צפו בראיון עם וולטר למון ג'וניור
(אורן אהרוני)
התחלה רעה מאוד לעונת 2020/21 להפועל תל אביב. קבוצתו של יאניס קסטריטיס הובסה הערב (רביעי) על ידי באקן ברס הדנית - 91:71 בחצי גמר מוקדמות ליגת האלופות בניקוסיה והודחה מהמפעל מוקדם מהצפוי.
זה לא יהיה משחק שהאדומים ירצו לזכור. אם בעונה שעברה, בעיקר בפלייאוף מול מכבי ת"א, ההגנה החזקה אפיינה את שחקניו של קסטריטיס, היום הם היו פשוט אנמיים, בעיקר בחצי השני.
5 צפייה בגלריה
וולטר למון ג'וניור
וולטר למון ג'וניור
למון ג'וניור. בכורה רעה
(צילום: פיב"א)
5 צפייה בגלריה
קסטריטיס על הקווים
קסטריטיס על הקווים
קסטריטיס. אכזבה להפועל ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
וולטר למון ג'וניור, שאמור להוביל את הקבוצה העונה, סיפק משחק רע מאוד וסיים עם 5 נקודות ב-2 מ-10 מהשדה (1 מ-7 לשלוש). ים מדר הוביל את הקלעים עם 19 נקודות ו-8 אסיסטים.
אקס הפועל ת"א, דבון אקון-פרסל, שלא הותיר יותר מדי רושם בתקופה שלו בישראל, להט במדי באקן עם 19 נקודות, כולן נקלעו בחצי הראשון. דארקו ג'וקיץ' הוסיף 17 ומישל דיוף היה מעל כולם עם לא פחות מ-17 ריבאונדים לצד 14 נקודות.
5 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. יצטרך לקחת עליו יותר
(צילום: פיב"א)
הוסיפו לקלוע להפועל ת"א: רג'י אפשואו 11 (7 ריבאונדים), בר טימור 10, טאליב זאנה 9, ג'ון דיבלר 8, יונתן מור 7 וחואקין שוכמן 2.
כעת להפועל ת"א יהיה הרבה זמן מנוחה, ומכיוון שהיא לא משתתפת בגביע ווינר המשחק הבא שלה יהיה רק בעוד שלושה שבועות בבית מול עירוני נס ציונה במסגרת המחזור הראשון של הליגה.

מהלך המשחק

ההגנה של הפועל תל אביב לא נראתה טוב בפתיחה, אבל ים מדר ניהל את ההצגה בהתקפה, כולל סל אופייני מחצי מרחק ועבירה שסחט מג'סטין דנטמון - 10:13 (ריצת 0:8). גם ג'ון דיבלר נכנס לעניינים - שלשה שנייה שלו ולאחר מכן אסיסט לטאליב זאנה קבעו 13:18 (7). שני האקסים של האדומים, דבון אקון-פרסל ודשון סטיבנס העלו הילוך והצליחו להוריד את באקן ביתרון קטן בסיום הרבע הראשון - 21:22.
5 צפייה בגלריה
ג'ון דיבלר
ג'ון דיבלר
דיבלר. פתח טוב, אבל נעלם בהמשך
(צילום: פיב"א)
אקון-פרסל המשיך להצטיין, אבל השלשות המשיכו להיכנס לחבורה מישראל (5 מ-8), ויחד עם סל אחרי ריבאונד התקפה של טימור - 27:28 (13). דיבלר גם הראה יכולת חדירה טובה, אבל למון ג'וניור התפרע וסידר לדנים ריצה מדהימה של 0:12 בדרך ליתרון מבטיח בהפסקה - 36:45. אקון-פרסל סיפק מחצית נהדרת בה קלע 19 נקודות (3 מ-3 לשלוש, 8 מ-10 מהשדה). דיבלר הוביל את הפועל ת"א עם 8 נקודות, אפשואו הוסיף 7.
הדנים החלו טוב גם את הרבע השלישי, טימור איכשהו שמר על פיגור סביר - 52:43 (23). מאמן באקן השאיר במפתיע את אקון-פרסל דקות ארוכות בחוץ, אבל היכולת של קבוצתו לא נפגעה כשדנטמון לקח את המושכות. הפועל ת"א איבדה כדור אחרי כדור, והיריבה אמרה תודה בדרך לריצת 0:9 וליתרון של 18 נקודות - 46:64 (27). טימור המשיך להיות היחיד שתפקד אצל קסטריטיס, אך לבד זה לא הספיק. בסיום הרבע השלישי - 56:73 לבאקן.
5 צפייה בגלריה
בר טימור
בר טימור
טימור. מנקודות האור הבודדות
(צילום: פיב"א)
להפועל ת"א היו מספר הזדמנויות לצמק את הפער ברבע האחרון, אבל החטאות לייאפ מוזרות מאוד של מדר, אפשואו ובעיקר למון ג'וניור, מנעו זאת. שלשה של מישל דיוף מהפינה הרתיחה את קסטריטיס שהזעיק פסק זמן במטרה לנסות ולזעזע את שחקניו רגע לפני ההדחה מאירופה - 64:81 (34). זה כמובן לא עזר ובסיום הפסד צורם להפועל ת"א - 91:71.