו את הריצה שלהם ואנחנו לא הגבנו לזה", סיכם קפטן חולון גיא פניני.
על הדרך של קבוצתו עד לרבע הגמר, הוסיף הפורוורד הישראלי: "זה היה מסע קסום, וזה הישג גדול בשבילנו להגיע לטופ 8. בסופו של דבר אנחנו מאוכזבים כי רצינו להתקדם לפחות עוד שלב. פגשנו קבוצה טובה ומאומנת. זה הספורט, יש מנצחת אחת ומפסידה אחת. אני גאה בכל הארגון שלנו, שבאמת הראה שאנחנו בטופ של אירופה. רק שנמשיך ככה".
6 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
גיא פניני
(צילום: FIBA PHOTOS)
במהלך המסע הקסום של חולון, כפי שהגדיר זאת פניני, ניצחו הסגולים קבוצות איכותיות מאוד כמו אא"ק אתונה, קרשיאקה, ברינדיסי וטופאש בורסה. עצם העובדה שחולון סיימה את הטופ 16 במקום הראשון בבית שלה אומרת הכל.
ההתנהגות של סטפנוס דדאס, ולא בפעם הראשונה בשבועות האחרונים, העיבה על המשחק אתמול. המאמן היווני איבד עשתונות ברבע הרביעי אחרי עבירה שלא נשרקה לטענתו על טיירוס מגי, ספג שתי טכניות רצופות תוך מספר שניות והורחק. דדאס, בדיוק כמו נגד עירוני נס ציונה, לא אהב את ההחלטה, נכנס למגרש ולאחר מכן גם התעצבן על צלם הטלוויזיה שצילם אותו. בחולון, שלמדה מהאירוע שקרה בלב המושבה, מיהרו לשלוח בכוח את המאמן לחדר ההלבשה, כאשר מי שהיה אחראי לזה הוא מנהל הקבוצה ניר אורון. דדאס עדיין הספיק להפיל בחוזקה מסך טלוויזיה בדרכו החוצה.
6 צפייה בגלריה
דדאס מורחק
דדאס מורחק
דדאס משתגע
(צילום: FIBA Photos)
6 צפייה בגלריה
דדאס מורחק
דדאס מורחק
מורחק
(צילום: FIBA Photos)
6 צפייה בגלריה
דדאס מורחק
דדאס מורחק
ונלקח בכוח לחדר ההלבשה
(צילום: FIBA Photos)
גם במסיבת העיתונאים אחרי המשחק דדאס התקשה לקבל את רוע הגזרה ותקף קשות את השופטים על תצוגת השיפוט שלהם לאורך כל המשחק: "אני מצטער להגיד את זה, אבל השיפוט לא היה שוויוני לשני הצדדים. הם שרקו לנו לעבירות על כל מגע, ולבורגוס לא שרקו. הם לא היו מוכנים לפלופים של שחקני בורגוס. השופט קוזלובסקי נתן לי שתי טכניות תוך עשר שניות בלי סיבה. לא הגיע לי להיות מורחק".
על ההתמודדות עצמה, אמר היווני: "היינו במשחק 25 דקות, היו לנו מבטים טובים לסל. ברבע השלישי הייתה לנו בעיית עבירות, בעיקר של כריס ג'ונסון שהוא שחקן חשוב עבורנו. בטוח שהשחקנים שלי היו קצת עייפים, אבל הם בעיקר לא היו מרוכזים. אני זוכר שתי סיטואציות שאיבדנו את ויטור בניטה בחסימה אחורית והוא קלע, ואחרי זה גם הוסיף שלשה כשמקסים דה זאו לא שם לב אליו. אם היינו מרוכזים זה יכול היה להיות משחק הרבה יותר צמוד".
6 צפייה בגלריה
בורדיון חוגג
בורדיון חוגג
בורדיון. עכשיו נותרה לסגולים הליגה
(צילום: FIBA PHOTOS)
דדאס גם התייחס להמשך העונה של קבוצתו, ורמז במקביל שחולון עשויה לעבור לשחק במפעל אחר בעונה הבאה: "עכשיו אנחנו צריכים להתרכז בליגה הישראלית. עשינו עבודה נהדרת בליגת האלופות, היינו אחת מהקבוצות הטובות ביותר במפעל. אני גאה בשחקנים שלי, ומקווה שנגיע שוב למעמד הזה, תלוי באיזה מפעל באירופה נשחק בעונה הבאה. אנחנו מאוד מרוצים מהמסע האירופי שלנו העונה".